رنو مورفوز کانسپت

رنو مورفوز کانسپت به عنوان خودرو الکتریکی آینده معرفی شد

رنو مورفوز کانسپت معرفی شد. کانسپت جدید رنو پیش‌نمایشی از محصولات الکتریکی آینده این خودروساز فرانسوی محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

با توجه به شیوع کرونا و لغو نمایشگاه خودرو ژنو 2020، شرکت فرانسوی رنو نتوانست از کانسپت جدید خود رونمایی کند و با کمی تاخیر هم‌اکنون مشخصات و تصاویر رسمی رنو مورفوز کانسپت را منتشر کرده است. این خودرو پیش‌نمایشی از برنامه‌های الکتریکی رنو محسوب می‌شود. در ادامه با جزئیات کانسپت ویژه رنو آشنا خواهیم شد.

مشخصات رنو مورفوز کانسپت

رنو مورفوز کانسپت

این کانسپت دارای فرمی شبیه یک کراس اوور است، اما برخی از کارشناسان آن را ترکیبی از شاسی بلند، سدان و کوپه چهار در می‌دانند. طراحان در این خودرو از اورهنگ‌های کوتاه و خط سقفی خمیده استفاده کرده‌اند. شرکت رنو کانسپت جدید خود را بر پایه پلتفرم ماژولار و الکتریکی CMF-EV ساخته است و به همین دلیل می‌تواند مدل‌های مختلفی آن را از لحاظ قدرت، ظرفیت باتری و برد حرکتی به بازار عرضه کند.

رنو مورفوز کانسپت

یکی از قابلیت‌های برجسته رنو مورفوز کانسپت این است که مالکان می‌توانند اندازه محفظه بار را تغییر دهند؛ شاید عجیب به نظر برسد، اما این خودرو قادر است ابعاد فیزیکی خود را تغییر دهد و به یکی از دو مدل سیتی (ویژه شهر) یا تراول (ویژه مسافرت) تبدیل شود که همانطور از نام آنها مشخص است فضای محفظه بار در حالت دوم افزایش پیدا می‌کند؛ به بیانی دیگر طول خودرو در حالت شهری 440 سانتی‌متر و در حالت مسافرتی 480 سانتی متر تغییر کرده و علاوه بر آن فاصله بین دو محور از 273 به 293 متر افزایش می‌یابد.

رنو مورفوز کانسپت

در زمان افزایش فضای محفظه بار، فضای کابین تغییر پیدا نخواهد کرد و فقط افزایش فاصله بین محورها در حالت مسافرتی باعث می‌شود فضای بیشتری برای قرار دادن باتری‌های اضافه در کف خودرو ایجاد شود که نتیجه آن افزایش 300 کیلومتری برد خودرو خواهد بود. طبق گفته رنو این کانسپت با نیازها و سلیقه‌های هر مالک خودرو مطابقت پیدا می‌کند. بر اساس نوع مدل‌های این خودرو که عرضه می‌شود، مشتریان می‌توانند پکیج‌های باتری متنوعی با برد 400 تا 700 کیلومتر را سفارش دهند.

رنو مورفوز کانسپت

در طراحی این خودروها درها بدون ستون B هستند و در خلاف جهت گشوده خواهند شد. هنگام قرارگیری در کابین نیز هر فرد می‌تواند بر اساس نیازهای طول سفر صندلی خود را هماهنگ کند. طراحان از متریال بازیافتی برای کابین استفاده کردند که یکی دیگر از نکات برجسته کابین محسوب می‌شود. رنو مورفوز کانسپت از تکنولوژی خودران سطح 3 بهره می‌برد و به کمک آن راننده این امکان را دارد تا دستان خود را از روی فرمان بردارد تا خودرو بتواند شرایط را در برخی از جاده‌ها، بزرگراه‌ها و در ترافیک‌های شهری کنترل کند. هرچند راننده نیز باید هوشیار باشد تا هر زمانی که نیاز بود خودرو را هدایت نماید.

تصاویر کانسپت رنو مورفوز