درمان معجزه‌آسای چاقی و گرفتگی رگ‌های خونی با آب پرتقال!

درمان چاقی و گرفتگی رگ‌های خونی با آب پرتقال!

درمان چاقی و از بین بردن مشکلات خطرناکی که با اضافه وزن به وجود می‌آیند، بخش مهمی از تحقیقات دانشمندان را شامل می‌شود و در همین رابطه، به تازگی خبر رسیده که آب پرتقال می‌تواند برای از بردن چاقی معجزه کند!

درمان چاقی و مشکلاتی مثل پلاک‌های خونی و گرفتگی رگ‌ها با مولکول‌های پرتقال ممکن است؛ این ادعای یک گروه تحقیقاتی بوده که به تازگی در مورد آثار آب پرتقال در از بین بردن اضافه وزن تحقیق کرده‌اند. گفته شده که مولکول‌های موجود در پرتقال می‌توانند تاثیرات معجزه آسایی در کاهش وزن داشته باشند. با گجت نیوز همراه باشید.

درمان چاقی با آب پرتقال

محققان در پژوهش اخیر کشف کرده‌اند که نوشیدن روزانه آب پرتقال به میزان کافی تاثیر شگفت انگیزی بر روی مشکل اضافه وزن دارد و حتی در صورت وجود رژیم غذایی پرچربی و کلسترول هم ترکیب پیدا شده در این میوه می‌تواند تا حدی از چاقی و مشکلاتی که در نتیجه اضافه وزن به وجود می‌آیند، جلوگیری کند. از طرف دیگر گفته شده که ترکیب مورد نظر در جلوگیری از تشکیل پلاک‌های مسدود کننده رگ‌ها هم تاثیر دارد.

دانشمندان دانشگاه آنتاریو غربی (Western Ontario) تحقیق اخیر را انجام داده‌اند و ترکیبی که کشف کرده‌اند، نوبیلتین (nobiletin) نام دارد؛ نوبیلتین نوعی فلانوئید است که در پوست مرکبات وجود دارد و پس از جدا کردن پوست این میوه‌ها، مقداری از آن بر روی میوه باقی می‌ماند. همان‌طور که اشاره شد، محققان آنتاریو غربی دریافته‌اند که نوبیلتین برای مشکلات چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی خاصیت درمانی دارد.

اما نکته شگفت‌انگیز اینجاست که بر اساس بررسی‌های دانشمندان، مصرف روزانه دو و نیم لیوان آب پرتقال می‌تواند به اندازه کافی نوبیلتین به بدن برساند که روند چاقی را معکوس کند و همچنین خوراندن این ماده به موش‌ها باعث شد تا تشکیل پلاک در رگ‌های آن‌ها هم روند معکوسی بگیرد. در آزمایش‌های انجام شده، به یک گروه از موش‌ها که رژیم غذایی با کلسترول و چربی بالا داشتند، نوبیلتین داده شد و گروه دیگر از این ماده مصرف نکرده بودند. پس از مدتی دیده شد که مقاومت به انسولین گروه اول بیشتر بود و موش‌های این گروه لاغرتر از گروه دیگر بودند.

با اینکه مکانیسم دقیق تاثیر نوبیلتین در درمان چاقی هنوز مشخص نیست، اما دانشمندان حدس می‌زنند که ترکیب مورد نظر با افزایش انرژی تولید شده از سوختن چربی و همچنین، جلوگیری از تولید چربی، تاثیرات مشاهده شده را به جا می‌گذارد. البته انجام آزمایش‌هایی بر روی موش‌هایی که از لحاظ ژنتیکی دستکاری‌شده بودند نشان داد که ممکن است مکانیسم‌های دیگری باعث ایجاد اثر درمان چاقی با آب ‌پرتقال شود.

درمان معجزه‌آسای چاقی و گرفتگی رگ‌های خونی با آب پرتقال!

با این تفاسیر سوال بزرگی که به ذهن خطور می‌کند این است که آیا نبیلتین همان تاثیراتی را که در موش‌ها ایجاد کرده، در بدن انسان هم به وجود می‌آورد یا خیر؟ مطمئنا تحقیقات بیشتری برای رسیدن به جواب این سوال لازم است و اگر ثابت شود که پرتقال و خصوصا ترکیب نبیلتین در درمان چاقی انسان تاثیر دارد، در آینده شاهد پیشرفت‌های شگفت انگیزی در حوزه درمان اضافه وزن و برطرف کردن مشکلات مختلف مربوط به پرخوری و زیاد بودن چربی بدن خواهیم بود.