ربات همبرگر زن

این ربات همبرگر زن 150 ساندویچ در دقیقه درست می‌کند!

ربات‌ها به زودی به همه صنایع و مشاغل راه پیدا خواهند کرد. ربات همبرگر زن Flippy شرکت Miso Robotics متاسفانه هم‌اکنون جایگزین نیروی کار واقعی شده و عده‌ای را بیکار کرده است.

پیش‌بینی شده با پیش‌روی در زمان، افراد زیادی شغلشان را از دست خواهند داد؛ استفاده از ربات به عنوان نیرویی کاری بدون احساس، با توانایی کار به صورت مستمر و بدون توقف، سودآوری بسیار زیادی برای شرکت‌ها دارد. دستیارهای هوشمند و ربات‌ها رفته رفته جایگزین کارکنان خواهند شد. با رونمایی از یک ربات همبرگر زن اکنون زنگ خطر برای ساندویچ زن‌ها به صدا در آمده است!

این ربات 3 دلار در دقیقه هزینه داشته و از طرفی در هر دقیقه 150 ساندویچ درست می‌کند! طبیعی است هر صاحب فست فودی به جایگزین کردن آن با ساندویچ زن‌های کنونی خود فکر کند! ربات Flippy توسط Miso Robotics ساخته شده است، شرکتی که چهار سال از تاسیس آن می‌گذرد. این ربات می‌تواند با سرعتی بسیار بالاتر از انسان، با همان کیفیت نیروی کار واقعی، ساندویچ درست‌ کند.

شرکت Miso Robotics به وسیله ارائه نمونه اولیه‌ای از ربات جدیدش نظر سرمایه‌گذاران متعددی را جلب کرد و اکنون به توسعه بیشتر ربات دستیار خود در آینده‌ای نزدیک فکر می‌کند.

برای خرید ربات Flippy باید 10 هزار دلار پرداخت کنید. به عنوان یکی از مشتریان کنونی آن باید به CaliBurger اشاره کرد. این فست فود زنجیره‌ای، در تعدادی از شعب خود از ربات دستیار ساخت شرکت Miso Robotics استفاده می‌کند تا بدون نیاز به استخدام تعداد زیادی نیرو، جوابگوی مشتریان زیادش باشد.

همیشه از جایگزین شدن نیروهای کار انسانی توسط ربات‌ها در آینده صحبت می‌کردیم، اما به نظر می‌رسد این فرآیند از مدت‌ها پیش آغاز شده است. فست فود زنجیره‌ای CaliBurger می‌توانست با توجه به حجم بالای مشتریانش، تعدادی ساندویچ زن جدید استخدام کند، اما به جای این کار، از یک ربات استفاده کرد. البته نیازی به نگرانی نیست، با توجه به قیمت کنونی دلار در ایران، خرید چنین رباتی (به قیمت 150 میلیون تومان) برای اغلب فست فودها به صرفه نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فعلاً چند مدّت هله هوله نخورید، إن‌شاءالله چیزی نمیشه
    هیچی جای فسنجون مامان جون رو نمی‌گیره

  2. نه که خیلی شغل فراوونه به ربات ها خیلی احتیاج داریم که نصف کارارو گردن بگیرن