گوشی دارای نمایشگر بسط پذیر

نگاه نزدیک به گوشی رول شونده TCL ؛ به نمایشگر بزرگ‌تری نیاز دارید؟

در این مقاله قصد داریم نگاه نزدیکی به گوشی رول شونده TCL بی‌اندازیم که به تازگی معرفی شده است. به نمایشگر بزرگ‌تری نیاز دارید؟ مشکلی نیست، آن را از گوشی بیرون بکشید!

TCL سه طرح جدید برای نمایش ایده‌های خود درباره آینده موبایل ارائه کرد. از بین سه طرح، تنها یک مورد دارای نمایشگری قابل استفاده بوده و دو مورد دیگر ماکت هستند. دو دستگاه منعطف بوده و نمایشگرشان تا می‌شود. اما سومین گجت به نمایشگری بسط پذیر و قابل توسعه مجهز است؛ گوشی تجهیز شده به نمایشگر رولی تی سی ال متفاوت‌ترین ایده‌ای است که طی چند سال اخیر دیده‌ایم.

با وجود عدم اعتقاد به تبدیل شدن سومین طرح TCL به یک محصول تجاری در آینده‌ای نزدیک، ایده پشت این طرح به حدی جذاب است که از تماشای ماکت مربوط به آن نیز سیر نمی‌شویم! اما منظور از صفحه نمایش بسط پذیر و توسعه یافتنی چیست؟ با تماشای دستگاه از پشت، بهتر به ایده سازنده پی خواهید برد.

نگاه نزدیک به گوشی رول شونده TCL

نگاه نزدیک به گوشی رول شونده TCL

یک گوشی هوشمند معمولی را در نظر بگیرید که برای افزایش اندازه نمایشگر آن، یک صفحه نمایش مخفی داخل بدنه قرار گرفته و در زمان نیاز، با صفحه نمایش اصلی یکپارچه می‌شود. در حالت گوشی و تبلت اندازه نمایشگر به ترتیب 6.75 اینچ و 7.8 اینچ است. ویدیوی زیر همه چیز را روشن می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها و مزیت‌های این نوع طراحی در مقایسه با گوشی‌های منعطف، پایین بودن ضخامت دستگاه است. در گوشی‌های انعطاف پذیر، وقتی دو نیمه روی یکدیگر قرار می‌گیرند ضخامت دستگاه افزایش پیدا کرده و دقیقه دو برابر حالت عادی می‌شود. اما این گوشی، در هر حالت فقط 9 میلی‌متر ضخامت دارد.

با نگاه دقیق متوجه خواهیم شد بیشتر عناصر سخت افزاری باید روی قسمت متحرک قرار بگیرند. این موضوع سبب بروز عدم تعادل در وزن دستگاه خواهد شد. در نتیجه حین استفاده از دستگاه در حالت تبلت، نیمه سمت راست سنگین‌تر از نیمه چپ احساس می‌شود.

از طرفی با توجه به محدودیت‌های کنونی در دنیای فناوری، دستیابی به ضخامت 9 میلی‌متر برای طراحی گوشی هوشمندی با چنین مکانیزمی، تقریبا نشدنی است، مگر این که منتظر رونمایی یک محصول تجاری الهام گرفته از این ایده در آینده دور باشیم.

نکته بسیار مهم درباره ایده خلاقانه تی سی ال، یکپارچگی رابط کاربری حتی در حالت تبلت است. قسمت متحرک از طریق دو موتور تعبیه شده داخل بدنه بیرون آورده شده و در نهایت سر جای اولش برمی‌گردد.

طراحی بدون حاشیه در گوشی دارای نمایشگر بسط پذیر به خوبی رعایت شده و دوربین سلفی، روی نمایشگر سوار است. دوربین سلفی دوگانه بوده و ظاهر شبیه به قرص آن، ما را به یاد دوربین سلفی گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس می‌اندازند.

متاسفانه شرکت TCL به جز اشاره به ضخامت بدنه و اندازه نمایشگر در حالت گوشی و تبلت، اطلاعات دیگری از محصول تجاری که بر اساس این نمونه اولیه ساخته خواهد شد در اختیارمان قرار نداد. در مقایسه با دو طرح اولیه مربوط به گوشی‌های انعطاف پذیر این شرکت، انتظار نداریم این طرح به این زودی تبدیل به محصولی تجاری یا حتی یک گجت با نمایشگر قابل استفاده شود. در نتیجه حتی برای مشاهده یک نمونه اولیه مجهز به صفحه نمایشی بسط پذیر باید چند سال دیگر منتظر بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*