گوشی ارزان موتورولا موتو جی 8

گوشی ارزان موتورولا موتو جی 8 با دوربین سه‌گانه معرفی شد

گوشی موبایل موتورولا موتو جی 8 (Motorola Moto G8) با سخت افزار رده ابتدایی، دوربین سه‌گانه پشتی و قیمتی رقابتی رسماً معرفی شد. در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

خانواده‌ی Moto G8 صاحب یک عضو جدید شد. پس از رونمایی از سه عضو این خانواده به نام‌های موتو جی 8 پلی، پلاس و پاور، اکنون نوبت به رونمایی از نسخه‌ی اصلی این خانواده به نام موتورولا موتو جی 8 رسیده است. سال گذشته گوشی G7 با توازن مناسبی بین قیمت و قابلیت‌ها معرفی شد، اما جانشینان سال 2020 آن به طور قابل توجهی این فرمول را تغییر می‌دهند.

یک نمایشگر 6.4 اینچی با وضوح اچ دی پلاس (+720p) در جلوی گوشی حضور دارد که با کاهش تراکم پیکسلی گسترده‌ای نسبت به نسل قبل (نمایشگر 6.2 اینچی +1080p در مدل جی 7) همراه شده است. اما در عوض دوربین سلفی آن به جای راه حل بریدگی، در داخل یک حفره روی نمایشگر نهفته است. این دوربین از یک حسگر 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گوشی ارزان موتورولا موتو جی 8

برخلاف نمایشگر، دوربین سه‌گانه‌ی پشتی گوشی پیشرفته‌تر شده است. آن به حسگر اصلی 16 مگاپیکسلی (اندازه پیکسل‌های 1.12 میکرو‌متر با لنز f/1.7)، حسگر فوق عریض 8 مگاپیکسلی (119 درجه) و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی تجهیز شده است. برای مقایسه، لازم به ذکر است که مدل جی 7 از دو دوربین 12 و 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد و مدل موتو جی 8 پلاس نیز به حسگرهای 48 و 16 مگاپیکسلی (به علاوه نمایشگر +1080p) مجهز است.

گوشی ارزان موتورولا موتو جی 8

دیگر بخش پیشرفت کرده در گوشی موتورولا، چیپست آن است. این گوشی اکنون از تراشه‌ی اسنپدراگون 665 (مشابه جی 8 پلاس) قدرت می‌گیرد. پردازشگر گرافیکی آدرنو 600 نیز سرعتی در حدود 2 برابر آدرنو 500 مدل قبلی را ارائه کرده و پردازنده‌ی آن نیز کمی سریع‌تر شده است. اما پیکربندی حافظه‌ی آن بدون تغییر مانده است. این به معنای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه (51 گیگابایت در دسترس کاربر) خواهد بود. شما حق انتخاب خواهید داشت که 2 سیم کارت را در داخل گوشی خود قرار دهید، یا به جای سیم کارت دوم از یک کارت حافظه میکرو اس دی برای ارتقاء حافظه‌ی گوشی استفاده کنید.

مدل جدید باتری بزرگ‌تری را نیز در بر می‌گیرد. این باتری 4,000‌ میلی‌آمپر ساعتی، مشابه آنچیزیست که موتورولا در دو عضو مدل پلاس و پاور این خانواده نیز استفاده کرده است (جی 7 به یک باتری 3,000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز بود). با این حال سرعت شارژ آن فقط 10 وات است و مدت زیادی طول می‌کشد تا این باتری به شارژ کامل برسد. این شارژ توسط یک درگاه USB-C در زیر قاب انجام می‌شود. جایی که حفره‌های اسپیکر گوشی نیز دیده می‌شود. اما نگران نباشید جک 3.5 میلی‌متری هدفون حذف نشده است، شما می‌توانید در بالای قاب به آن دسترسی داشته باشید.

گوشی ارزان موتورولا موتو جی 8

نسخه‌ی جدید بلوتوث 5.0 هم در اختیار شما قرار دارد تا به صورت بی‌سیم به موسیقی‌هایتان گوش کنید. در انتها، مطابق معمول سازنده در زیر لوگوی خود، یک اسکنر اثر انگشت را نیز تعبیه کرده است. این اسکنر روی قاب پشتی قرار دارد.

قیمت موتورولا موتو جی 8

این گوشی قرار است با قیمت 180 پوندی وارد بازارهای آمریکای لاتین،‌ اروپا، آسیا و استرالیا شود. رنگبندی آن نیز شامل دو رنگ آبی و سفید می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*