آگهی ماسک

وب سایت eBay آگهی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را حذف می‌کند

آگهی ماسک یا مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده در صورت ارسال در وب سایت eBay حذف خواهد شد. این وب سایت اعلام کرد در عنوان و توضیحات هیچ آگهی نباید از کلمات کروناویروس یا کووید 19 استفاده شده باشد.

وب سایت eBay در تلاش برای جلوگیری از سو استفاده برخی افراد و شرکت‌ها به خاطر استرس مردم از شیوع ویروس کرونا است. یکی از اقدامات اخیر شرکت در این راستا، ممنوعیت فروش ماسک، مواد شوینده و دیگر مواد ضدعفونی‌کننده محسوب می‌شود. از این پس امکان ثبت آگهی‌های مربوط به این کالاها وجود نداشته و آگهی‌های قبلی نیز حذف شده‌اند.

آگهی ماسک یا هر محصول کروناویروسی از eBay حذف می‌شوند!

eBay اکنون مشغول فیلتر کردن آگهی‌ها و حذف موارد نامرتبط است. علاوه بر آگهی‌های مربوط به عرضه ماسک، مواد شوینده و مواد ضدعفونی‌کننده، هر آگهی که در آن از کلمات کروناویروس (Coronavirus)، کووید 19 (COVID-19) یا مشتقات آن‌ها مثل 2019nCoV استفاده شده باید را نیز حذف خواهد کرد.

بر اساس بیانیه اخیر این وب سایت، آ‌ن‌ها به طور مستمر eBay را بررسی کرده و به جز کتاب‌ها، هر آگهی مربوط به کروناویروس یا کووید 19 را حذف خواهند کرد، حتی اگر آن‌ها در توضیحات (و نه عنوان) آورده شده باشند. دلیل این کار، احتمال بالای زیر پا گذاشته شدن قوانین وب سایت، قوانین فروش آنلاین در ایالات متحده آمریکا و مخصوصا درخواست مبالغی بالا (برای سو استفاده از موقعیت کنونی) است.

از زمان آغاز شیوع بیماری کووید 19، قیمت همه اجناسی که استفاده از آن‌ها برای جلوگیری از ابتلا و کاهش سرعت شیوع ضروری است، به شکلی عجیب در نقاط مختلف دنیا افزایش پیدا کرده است. این اتفاق در وب سایت‌های آمازون و eBay نیز اتفاق افتاد و افرادی اقدام به قرار دادن آگهی ماسک و دیگر مواد ضد عفونی‌کننده برای فروش آنلاین آن‌ها کردند.

عمده فروشان محصولات ضدعفونی‌کننده بسیار موثر و ماسک‌هایی مثل N95 که اثربخشی آن‌ها در مقایسه با بقیه تایید شده است، بیشتر از بقیه سواستفاده کرده و قیمت اجناس را به شدت بالا بردند. بر اساس قوانین فروش در آمریکا، این کار جرم محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام CNBC وب سایت eBay تاکنون نزدیک به 20 هزار آگهی ماسک و دیگر محصولات و سرویس‌های مربوط به کروناویروس را حذف کرده است. eBay تصمیم دارد با افزایش قیمت هر محصولی که احتمال بالا رفتن ارزش آن به خاطر ترس مردم از شیوع کووید 19 وجود دارد، مبارزه کند. این شرکت به کاربران توصیه کرده از شرایط کنونی که سبب آسیب دیدن، ترس و وحشت و مرگ تعداد زیادی از افراد شده است، برای به کسب پول استفاده نکنند.

آمازون که در همکاری با یک سری فروشنده، به آن‌ها اجازه می‌دهد محصولاتشان را در این وب سایت به فروش برسانند، اقدامات ضعیف‌تری برای جلوگیری از سو استفاده فروشنده‌ها انجام داده است. آمازون در اقدامی مشابه، شروع به حذف آگاهی اجناسی همچون ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده کرد،‌ اما هنوز فروش این دسته محصولات توسط همکارانش را ممنوع اعلام نکرده است! برخی مقامات قضایی، به خاطر جدی نبودن اقدامات آمازون برای جلوگیری از افزایش قیمت برخی کالاها، از مدیر عامل آن جف بزوس طلب پاسخ کرده‌اند.