فناوری 5G

با اتمام مجوز اپراتورهای TD-LTE تا پایان سال، فرکانس آنها به فناوری 5G واگذار می‌شود

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت مجوز فعالیت اپراتورهای TD-LTE فقط تا پایان سال اعتبار دارد و پس از پایان مجوز، باند فرکانسی آنها به فناوری 5G اختصاص پیدا خواهد کرد.

نسترن محسنی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در صفحه توییتری خود نوشت در حال حاضر بسیاری از کشورها برای توسعه نسل پنجم اینترنت موبایل (5G) باند فرکانسی 3.5 گیگاهرتز را به این فناوری اختصاص داده‌اند. وی افزود تا سال 2035 بر پایه فناوری 5G شاهد شکل‌گیری اقتصاد 12 تریلیون دلاری خواهیم بود و این که کدام صنعت در کشور می‌تواند بیشترین بهره‌گیری را از این فناوری داشته باشد، باید مورد بررسی قرار بگیرد. معاون سازمان تنظیم مقررات افزود همچنین تا سال 2035 ارتباطات، سرگرمی، آموزش، ماینینگ، حمل و نقل، ساخت و ساز و سایر صنایع می‌توانند سهم زیادی از اقتصادی که توسط فناوری 5G ایجاد می‌شود را به خود اختصاص دهند.

اختصاص فرکانس اپراتورهای TD-LTE به فناوری 5G

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه بیان کرد با توجه به این که مجوز پروانه‌های نسل چهارم ارتباطات ثابت (TD-LTE) فقط تا پایان سال جاری اعتبار دارد، در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موضوع واگذاری فرکانس آن با هدف توسعه فناوری 5 جی مورد بررسی قرار گرفته است. وی افزود اینترنت اشیا و واقعیت افزوده بخش‌هایی از فناوری‌های نوین نسل پنجم اینترنت همراه هستند که با آنها می‌توان به کاربردهایی چون خودروهای خودران دست پیدا کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. باز هم دردسر و نگرانی برای مردم…