مشکلات ال جی وی 40

رایج ترین مشکلات ال جی وی 40 (LG V40) + راه حل

ال جی وی 40 (LG V40) پرچمدار سال 2018 این شرکت کره‌ای است. در این مطلب قصد داریم یک سری از ایرادها و مشکلات ال جی وی 40 که توسط کاربران گزارش شده‌اند را بررسی و برایشان راه حل ارائه کنیم.

قیمت ال جی وی 40 بعد از رونمایی دو محصول جدید از سری V کاهش پیدا کرد، به همین دلیل اکنون گزینه بسیار خوبی برای خرید محسوب می‌شود. این گوشی هنوز جزو ارزشمندترین‌های بازار موبایل تلقی شده و ارزش خرید بالایی دارد.

اندازه نمایشگر ال جی وی 40 برابر 6.4 اینچ بوده و از نوع P-OLED است. این نمایشگر به لطف داشتن رزولوشن 3120 در 1400 پیکسل (کیو اچ‌دی پلاس)، تراکم پیکسلی 537 پی‌پی‌آی و پشتیبانی از HDR10 هنوز یکی از باکیفیت‌ترین‌ها به شمار می‌رود. پنل پشتی و جلویی با استفاده از شیشه‌های گوریلا گلس 5 پوشانده شده و به همین دلیل در برابر ضربه مقاوم بالایی دارند. پشتیبانی از استاندارد مقاومتی IP68 و استاندارد نظامی MIL-STD-810G سبب می‌شود این گوشی دوام بالایی در برابر فشار، ضربه و فرو رفتن در اعماق آب داشته باشد.

مشکلات ال جی وی 40

ال جی وی 40 به صورت پیش‌فرض همراه با اندروید 8 اوریو عرضه شد، اما ال جی، آپدیت اندروید 9 پای را نیز برای آن منتشر کرد. از نظر قابلیت‌های نرم افزاری، این گجت شبیه به بهترین دستگاه‌های اندرویدی کنونی بازار است.

به لطف قدرت گرفتن از تراشه اسنپدراگون 845، گوشی LG V40 هنوز جزو یکی از قدرتمندترین‌ها به شمار می‌رود. استفاده از 6 گیگابایت رم با در نظر گرفتن این چیپست بسیار قدرتمند، خیالتان را از بابت اجرای سنگین‌ترین نرم افزارها و بازی‌ها راحت خواهد کرد. پرچمدار سال 2018 ال جی از نظر حافظه داخلی، به دو نسخه 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی تقسیم می‌شود.

شاید دوربین این گوشی از نظر اعداد و ارقام و رزولوشن با دوربین پرچمداران 2020 برابری نکند، اما هنوز یکی از باکیفیت‌ترین‌ها است و تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت می‌کند. دوربین ال جی وی 40 سه گانه است. سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی بوده و لنز واید آن، با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.5، از OIS سه محوره به همراه فوکوس خودکار تشخیص فاز دوآل پیکسل پشتیبانی می‌کند. رزولوشن سنسور دارای لنز تله فوتو و اولترا واید به ترتیب 12 مگاپیکسل و 16 مگاپیکسل است. همرده با پرچمداران سال 2020، ال جی وی 40 قادر است در رزولوشن 4K، با نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده آن، داشتن دوربین سلفی دوگانه محسوب می‌شود. این دوربین متشکل از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز عادی و یک سنسور 5 مگاپیکسلی به همراه لنز واید بوده و قادر به فیلم برداری فول اچ‌دی است.

مشکلات ال جی وی 40

دیگر ویژگی‌های گوشی داشتن باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی، پشتیبانی از شارژ وایرلس 10 واتی و قرارگیری اسکنر اثر انگشت روی پنل پشتی است.

مشکلات ال جی وی 40 که در ادامه بررسی می‌کنیم، نباید مانع خرید این گوشی باشند. برخی از آن‌ها فقط برای تعداد محدودی از کاربران رخ داده و به راحتی قابل رفع هستند.

توجه: مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند. 

فهرست مشکلات ال جی وی 40

اگر تنها به دنبال یافتن روش رفع مشکلی خاص، که در گوشی شما پدید آمده هستید، نگاهی به فهرست زیر بیندازید. با کلیک روی هر عنوان به قسمت مربوط به بررسی آن مشکل ارسال خواهید شد.

تشخیص مشکل سخت افزاری از نرم افزاری

از کار افتادن جزئی برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها دستگاه می‌تواند نشانه‌ای از یک ایراد نرم افزاری باشد. اگر یک ویژگی همچون امکان زوم اپتیکال به طور کامل غیر قابل استفاده شود، احتمال این که مشکلی سخت افزاری عامل آن باشد، افزایش پیدا خواهد کرد. توصیه می‌کنیم حتما آپدیت‌های نرم افزاری منتشر شده توسط سازنده گوشی را حتما دریافت کنید. در این صورت، ایرادهای نرم افزاری اغلب از بین خواهند رفت.

مشکلات مربوط به دوربین ال جی وی 40

مشکلات ال جی وی 40

انتظارات از دوربین ال جی وی 40 بالا است، با این حال از زمان عرضه گوشی، برخی کاربران یک سری ایراد مربوط به دوربین را گزارش کرده‌اند. نمونه‌ای از این ایرادها کند شدن رابط کاربری حین تلاش برای گرفتن عکس یا ظهور محوشدگی در گوشه‌هایی از فریم با وجود ثابت نگه داشتن گجت است. مشکل دیگر عدم سوئیچ به سنسور دارای لنز تله فوتو در زمان نیاز به گرفتن عکس‌های دارای میدان دید بالا و همچنین ظهور لکه‌هایی سبز رنگ در قسمت‌هایی از فریم است. برای رفع این مشکلات به نکات زیر توجه کنید.

  • مشکل لگ داشتن رابط کاربری اپلیکیشن دوربین یا گرفتن عکس‌هایی با محوشدگی، معمولا به خاطر فعال بودن یک سری تنظیمات به صورت پیش‌فرض نظیر Auto Super Bright Mode و Auto HDR است. به لطف استفاده درست و بجا از این ویژگی‌ها، عکس‌های بسیار باکیفیتی ثبت خواهید کرد، اما در صورت فعال‌سازی در زمان نامناسب، کیفیت عکس تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
  • اگر به فوکوس دقیق روی یک سوژه یا افزایش سرعت شاتر نیازمندید، توصیه می‌کنیم این حالت‌های کمکی را خاموش کنید. در حالت عادی این مشکلات نباید بروز کنند، در نتیجه مشکل از گوشی ال جی وی 40 بوده و شرکت سازنده باید به فکر رفع آن باشد.
  • یکی از رایج ترین مشکلات ال جی وی 40 مربوط به دوربین، پایین بودن کیفیت عکس‌های اولترا واید است. در نظر داشته باشید سنسور به کار رفته زیر لنز اولترا واید در مقایسه با سنسور اصلی اندازه کوچکتری دارد، به همین دلیل در صورت نبود نور کافی در محیط، عملکرد خوبی نخواهد داشت.
  • در مقایسه با بقیه ایرادها، مشکل ظهور لکه‌هایی سبز رنگ در گوشه گوشه عکس، کمتر توسط کاربران گزارش شده است، اما متاسفانه ریشه آن سخت افزاری بوده و راهی به جز تعویض دستگاه برایتان باقی نمی‌گذارد.

مشکل عدم تنظیم خودکار نور نمایشگر ال جی وی 40

مشکلات ال جی وی 40

طبق گزارش برخی کاربران، قابلیت تنظیم خودکار نور نمایشگر ال جی وی 40 آن طور که باید عمل نکرده و سطح روشنایی نمایشگر را در محیط‌های تاریک بالا و در محیط‌های روشن، پایین نگه می‌دارد. یک مشکل دیگر که توسط تعداد کمتری از کاربران گزارش شده، پایین‌تر نرفتن میزان روشنایی از 11 یا 12 درصد در محیط‌های بسیار تاریک است. این موضوع یکی از مشکلات متداول ال جی وی 30 و ال جی جی 7 بود و متاسفانه در برخی دستگاه‌های ال جی جی 40 نیر بروز می‌کند. به منظور رفع مشکل نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • کالیبره نبودن سنسور تشخیص نور محیط، دلیل عدم توانایی آن برای تنظیم میزان صحیح نور نمایشگر است. در محیطی تاریک، حتی اگر حالت تنظیم خودکار از قبل فعال شده، از طریق اسلایدر تنظیم روشنایی صفحه نمایش میزان آن را روی 0 (ابتدا) قرار بدهید. سپس یک مرتبه سوئیچ مربوط به حالت تنظیم خودکار نور را از پنل اعلانات خاموش و سپس روشن کنید.
  • در برخی ورژ‌ن‌های گوشی LG V40، حین فعال بودن حالت تنظیم خودکار نور نمایشگر نمی‌توانید شدت آن را به صورت دستی کم و زیاد کنید. در این شرایط حالت تنظیم خودکار را غیر فعال کرده و با استفاده از اسلایدر، شدت نور را روی کمترین حالت قرار بدهید. سپس حالت اتوماتیک را باز هم فعال کنید.
  • اپلیکیشن Lux Auto Brightness را از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن‌ یکی از بهترین ابزارها به منظور مدیریت سنسور و قابلیت تنظیم خودکار نور نمایشگر بر اساس وضعیت محیط است. اپلیکیشن لینک شده در بالا پولی است، اما می‌توانید نسخه رایگان آن با نام Lux Lite را از گوگل پلی استور دریافت کنید.

مشکلات مربوط به سیستم‌های احراز هویت ال جی وی 40

مشکلات ال جی وی 40

برای بیشتر کاربران، اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره سریع و دقیق عمل می‌کند. با این حال تعدادی از کاربران با آن‌ها به مشکل برخورد کرده‌اند. به منظور رفع این دسته ایرادها موارد زیر را رعایت کنید:

  • بعد از یک مرتبه احراز هویت (هر چند به سختی) وارد تنظیمات امنیتی شده و اثر انگشت معرفی شده قبلی را پاک کنید. این مرتبه، آن را با دقت بیشتری وارد کنید. گوشی‌های هوشمند به شما اجازه می‌دهند چند اثر انگشت به آن‌ها معرفی کنید. به وسیله دو مرتبه معرفی یک انگشت، سرعت تشخیص همان بالاتر خواهد رفت. این روش، مشکل را برای بسیاری از کاربران ال جی وی 40 رفع کرد.
  • برای عده‌ای دیگر، حذف کش مشکل را برطرف کرد. به مسیر Settings – General – Phone Management – Device Storage رفته و وارد Internal Storage شوید. سپس روی روی Cached Data ضربه زده و در ادامه Clear را لمس کنید.
  • برای تعدادی از کاربران، استفاده از یک کاور نامناسب روی گوشی دردسر ایجاد می‌کند. قاب‌های نامناسب و مخصوصا ساخته شده به دست شرکت‌های نامعتبر، روی سنسورها را پوشانده و عملکردشان را مختل می‌کنند. اسنفاده از کیف نامناسب برای ال جی وی 40 نه تنها عملکرد اسکنر اثر انگشت، بلکه کارکرد سیستم تشخیص چهره و حتی قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) را نیز با مشکل مواجه می‌کند.
  • سیستم احراز هویت اغلب بدون مشکل و سریع کار می‌کند، اما برخی کاربران، از فریب خوردن آن با استفاده از یک عکس گله‌ کرده‌اند. برای کاهش احتمال بروز این اتفاق وارد تنظیمات مربوط به سیستم احراز هویت مبتنی بر چهره شده و سپس گزینه Advanced Mode را فعال کنید. در صورتی که بعد از فعال‌سازی این حالت، گوشی قادر به تشخیص چهره شما نیست، چندین مرتبه صورتتان را به منظور افزایش دقت اسکن کنید.

مشکلات اتصالات (بی‌سیم) در ال جی وی 40

مشکلات ال جی وی 40

مشکلات بلوتوث و وای فای در همه گوشی‌های هوشمند رایج بوده و منحصر به ال جی وی 40 نیست. برای رفع این دسته مشکلات کافی است به نکات زیر توجه کنید:

  • یکی از رایج ترین مشکلات ال جی وی 40 عدم کارکرد صحیح وای فای گوشی در برخی مواقع است. این مشکل را پیشتر در سایر گوشی‌های قدرت گرفته از سیستم عامل اندروید 8 اوریو نیز مشاهده کرده‌ایم. علت آن، سفت و سخت بودن پروتکل‌های حالت ذخیره نیرو (Battery Saving Mode) است، به طوری که در اتصال‌های بدون سیم مشکل ایجاد می‌کند. به مسیر ettings > General > Battery > Power Saving Exclusions رفته و از اضافه شدن گزینه WiFi به لیست اطمینان پیدا کنید. هر ابزار و اپلیکیشنی که در این فهرست اضافه شود، حین روشن بودن حالت ذخیره نیرو، در عملکردش اختلالی ایجاد نشده و همچنان در پس‌زمینه اجرا خواهد شد. اگر عملکرد یک برنامه اندرویدی در حالت باتری سیوینگ با اختلال مواجه شد، آن را به همین لیست اضافه کنید.
  •  یک مرتبه گوشی و مودم / روتر بدون سیم خود را خاموش کرده و بعد از ده ثانیه مجددا روشن کنید.
  • اپلیکیشن Wi-Fi Analyzer را روی گوشی دانلود و نصب کنید. با استفاده از آن می‌توانید در شبکه وای فای مورد نظر، پرترافیک‌ترین کانال‌ها را پیدا کرده و اتصال را از طریق یک کانال دارای ترافیک کمتر برقرار کنید.
  •  به مسیر Settings > Wi-Fi بروید. انگشتتان را روی نام شبکه وای فای مورد نظر نگه داشته و سپس گزینه Forget را انتخاب کنید. به منظور اتصال مجدد به همین شبکه باید پسورد را وارد کنید.
  • از آپدیت بودن سفت افزار مودم / روتر بدون سیم اطمینان پیدا کنید.
  • در گوشی ال جی وی 40 خود به مسیر Wi-Fi > Settings > Advanced رفته و مک آدرس دستگاهتان را یادداشت کنید. سپس وارد تنظیمات روتر / مودم وایرلس شده و از بلاک نبودن این آدرس اطمینان پیدا کنید.
  •  در صورتی که به منظور اتصال به سیستم پخش بلوتوثی خودرو مشکل دارید، یک مرتبه بلوتوث ماشین را ریست کرده و سپس طبق دستو‌رالعمل اختصاصی آن برای اتصال اقدام کنید.
  • وارد تنظیمات بلوتوث شده و همه اتصالات قبلی را پاک کنید. مجددا برای شناسایی دستگاه‌ها به یکدیگر اقدام کنید.
  • وضعیت بلوتوث هر دو دستگاه را روی حالت قابل شناسایی قرار بدهید. کافی است روی نام بلوتوث بعد از ورود به تنظیمات این قسمت ضربه بزنید تا برای چند دقیقه، از حالت مخفی خارج شود.

مشکلات منتظر انتشار آپدیت یا نیازمند تعویض دستگاه در ال جی وی 40

مشکلات ال جی وی 40

برای رفع برخی ایرادها متاسفانه راهکار مشخصی وجود ندارد. این دسته ایرادها باید به وسیله انتشار یک آپدیت نرم افزاری توسط ال جی برطرف شوند. برای برخی کاربران، علت بروز آن‌ها یک مشکل سخت افزاری است، در نتیجه گزینه‌ای به جز تعویض دستگاه باقی نمی‌ماند.

  • عدم دریافت پیامک: به گزارش برخی کاربران، پیامک‌ها خیلی دیر به دستشان می‌رسند. این موضوع به اپلیکیشن پیامک پیش‌فرض رابط کاربری اختصاصی ال جی مربوط می‌شود. در صورتی که حین استفاده از آن برای شما مشکل مشابهی رخ داد، از اپلیکیشن‌های مشابه مخصوصا گوگل مسیجز (Google Messages) استفاده کنید.
  • مشکل اسمارت لاک: برای عده‌ای از کاربران، با وجود تنظیم Trusted Places، گوشی همچنان به صورت خودکار قفل را باز نمی‌کند. این مشکل به جی پی اس دستگاه ارتباط پیدا کرده و به وسیله یک ریبوت ساده، می‌توانید آن را حل کنید. ویژگی اسمارت لاک در اندروید هنوز به بلوغ کافی نرسیده و کاربران گوشی‌های مختلف با آن مشکل دارند.
  • ظهور لکه‌های سبز روی نمایشگر: تعدادی از کاربران، ظاهر شدن لکه‌های سبز رنگ در بالای صفحه نمایش را گزارش کرده‌اند. این لکه به مرور گسترش پیدا کرده و بخش بیشتری از نمایشگر را احاطه می‌کند. ریشه این ایراد سخت افزاری بوده و برای خلاص شدن از شر آن، راهی به جز تعویض دستگاه ندارید.
  • صدای استاتیک اسپیکر: اسپیکر گوشی تعدادی از کاربران ال جی وی 40، با وجود پایین بودن حجم صوت، صدایی ثابت و تقریبا ناهنجار تولید می‌کند. این مشکل نیز سخت افزاری بوده و نیاز به تعویض گوشی را نشان می‌دهد.

مشکل اپ دراور، مقیاس بندی و مخفی‌سازی ناچ در ال جی وی 40

مشکلات ال جی وی 40

این موارد در اصل یک مشکل نبوده و به خاطر عدم آشنایی کاربران با تنظیمات و یک سری نکات مربوط به رابط کاربری اختصاصی گوشی‌های ال جی بروز می‌کنند.

  • عدم دسترسی به اپ دراور (منوی اپلیکیشن‌ها): به صورت پیش‌فرض، خبری از اپ دراور در رابط کاربری گوشی‌های اندرویدی ال جی نیست. میانبر همه نرم افزارها، درست در هوم اسکرین قابل دسترس هستند. به منظور مرتب‌سازی آن‌ها و جلوگیری از افزایش تعداد صفحات هوم اسکرین، اپلیکیشن‌های مرتبط با یکدیگر دسته‌بندی شده و در فولدرهای یکسانی قرار می‌گیرند. خوشبختانه در صورت اصرار به در اختیار داشتن اپ دراور نیازی به نصب یک لانچر جانبی نیست. کافی است به مسیر Settings > Display > Home screen > Select home > Home & App Drawer رفته و منوی اپلیکیشن‌ها را فعال کنید.
  • مقیاس‌بندی برنامه‌ها: نسبت ابعاد تصویر نمایشگر ال جی وی 40 برابر 18:9 بوده و در مقایسه با گوشی‌های هوشمند متداول با نسبت 16:9 کمی قد بلند‌تر و کشیده‌تر است. برخی اپلیکیشن‌ها هنوز برای اجرای روی این دسته نمایشگرها بهینه نشده و به همین دلیل سرتاسر صفحه نمایش را پر نمی‌کنند. در نتیجه، یک خط مشکی در بالا و پایین صفحه نمایش ایجاد خواهد شد. اپل تا پیش از آپدیت شدن برخی اپلیکیشن‌ها، راهکاری برای رفع این مشکل ارائه کرد. به مسیر Settings > Display > App scaling رفته و گزینه Fullscreen (18:9) را فعال کنید.
  • مخفی‌سازی ناچ: بریدگی بالای نمایشگر ال جی وی 40 عریض بوده و به عقیده برخی کاربران، کمی آزاردهنده است. راهکاری نرم افزاری برای خلاص شدن از شر این زائده وجود دارد. کافی است به مسیر Settings > Display > New Second Screen رفته و گزینه Custom را انتخاب کنید. با این کار دو طرف ناچ روی نمایشگر سیاه شده و لبه بالایی، یک تکه به نظر خواهد رسید.

روش‌های هارد ریست و سافت ریست در ال جی وی 40

مشکلات ال جی وی 40

  • سافت ریست: در گوشی ال جی وی 40، به خاطر یک تکه بودن بدنه، امکان بیرون آوردن باتری در صورت هنگ کردن گوشی وجود ندارد! اگر نمایشگر قفل شد و دیگر دستورات لمسی شما را دریافت نکرد، کلید پاور و دکمه کاهش حجم صدا را همزمان با یکدیگر فشار داده و برای ده ثانیه نگه دارید. گوشی ری‌استارت خواهد شد.
  • هارد ریست: دستگاه را خاموش کنید. کلید پاور و کاهش حجم صدا را با یکدیگر نگه داشته و تا زمان ظاهر شدن صفحه ریکاوری (System Recovery) رها نکنید. از طریق کلیدهای کنترل حجم صدا می‌توانید بین گزینه‌ها پیمایش کنید. روی گزینه Factory Data Reset رفته و با فشردن کلید پاور،‌ این گزینه را انتخاب کنید.
  • یوت در حالت ایمن (Safe Mode): کلید پاور را فشار داده و تا زمان نمایش گزینه‌ها، همینطور نگه دارید. سپس انگشتتان را روی گزینه Power off قرار داده و برای چند ثانیه نگه دارید. بعد از نمایش یک پیغام در پنجره‌ای جدید، گزینه Ok را انتخاب کنید. با این کار دستگاه وارد حالت ایمن خواهد شد. کلید کاهش صدا و پاور را به صورت همزمان نگه داشته و بعد از ظاهر شدن پنجره ریکاوری رها کنید. با استفاده از کلیدهای کنترل حجم صدا روی گزینه Safe Mode رفته و با پاور، آن را انتخاب کنید.
  • پاک کردن پارتیشن کش: گوش را خاموش کنید. کلید کاهش صدا و پاور را نگه داشته و بعد از ظاهر شدن صفحه ریکاوری، رها کنید. روی گزینه Wipe Cache قرار گرفته و با فشردن کلید پاور، آن را انتخاب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. دیگه کم کم وقت اش فرا رسیده که کمپانی سونی و ال جی و نوکیا دست از تولید گوشی بردارن خیلی از بقیه تولید کننده ها عقب موندن

  2. موبایلی که باتری خوب نداشته باشه مفت نمیارزه مخصوصا پرچمداری با این قیمت!
    واقعا موندم چرا الجی به باتری اهمیت نمیده?
    مهم ترین ملاک من برای انتخاب گوشی بترتیب ۱.باتری ۲.باتری ۳.باتری ۴.دوربین ۵.صفحه نمایش ۶.طراحی ۷ و غیره

  3. کلا الجی با باطری قهره .یکی از بزرگترین نقطه ضعفاشه که هیچوقت بفکر رفعش نیست .عجیبه

  4. ای کاش همینقدر که به مساعل صوتی اهمیت میده به باتری هم اهمیت بده باتری ضعیفی داره