مشخصات فنی هواوی P40

مشخصات فنی هواوی P40 و P40 Pro 5G پیش از رونمایی رسمی فاش شد

هواوی پی 40 و پی 40 پرو (Huawei P40 Pro 5G) روز هفتم فروردین به صورت رسمی رونمایی خواهند شد. بخش قابل توجهی از مشخصات فنی هواوی P40 و P40 Pro قبل از رونمایی رسمی فاش شد.

روز گذشته رندر خبری هواوی پی 40 و پی 40 پرو طراحی خارق‌العاده آن‌ها را نشان داد. این مرتبه نوبت به افشای گوشه‌ای از مشخصات فنی و جزئیات مربوط به این دو گوشی رسید. یکی از افشاکنندگان گجتی در توئیتر با نام کاربری ishanagarwal24، که پیشتر نیز اطلاعات خوب و دقیقی درباره محصولات هواوی در اختیارمان قرار داده بود، به نکات مهمی درباره مشخصات فنی هواوی P40 و P40 Pro اشاره کرد.

نمایشگر 6.6 اینچی اولد با انحنا از هر چهار طرف

هواوی پی 40 پرو دارای نمایشگری 6.58 اینچی با پنل اولد بوده و از طراحی بدون حاشیه فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. علاوه بر دو طرف کناری، دو لبه بالا و پایین نمایشگر نیز منحنی طراحی شده‌اند. چنین طراحی منحصربه‌فرد بوده و برای نخستین مرتبه در دنیای موبایل شاهد آن هستیم. برای مقایسه باید بدانید اندازه صفحه نمایش هواوی پی 30 پرو برابر 6.47 اینچ است. انتظار داریم با وجود افزایش اندازه پنل اولد، اندازه کل بدنه تغییری نداشته یا حتی کاهش پیدا کرده باشد، چرا که طراحی بدون حاشیه Huawei P40 Pro فوق‌العاده است!

طبق رندرهای خبری اخیر، روی صفحه نمایش حفره‌ای عریض ایجاد شده که محل قرارگیری دوربین سلفی سه گانه است. سنسور رنگی دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بوده و در کنارش یک سنسور 3D ToF قرار دارد. با استفاده از این سنسور، سیستم تشخیص چهره سه بعدی عملکرد بسیار دقیق‌تر و سریع‌تری پیدا کرده و امنیت آن افزایش پیدا خواهد کرد. مزیت دیگر آن، امکان گرفتن عکس‌های سلفی پرتره حرفه‌ای محسوب می‌شود.

مشخصات فنی هواوی P40

سنسوری دیگر با لنز اولتراواید برای کمک به گرفتن عکس‌های دست جمعی نیز قرار خواهد گرفت. پیشتر نیز حفره قرصی شکل را در گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس دیده بودیم، اما این حفره در پرچمدار سال 2019 سامسونگ متشکل از دو سنسور بود. طبق مشخصات فنی هواوی P40 Pro، دوربین سلفی آن متشکل از سه سنسور است!

سایر مشخصات فنی هواوی P40 Pro

دوربین اصلی پرچمدار آتی هواوی نیز با تغییراتی اساسی همراه خواهد بود. بر اساس گزارش جدید، دوربین هواوی پی 40 پرو از سیستمی به نام Leica Ultra Vision استفاده کرده و متشکل از چهار سنسور است.

سنسور رنگی اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و به احتمال زیاد از فناوری Pixel-Binning پشتیبانی خواهد کرد تا بتواند عکس‌های با رزولوشن پایین‌تر اما کنتراست، شفافیت و وضوح بهتر به ثبت برساند. سنسور رنگی جدید توانایی بیشتری در دریافت نور از محیط داشته و در نتیجه یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های جانشین پرچمدار سری P سال 2019، بهبود حالت Night Mode خواهد بود.

در کنار آن سنسوری 40 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید قرار می‌گیرد. ممکن است سنسور و لنز مخصوص گرفتن عکس‌های واید و دارای میدان دید بالا، کاملا مشابه نمونه‌های آن در هواوی میت 30 پرو باشند، هر چند احتمال استفاده از یک سنسور جدید بعید نیست.

مشخصات فنی هواوی P40

زیر لنز پریسکوپی، یک سنسور با رزولوشن 12 مگاپیکسل قرار خواهد گرفت. افشاگر توئیتری ishanagarwal24، میزان زوم اپتیکال این لنز را بیان نکرد، اما انتظار داریم همانند گوشی دوربین محور قبلی سری P، این مدل نیز تا 5 برابر قادر به بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت باشد. حداکثر زوم دیجیتالی مجددا 50x خواهد بود.

چهارمین سنسور از نوع ToF بوده و مزیت استفاده از آن، بهبود کیفیت عکس‌های پرتره به همراه افزایش قابلیت‌های واقعیت افزوده است. گفتنی است همه بر اساس مشخصات فنی هواوی P40 Pro همه سنسورهای آن، به منظور افزایش کیفیت عکس‌ها، از موتور پردازش Huawei XD Fusion Engine پشتیبانی می‌کنند.

استفاده از تراشه کایرین 990 5G

کایرین 990 یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موبایل پرچمدار بازار محسوب شده و دارای یک مودم 5G یکپارچه است. درباره نسخه‌های هواوی پی 40 پرو اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما گفته می‌شود حداقل حافظه رم و ظرفیت داخلی آن به ترتیب 8 گیگابایت و 256 گیگابایت خواهد بود.

هنوز اولین سیستم عامل از پلتفرم هارمونی او اس برای استفاده در یک گوشی تجاری آماده نیست، به همین دلیل هواوی در پرچمداران جدید از سری P همچنان از اندروید 10 در کنار رابط کاربری اختصاصی خود (EMUI) استفاده می‌کند. تحریم هواوی توسط آمریکا به معنی عدم امکان استفاده از نرم افزارها و سرویس‌های گوگل به صورت عادی است. پس در صورت تمایل برای خرید گوشی‌های هوشمند این شرکت مخصوصا گوشی دوربین محور P40 Pro این موضوع را مد نظر داشته باشید. البته، نصب اپلیکیشن‌ های گوگل روی گوشی های هواوی به روش‌هایی امکان‌پذیر است!

باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی گوشی به لطف پشتیبانی از سیستم شارژ سریع 40 واتی به سرعت شارژ خواهد شد. نکته بسیار منحصربه‌فرد درباره این پرچمدار، پشتیبانی از شارژ وایرلس سریع 40 واتی است! در بهترین پرچمداران کنونی، توان خروجی سیستم شارژ بدون سیم 15 وات است. البته ممکن است توان خروجی سیستم شارژ مدل Pro به 27 وات محدود شده و 40 وات، مختص مدل Premium باشد.

مشخصات فنی هواوی P40

از نظر مشخصات فنی شباهت زیادی بین دو مدل پایه و پرو وجود دارد. یکی از مهمترین اختلاف‌ها که با نگاه نزدیک به گوشی سریعا متوجه خواهید شد، استفاده از نمایشگر اولد مسطح است. اندازه نمایشگر 6.1 اینچ بوده و حفره قرصی شکل روی آن اندازه کوچکتری دارد. به جای سه سنسور، این مرتبه دو سنسور دوربین سلفی را تشکیل می‌دهند. نوع دومین سنسور که در کنار یک سنسور رنگی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته مشخص نیست، هر چند به عقیده افشاکننده مشخصات فنی هواوی P40 حتما از نوع ToF نخواهد بود.

مشخصات فنی هواوی P40

سنسور رنگی 50 مگاپیکسلی یکسان است، اما رزولوشن سنسور همراه با لنز اولتراواید به 16 مگاپیکسل کاهش پیدا کرده و دیگر خبری از لنز پریسکوپی نیست. سومین سنسور با رزولوشن 8 مگاپیکسل، با یک لنز تله فوتو همراه شده است. یکی دیگر از کاستی‌های دوربین هواوی پی 40 در مقایسه با مدل پرو، عدم استفاده از سنسور ToF در آن محسوب می‌شود. حداکثر زوم اپتیکال و دیجیتالی دوربین به ترتیب 3x و 30x است.

ظرفیت باتری 3800 میلی‌آمپر ساعت بوده و توان خروجی سیستم شارژ سریع کابلی و بدون سیم آن به ترتیب 40 وات و 27 وات است.

اما برگ برند هواوی در سال 2020، به منظور رقابت با پرچمدارانی همچون سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا و شیائومی می 10 که هر دو به دوربین‌هایی 108 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند، مدلی با پسوند پریمیوم از خانواده Huawei P40 خواهد بود. درباره این گوشی اطلاعات محدودی داریم، اما یکی از مهمترین ویژگی‌های آن استفاده از یک دوربین پنج گانه، متشکل از لنز تله فوتو و پریسکوپی در کنار یکدیگر است. به این ترتیب دوربین می‌تواند به زوم اپتیکال 10 برابری دست پیدا کند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این خو انگار همون پی سی پروهه با همون زوم پنجاه برابری با همون باتری چهار هزار ودویست لیتیومی با همون شارژ سریع چهل واتی

  2. کاش هواوی برا رابط کاربریش یه کاری بکنه چون واقعا مزخرف ترین وبی روح ترین رابط کاربری روداره کسانی که تجربه کار باوان یو ای سامسونگ روی پرچمداراشو دارن خیلی سخته کوچ کنن به گوشی هواوی