دایورت تلفن ثابت

راهنمای کامل دایورت تلفن ثابت به ثابت و موبایل

دایورت در اصطلاح به معنی انتقال تماس از یک خط به خط دیگر است. دایورت کردن یکی از خدماتی است که مخابرات بر روی خطوط تلفن ثابت ارائه می‌دهد. مطمئنا بارها برای شما پیش آمده است که منتظر یک تماس مهم و ضروری هستید و در عین حال محبور به ترک منزل یا محل کار خود شده‌اید. در این‌گونه مواقع و برای این که هم تماس ضروری‌تان را از دست ندهید و هم بتوانید به کارتان برسید؛ بهترین راه حل، دایورت کردن تلفن ثابت بر روی تلفن همراه یا یک خط ثابت دیگر است.

به عنوان مثال فرض کنید شما از یک تلفن رومیزی استفاده می‌کنید و قصد دارید برای مدتی از منزل یا محل کار خود بیرون بروید؛ در این مقاله ما به بیان روش دایورت کردن خط ثابت بر روی تلفن همراه یا یک خط ثابت دیگر خواهیم پرداخت. لطفا تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

نحوه دایورت کردن تلفن ثابت

دایورت تلفن ثابت

برای انتقال تماس تلفن ثابت (Call Forwarding) از یک خط شهری به خط شهری دیگر یا شماره موبایل باید در مبدا دستورات زیر را روی تلفن خود اعمال کنید. توجه داشته باشید برای انجام این کار، تلفن شما باید مجهز به سیستم تون (tone) باشد. توجه داشته باشید که در ابتدا خط شما باید قابلیت دایورت کردن را داشته باشد به این معنا که سرویس از مخابرات برای شماره تلفن خط ثابت شما فعال شده باشد.

برای این کار شما نیاز به یک کد دستوری ساده دارید. به این منظور کافیست از خطی که می‌خواهید دایرت شود کد دستوری زیر را وارد کنید:

# شماره مقصد * 21 *

به این منظور ابتدا کلید ستاره و بعد عدد 21 و دوباره کلید ستاره را شماره‌گیری کنید؛ بعد از این که برای بار دوم ستاره را بر روی دستگاه تلفن خود فشار دادید؛ باید شماره‌ای که می‌خواهید خطتان بر روی آن دایورت شود را وارد کرده و در انتها کلید مربع را فشار دهید. اکنون دستگاه تلفن شما دیگر زنگ نمی‌خورد و به جای آن شماره‌ای که به عنوان شماره مقصد وارد کرده‌اید زنگ می‌خورد.

فراموش نکنید که این سرویس فقط بر روی دستگاه‌هایی قابل انجام است که مجهز به سیستم تن (tone) باشند.

دایورت تلفن ثابت پاناسونیک

دایورت تلفن ثابت

همان‌طور که گفته شد تنها دستگاه‌هایی قادر به دایورت شدن هستند که به سیستم تن مجهز شده باشند. بهترین انتخاب در این زمینه مانند اکثر زمینه‌های دیگر، تلفن رومیزی پاناسونیک خواهد بود. این دستگاه‌ها به راحتی قابل دایورت شدن هستند و شما می‌توانید به سادگی از این سرویس بر روی آن‌ها استفاده کنید. انتقال تماس برای تلفن‌های ثابت پاناسونیک با سایر دستگاه‌های تلفن هیچ تفاوتی ندارد. بدین معنی که برای این کار تنها کافیست که کد زیر را وارد کنید:

# شماره مقصد * 21 *

بعد از وارد کردن این کد صدایی که هنگام تماس با خط خود می‌شنوید فرق خواهد کرد و این به معنی دایورت شدن خط شما خواهد بود.

دایورت تلفن ثابت به تلفن همراه

دایورت تلفن ثابت به تلفن همراه نیز همان‌گونه که در بالا ذکر شد امکان‌پذیر است. کافی است شما کد *21* را وارد نمایید سپس شماره تلفن همراه اول یا ایرانسل را وارد نمایید و در انتها کلید # را فشار دهید. ذکر یک نکته در اینجا ضروری است و این که هنگام دایورت یا انتقال مکالمه هزینه مکالمه به عهده شما می‌باشد، یعنی مادامی که خط شما دایورت است هزینه تمامی مکالمات بر روی قبض تلفن شما اعمال می‌گردد.

انواع دایورت تلفن ثابت

این سرویس فقط برای دایورت کلی خط ثابت به کار نمی‌رود. شما در شرایط مختلف می‌توانید خط ثابت خود را بر روی یک خط دیگر انتقال دهید. در ادامه به بعضی از این مورد اشاره خواهیم کرد:

سرویس انتظار مکالمه

گاهی اوقات ممکن است در حین مکالمه، بوق ضعیفی به گوش شما برسد که بیانگر این است که به اصطلاح شما ” پشت خطی ” دارید. در این مواقع می‎توانید با فشار دادن دکمه ” flash ” در تلفن‌های دیجیتال، مکالمه خود را موقتا قطع کرده و به صحبت با فرد پشت خطی خود بپردازید. برای بازگشت به مکالمه اول تنها کافیست دکمه ” flash ” را دوباره فشار دهید.

انتقال تماس از خط اشغال به خط دیگر

گاهی اوقات شما می‌خواهید خط شما تنها در مواقعی که اشغال است دایورت شود. به این معنی که زمانی که کسی با شما تماس گفت و خط تلفن ثابت شما اشغال بود؛ تماس به طور اتوماتیک به یک خط دیگر منتقل شود. برای اینکار نیز تنها کافیست یک کد دستوری ساده را از دستگاه تلفن خود شماره‌گیری کنید:

# شماره مقصد * 43 *

به کمک این کد زمانی که خط شما اشغال بود و فرد دیگری همزمان با شما تماس گرفت؛ تماس به شماره‌ای که به عنوان شماره مقصد وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد.

دایورت در صورت عدم پاسخگویی

در صورتی که به هر دلیلی قادر به پاسخگویی به یک تماس نباشیم؛ می‌توانیم با یک کد دستوری ساده تماس را به یک خط دیگر منتقل کنیم. برای این کار کافیست کد زیر را در دستگاه شماره‌گیری کنیم:

# شماره مقصد * 65 *

با این کد، بلافاصله بعد از این که پاسخگوی تماس نبودیم؛ با شماره ای که به عنوان شماره مقصد وارد کرده‌ایم تماس گرفته خواهد شد.

مشکلات متداول در دایورت تلفن ثابت

گاهی اوقات پیش می‌آید که علی‌رغم این که تمامی کدهای بالا را به درستی وارد می‌کنید؛ ولی باز هم نمی‌توانید خط ثابت خود را دایورت کنید. این اتفاق چند دلیل مختلف می‌تواند داشته باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

اصلی‌ترین دلیل این اتفاق می‌تواند غیر فعال بودن این سرویس برای خط شما باشد. به این معنی که این سرویس از طرف مخابرات برای خط شما فعال نشده باشد. برای رفع این مشکل باید به مرکز مخابرات نزدیک محل زندگی خود رفته و درخواست فعال شدن این سرویس را ارائه نمایید. فعال شدن سرویس انتقال تماس ممکن است یک یا دو روز کاری به طول بینجامد. حتما توجه داشته باشید تلفنی که می‌خواهد سرویس را فعال نماید می‌بایست مجهز به سیستم شماره‌گیری تون باشد.

در بعضی مواقع ممکن است شما این سرویس را فعال کرده باشید و کدهای دستوری را نیز به درستی وارد کنید؛ ولی باز هم نتوانید تماس‌های ورودی خط خود را دایورت کنید. در این‌گونه مواقع ممکن است خط به نام شما نباشد و صاحب اصلی خط درخواست غیر فعال بودن تمامی سرویس‌های اضافه بر روی خط شما را داده باشد.

گاهی اوقات هم ممکن است که به طور موقت نتوانید از این سرویس‌ها استفاده کنید. در این مواقع به احتمال زیاد مشکل از مخابرات منطقه زندگی شما بوده و بعد از چند روز، این مشکل حل خواهد شد.

غیر فعال کردن سرویس انتقال تماس

دایورت تلفن ثابت

به طور قطع شما برای یک مدت معینی خواهان انتقال تماس یا دایورت خط ثابت خود بر روی یک خط دیگر هستید و بعد از آن مدت، می‌خواهید که این سرویس غیر فعال شود. این کار نیز بسیار ساده است و تنها با شماره‌گیری یک کد دستوری می‌توانید سرویس دایورت خط ثابت خود را غیر فعال کنید:

برای انجام این کار تنها کافیست کد روبه‌رو را شماره‌گیری کنید : #21*

اگر از سایر خدمات دایورت نیز استفاده کرده‌اید برای غیر فعال کردنشان باید مطابق دستورهای زیر جلو بروید:

برای غیر فعال کردن دایورت خط اشغال باید کد #43* را شماره‌گیری کنید.

برای غیر فعال کردن دایورت در صورت عدم پاسخگویی باید کد #65* را شماره‌گیری کنید.

منبع : www.idehal.org

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    فکر کنم غیرفعال کردنشو اشتباه نوشتین
    #21# درست