سیستم مورد نیاز بازی هاف لایف: آلیکس – Half-Life: Alyx

پس از سال‌ها انتظار، شاهد انتشار قسمت تازه‌ای از مجموعه هاف لایف هستیم. مشخصات فنی سیستم مورد نیاز بازی هاف لایف: آلیکس (Half-Life: Alyx) را در ادامه مطالعه کنید.

سیستم مورد نیاز بازی هاف لایف: آلیکس تنها شامل یک رایانه قدرتمند نمی‌شود و شما به تجیهزات مناسب واقعیت مجازی (VR) نیاز دارید که در ادامه به آن‌ها نیز می‌پردازیم.

طرفداران مجموعه هاف لایف، برای سال‌ها در انتظار یک نسخه جدید بودند اما حالا که این نسخه از راه رسیده، شاید همه نتوانند به تجربه بپردازند. این بازی که به صورت انحصاری برای هدست‌های واقعیت مجازی عرضه شده، تنها با تعدادی هدست خاص سازگار است و این کار را سخت‌تر هم می‌کند. البته شرکت ولو (Valve) قطعا به این مسائل آگاه بوده و می‌دانسته که انتشار این بازی فقط برای واقعیت مجازی، باعث می‌شود تا افراد زیادی فرصت تجربه آن را نداشته باشند. اما آن‌ها بر این باور بوده‌اند که این بازی، تنها در صورت واقعیت مجازی بودن می‌تواند تبدیل به آن چیزی شود که آن‌ها در نظر دارند. نقدهای منتشر شده از بازی هم به همین نکته اشاره داشته‌اند، اینکه بازی بیشترین سود را از واقعیت مجازی برده و حتی نمی‌شود آن را به شکل معمولی تجربه کرد و حس مشابه‌ای داشت.

سیستم مورد نیاز بازی هاف لایف: آلیکس

شرکت ولو در یک اتفاق جالب، سیستم پیشنهادی برای این بازی ارائه نکرده و تنها به ارائه حداقل سیستم مورد نیاز بسنده کرده است، احتمالا به این دلیل که حداقل سیستم مورد نیاز به اندازه کافی بالا است! شما برای اجرای بازی‌ها با هدست‌ اختصاصی شرکت، حداقل به 8 گیگابایت رم، یک پردازنده دو هسته‌ای و یک کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس GTX 970 نیاز دارید اما بازی هاف لایف: آلیکس سیستم قوی‌تری را می‌طلبد.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی هاف لایف: آلیکس

– سیستم عامل: ویندوز 10 (نسخه‌های 64 بیتی)
– پردازنده: اینتل Core i5-7500 / ای ام دی Ryzen 5 1600
– حافظه رم: 12 گیگابایت
– کارت گرافیک: انویدیا جی‌فورس GTX 1060 / ای ام دی RX 580
– حافظه گرافیکی (VRAM): شش گیگابایت

علاوه بر این‌ها، شما نیازمند به یک هدست واقعیت مجازی سازگار با رایانه خود و البته بازی نیز هستید.

سیستم مورد نیاز بازی هاف لایف: آلیکس

ولو ایندکس (Valve Index)

ایندکس پاسخ شرکت ولو به جنگ هدست‌های واقعیت مجازی ترد پارتی است و به قیمت 499 دلار به فروش می‌رسد. کنترلرهای آن نیز 279 دلار قیمت دارد. باندل ولو ایندکس با دو هدست، هم‌اکنون 999 دلار قیمت داشته و خریداران آن، بازی هاف لایف: آلیکس را به صورت رایگان دریافت می‌کنند. فروش این هدست جدید از زمان عرضه بازی آلیکس، دو برابر شده است.

هدست اچ تی سی وایو پرو / کازموس الیت / کازموس

هدست‌های سری وایو که از 599 الی 1999 دلار قیمت دارند نیز با این بازی سازگار هستند. هدست کازموس که همراه با کنترلر عرضه می‌شود، 699 دلار قیمت دارد و هدست کازموس الیت که علاوه بر کنترلر، بازی هاف لایف: آلیکس را نیز در پکیج خود دارد و با قیمت 899 دلار عرضه می‌شود.

هدست آکیولس ریفت اس و آکیولس کوئست

هدست آکیولس کوئست بی‌سیم است و برای استفاده از آن به یه رایانه با قابلیت پشتیبانی از کابل یو اس بی تایپ سی نیاز دارید. کوئست همراه با دو کنترلر، بین 399 الی 499 دلار به فروش می‌رسد. هدست آکیولس ریفت اس نیز 399 دلار قیمت دارد و از نظر کیفیت، کمی پایین‌تر از دیگر هدست‌های این فهرست قرار می‌گیرد.

بازی Half-Life: Alyx در تاریخ 23 مارس 2020 (4 فروردین 1399) برای رایانه‌های شخصی منتشر شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*