زبان برنامه نویسی

چند ترفند کاربردی برای یادگیری بهتر یک زبان برنامه نویسی جدید

اگر می‌خواهید یک زبان برنامه نویسی جدید مثل پایتون یا اندروید را یاد بگیرید یکی از بهترین راه‌ها استفاده از روش‌های میانبر است که در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم.

برنامه نویسی چیست؟

برای شروع، ابتدا باید برنامه نویسی را تعریف کنیم. اکثر برنامه نویسان بر این باور هستند که برنامه نویسی عبارت است از:

” عمل نوشتن کد برای تهیه برنامه ، که توسط یک کامپیوتر یا یک code reader قابل اجرا است، و عملکرد یا مجموعه‌ای از عملکردها را دارد.”

امروزه، این تعریف بسیار گسترده است. در واقع، منظور ما از برنامه نویسی بستگی به نوع آن دارد. به عنوان مثال، یک توسعه دهنده وب برنامه‌ای را می‌نویسد که برای ساختن وب سایت‌های کارآمد و پاسخگو استفاده می‌شود. در این مثال، برنامه نویسی به معنی ایجاد بهترین وب سایت ممکن است.

کسی که در زمینه ناوبری و مهندسی هوافضا کار می‌کند، ممکن است بخواهد برنامه‌ای بنویسد که به هواپیما اجازه دهد در طول سفرهای طولانی، از حالت خلبان اتوماتیک خود استفاده کند. اگرچه این ممکن است با ساخت یک وب سایت کاملا متفاوت باشد، اما نوع دیگری از برنامه نویسی است.

بنابراین، قبل از شروع جستجو درباره “نحوه برنامه نویسی برای مبتدیان”، باید با دقت به این نکته فکر کنید که چه نوع برنامه نویسی را می‌خواهید انجام دهید. نوع برنامه نویسی شما زبان‌هایی را که باید یاد بگیرید و چگونگی یادگیری آنها را مشخص می‌کند. در قسمت‌های بعد به آن خواهیم پرداخت. در حال حاضر، اجازه دهید نگاهی گذرا به این مسئله بیندازیم که چرا باید به عنوان یک مبتدی برنامه نویسی را یاد بگیرید.

چرا باید برنامه نویسی را یاد بگیریم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، برنامه نویسی یک رشته جدید است که فرصت‌های بسیاری را در اختیار افرادی که مایل به یادگیری هستند قرار می‌دهد. علی‌رغم آنچه ممکن است شنیده باشید، یادگیری برنامه نویسی کار چندان سختی نیست. به خصوص در مقایسه با مهارت‌هایی که معمولا برای انجام کارهای تخصصی لازم هستند.

یک فرد معمولی ​​می‌تواند اصول اولیه برنامه نویسی برای مبتدیان را در عرض دو هفته یاد بگیرد و شروع به برنامه نویسی کند. چند ماه تمرین و ممارست می‌تواند شما را تبدیل به یک فرد ماهر در حداقل یکی از زبان های برنامه نویسی کند. تلاش برای یادگیری برنامه نویسی در مدت چند ماه، تمام مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه‌ای را در اختیار شما قرار خواهد گذاشت.

به دلایل زیر شما باید برنامه نویسی را بیاموزید:

  • برنامه نویسی سرگرم کننده است! تصور کنید که قادر به طراحی وب سایت خود هستید، یا می‌توانید بازی‌های رایانه‌ای ایجاد کنید و یا بسته‌های تحلیل داده را برنامه ریزی کنید. با تسلط بر برنامه نویسی، می‌توانید همه این موارد و حتی موارد دیگر را به روشی سرگرم کننده و جذاب انجام دهید!
  • برنامه نویسی مهارت‌های ارزشمندی را به شما می‌دهد. یادگیری نحوه برنامه نویسی، مهارت و تجربه کافی برای ادامه کار به عنوان یک رمزگذار یا برنامه نویس حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • آشنایی با برنامه نویسی به شما احساس امنیت شغلی می‌دهد. کار کردن به عنوان یک رمزگذار، امنیت شغلی قابل توجهی برای شما ایجاد می‌کند. در دنیای مدرن امروزی برنامه نویسی جز مشاغل پر تقاضا محسوب می‌شود.

همانطور که مشاهده می‌کنید، دلایل زیادی برای ضرورت یادگیری برنامه نویسی وجود دارد. به همین دلیل، ما راهنمای گام به گام زیر را تهیه کرده‌ایم. امیدوارم از مطالعه آن لذت ببرید!

برنامه نویسی

راهنمای گام به گام آموزش برنامه نویسی

اگرچه یادگیری برنامه نویسی نسبت به بسیاری از مهارت‌های فنی دیگر آسان است، اما همچنان باعث ترس و نگرانی افراد می‌شود. در نگاه اول، ممکن است کار پیچیده، گیج کننده و بسیار دشواری به نظر برسد. فرض کنید بدون داشتن هیچ تجربه‌ای در برنامه نویسی می‌خواهید یک وب سایت طراحی کنید. در این شرایط چه احساسی خواهید داشت؟

ساده است. اولین گام افزایش تمرکز حواس بر روی یادگیری یک زبان برنامه نویسی ست.

اکنون، قبل از اینکه به فکر ثبت نام در دوره‌های آموزشی یا تماشای فیلم‌های YouTube در مورد برنامه نویسی باشید. اولین کاری که باید انجام دهید، این است که از خود بپرسید چرا می‌خواهید برنامه نویسی را یاد بگیرید. با دقت به هدف خود فکر کنید، چرا می‌خواهید مهارت برنامه نویسی را بیاموزید و چقدر وقت و هزینه برای انجام آن لازم خواهید داشت. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • به دنبال چه نوع مهارت‌هایی هستید. آیا می‌خواهید توسعه دهنده وب سایت شوید؟ یا ترجیح می‌دهید برنامه‌های موبایل را طراحی کنید یا در زمینه مهندسی نرم افزار کار کنید؟ شما باید به این موارد با دقت فکر کنید زیرا تا حد زیادی روی زبان‌هایی که باید یاد بگیرید تاثیر می‌گذارند.
  • چرا می‌خواهید برنامه نویسی را یاد بگیرید؟ آیا یادگیری نحوه برنامه نویسی جز علایق شماست که می‌خواهید در اوقات فراغت خود به آن بپردازید؟ یا می‌خواهید برنامه نویسی را به صورت کاملا حرفه‌ای دنبال کنید؟
  • چقدر وقت و پول می‌توانید به این کار اختصاص دهد. اگر می‌خواهید ساعت‌های محدودی در هفته را صرف یادگیری برنامه نویسی کنید، لازم نیست در یک دوره فشرده شرکت کنید. و اگر می‌خواهید در یک دوره آموزشی فشرده و حرفه‌ای ثبت نام کنید، باید آماده پرداخت هزینه آن باشید.

اهداف خود از یادگیری برنامه نویسی را شناسایی و یادداشت کرده و در جایی امن ذخیره کنید. این یادداشت‌ها مبنای کار شما در آینده خواهند بود.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. توضیحاتی که اینجا دادین خیلی ساده و پیش پا افتاده بود
    اصلا رضایت بخش نبود