مورچه خوار پانگولین

محققان چینی مورچه خوار پانگولین را منشا ویروس کرونا می‌دانند

یافته‌های جدید محققان چینی نشان می‌دهد مورچه خوار پانگولین یا مالاریایی منشا ویروس کرونا بوده و کروناویروس از این پستاندار به انسان انتقال پیدا کرده است.

تلویزیون دولتی ژاپن اعلام کرد گروهی از محققان دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه پزشکی گوانگ شی چین نتایج تحقیقات جدید خود را در ژورنال علمی بریتانیایی نیچر منتشر کردند که طبق آن مورچه خوار مالایایی یا پانگولین منشا ویروس کرونا است. همچنین در این گزارش به نقش کلیدی پانگولین در انتقال ویروس کرونا به انسان تاکید شده است و به نوعی شایعه‌ها در مورد این که خفاش‌ها منشا کروناویروس بودند را رد می‌کند.

نقش مورچه خوار پانگولین در انتشار ویروس کرونا

این محققان چینی در همین راستا 31 مورچه خوار مالایایی که طی یک عملیات ضد قاچاق در بین سال‌های 2017 و 2019 میلادی کشف شده بودند را بررسی کردند که نتایج این بررسی نشان داد 8 مورچه خوار پانگولین دارای ویروس‌های مشابه ویروس کرونا جدید بودند. گفتنی است زیستگاه مورچه خوار پانگولین در جنوب شرق آسیا قرار دارد.

طبق اعلام این محققان چینی، توالی ژنوم ویروس موجود در این مورچه خوارها حدود 85 تا 92 درصد مشابه ویروس جدید کرونا است که باعث ایجاد بیماری کویید 19 در انسان می‌شود. گفتنی است محققان با بررسی قبلی، خفاش‌ها را منشا کرونا ویروس می‌دانستند، اما بررسی‌های جدید به خوبی نشان می‌دهد پستاندار پانگولین منشا اصلی کرونا است. محققان دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه پزشکی گوانگ شی چی در گزارش خود تاکید کردند برای کاهش خطرات انتقال این ویروس به انسان‌ها می‌بایست فروش این نوع از مورچه خوارها ممنوع اعلام شود.