دستگاه تشخیص کرونا

دستگاه تشخیص کرونا با اعلام نتیجه در 5 دقیقه در آمریکا ساخته شد

شرکت آمریکایی ابوت موفق شد دستگاه تشخیص کرونا ویژه‌ای را به تولید برساند که می‌تواند ظرف مدت 5 دقیقه وجود کروناویروس را در بدن افراد تشخیص دهد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور اقدامات ویژه‌ای را در نظر گرفت و به شرکت‌هایی که در خصوص تشخیص، درمان و تولید واکسن ویروس کرونا فعالیت دارند مجوزی را اعطا کرد تا شرکت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن آزمایش‌های خود را به انجام برسانند. در همین راستا شرکت آمریکایی ابوت (Abbott) توانست در راستای تشخیص سریع بیماری کویید 19 به دستاورد مهمی برسد.

جزئیات دستگاه تشخیص کرونا

دستگاه تشخیص بیماری کویید 19 این شرکت در حقیقت یک آزمایشگاه فشرده محسوب می‌شود که می‌تواند ظرف مدت 5 دقیقه ویروس کرونا را در بدن افراد تشخیص دهد. همچنین این دستگاه ظرف مدت 13 دقیقه نتایج کاملا دقیقی را با جزئیات ارائه خواهد داد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این دستگاه پرتابل بودن آن است و می‌توان از آن در خارج از محیط بیمارستان استفاده کرد. طبق اعلام شرکت ابوت، سایر دستگاه‌هایی که تاکنون برای تشخیص ساخته شده‌اند به ساعت‌ها یا روزها زمان نیاز دارند تا به نتایج دقیقی برسند.

این دستگاه تشخیص کرونا که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز به تایید رسیده است برای تشخیص ویروس کرونا از یک آزمایش مولکولی استفاده می‌کند تا بتواند قسمت کوچکی از RNA ویروس SARS-CoV-2 را بیابد که بلافاصله پس از این مرحله فرایند تشخیص بیماری کویید 19 توسط دستگاه شروع می‌شود.

شرکت آمریکایی ابوت فرایند تولید انبوه این محصول را آغاز کرده و از هفته آینده حدود 50 هزار دستگاه به دولت آمریکا تحویل خواهد داد. با عرضه این دستگاه به بازار شاهد کنترل دقیق‌تر این بیماری خواهیم بود و علاوه بر تشخیص سریع افراد آلوده و کنترل شیوع گسترده این ویروس، می‌توان به مبتلایان خدمات درمانی مناسبی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. انشاللاه هر په زود تر کل دنیا از شر اش راحت بشن
    منظور ام ویروس کرونا است

  2. این آمریکا خیلی کرونا رو دست کم گرفته بود الان بدجوری دامن گیرشون شده