نتایج بزرگ‌ترین تحقیق در مورد ابتلا کودکان به کرونا منتشر شد

نتایج بزرگ‌ترین تحقیق در مورد ابتلا کودکان به کرونا منتشر شد

ابتلا کودکان به کرونا مسئله بسیار مهمی بوده و اخیرا مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) تحقیقات مهمی را در این رابطه منتشر کرده است.

از همان ابتدای شیوع بیماری کووید 19 مسئله ابتلا کودکان به کرونا بسیار خبرساز شده بود و با وجود اطلاعات مختلفی که در مورد مصونیت نسبی افراد کم سن و سال مطرح شده، این مسئله توجه زیادی به خود جلب کرده است؛ در همین رابطه، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) تازه‌ترین و بزرگ‌ترین تحقیقات انجام شده در این رابطه را منتشر کرد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

تحقیقات CDC در مورد ابتلا کودکان به کرونا

پژوهش اخیر مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا با بررسی وضعیت بیش از 2500 نفر از مبتلایان زیر 18 سال آمریکایی، بین 12 فوریه و 2 آوریل، بزرگ‌ترین تحقیق انجام شده در مورد ابتلا کودکان به کووید 19 را انجام داد و نتایج به صورت کلی نشان می‌دهند که این بخش از جامعه نسبت به بزرگ‌سالان در خطر کمتری قرار دارد.

با اینکه کودکان 22 درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، تنها 1.7 درصد مبتلایان به بیماری کرونا زیر 18 سال بودند. در این مبتلایان تنها 73 درصد علائمی مثل سرفه، تب و تنگی نفس داشتند که این عدد برای مبتلایان بین 18 تا 64 سال چیزی در حدود 93 درصد بوده است. نتایج مورد نظر در تایید تحقیقات دانشمندان چینی بوده و می‌توان این‌گونه استنباط کرد که کودکان به صورت کلی دچار علائم خفیف‌تری از کرونا می‌شوند.

البته احتمال بروز علائم شدید در این گروه سنی صفر نیست و از بین 2500 هزار کودک مورد بررسی CDC، تعداد 140 نفر در بیمارستان بستری شدند و علاوه بر قرار گرفتن 5 کودک در بخش مراقبت‌های ویژه، 3 نفر از مبتلایان هم جان خود را از دست دادند.

نتایج بزرگ‌ترین تحقیق در مورد ابتلا کودکان به کرونا منتشر شد

البته نوزادان زیر 12 ماه سن از تمامی رنج‌های سنی کودکان مورد بررسی بیشتر در خطر بودند و گفته شده که از 95 نوزاد تحقیقات مرکز کنترل بیماری‌ها در مورد ابتلا کودکان به کرونا تعداد 62 نوزاد در بیمارستان بستری شدند. یکی از متخصصان آکادمی اطفال آمریکا می‌گوید که بدن انسان تا قبل از یک‌ سالگی بسیار ضعیف و حساس بوده و سیستم دفاعی بدن هم در این سن هنوز به اندازه کودکان بزرگ‌تر رشد نکرده است؛ به همین دلیل مبتلایان زیر یک سال شدیدا در خطر هستند.

ضعف جنس مذکر در مقابل کووید 19

در هفته‌های اخیر تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که مردان نسبت به جنس مخالف بیشتر در خطر بیماری کرونا هستند؛ سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که تا 20 مارس چیزی در حدود 70 درصد مرگ‌های مربوط به کووید 19 در اروپا، مربوط به مردان بوده و داده‌های جمع‌آوری ‌شده از بزرگ‌ترین مراکز شیوع کروناویروس جدید نشان می‌دهند که جنس مذکر 50 درصد بیشتر از جنس مخالف خود در خطر مرگ در اثر ابتلا به بیماری کرونا قرار دارد.

آمار مربوط به مبتلایان ساکن کشور ایتالیا هم نشان دهنده ضعف مردان در مقابله با کووید 19 بوده و متخصصان احتمال می‌دهند که به دلیل عاداتی مثل سیگار کشیدن که در مردان بیشتر وجود دارند، این بخش از جامعه جهانی بیشتر در معرض خطر بیماری کرونا هستند.

اما با توجه به پژوهش اخیر CDC در مورد ابتلا کودکان به کرونا به نظر می‌رسد که عوامل بیولوژیکی و اختلافات بین دو جنس مخالف باعث شده تا جنس مونث در بحران کووید 19 نوعی برتری نسبت به مابقی اعضای جامعه داشته باشد؛ 57 درصد کودکان زیر 18 سال مورد بررسی در تحقیقات مذکر بودند و حتی در بین نوزادان هم تعداد مبتلایان مونث کمتر بود.

البته باید مدنظر داشته باشیم که نتایج به دست آمده از بررسی وضعیت 2572 کودک آمریکایی توسط مرکز کنترل بیماری‌ها جامع و کامل نیستند و به عنوان مثال، تنها در مورد 9.4 درصد از کودکان آلوده به کرونا اطلاعات دقیقی در مورد علائم بیماری وجود داشت. به همین دلیل هنوز نمی‌توان به صورت صد درصدی نتایج بررسی‌ها را به تمامی کودکان جهان تعمیم داد و تحقیقات بیشتری برای روشن شدن موضوع لازم است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یکی از موضوغاتی که این حس که این ویروس ساخت دست بشر هست و یه ترور بیلوزی رو قویی میکنه همین موضوع مبتلا نشدن کودکانه یا فقط ناقل شدن شون که جان شون رو در خطر نمینداره