شیوع بیماری کرونا باعث تعطیلی 110 هزار رستوران می‌شود!

شیوع بیماری کرونا باعث تعطیلی 110 هزار رستوران می‌شود!

شیوع بیماری کرونا علاوه بر گرفتن جان بیش از 120 هزار نفر از مبتلایان، ضربه‌های سنگین و بی‌سابقه‌ای به صنایع گوناگون زده و انتظار می‌رود که جبران این خسارت‌ها کار دشواری باشد.

شیوع بیماری کرونا علاوه بر رساندن آمار مبتلایان جهانی به 1.8 میلیون نفر و کشتن حداقل 120 هزار نفر در سراسر دنیا، خسارت‌های جدی به حوزه‌های مختلف وارد کرده که بحث صنعت و کسب و کار یکی از این حوزه‌هاست. با گجت نیوز همراه باشید تا صحبت‌های یکی از صاحبان کسب و کار در مورد خسارت‌های پاندمی کرونا به حوزه رستوران‌داری را بررسی کنیم.

خسارات شیوع بیماری کرونا

تونی ژو (Tony Xu)، مدیر عامل شرکت دلیوری غذا دوردش (DoorDash) در مصاحبه‌ای گفت که پاندمی کووید 19 بزرگ‌ترین ضربه سه دهه گذشته را به حوزه رستوران‌داری زده است؛ پدر ژو مدیر یک رستوران بوده و شرکتی مثل دوردش به واسطه قوانین وضع شده در کشورهای مختلف در مورد تحویل مواد خوراکی و غذا به درب منازل، در دوران شیوع بیماری کرونا فشار کاری زیادی را تجربه می‌کند.

در برخی شهرهای پرخطر آمریکا قوانینی اعمال شده‌اند که بر اساس آن‌ها، رستوران‌ها برای جلوگیری از تجمع افراد باید سرویس‌دهی خود را تنها به سفارش از راه دور محدود کنند. چنین اتفاقاتی در کنار بحث فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شده تا چیزی در حدود 3 درصد از کسب و کارهای حوزه رستوران‌داری تعطیل شوند و تخمین زده شده که در هفته‌های آینده 20 درصد رستوران‌های آمریکا برای همیشه مجبور به تعطیلی خواهند شد.

برای جلوگیری از تعطیلی چنین کسب و کارهایی کمپانی دوردش میزان کمیسیون خود برای تحویل مواد خوراکی و غذاها را نصف کرده و برای رستوران‌هایی که تازه به پلتفرم این کمپانی اضافه شده‌اند، کمیسیونی نمی‌گیرد. از طرف دیگر ژو می‌گوید که شرکت او برای کارکنانی که موقتا از کار اخراج شده‌اند، شغل‌های دیگری متناسب با الزامات پاندمی کرونا دست و پا می‌کند و همچنین، دوردش با پخش 1 میلیون کیت ضدعفونی کننده و دستکش به همراه 5 میلیون ماسک، در حد توان کمپانی از کارکنان حمایت می‌کند.

شیوع بیماری کرونا باعث تعطیلی 110 هزار رستوران می‌شود!

تونی ژو

ژو اعلام کرده که تست‌های تشخیص کووید 19 برای کارکنانی که در معرض خطر هستند، در دسترس بوده و اگر یکی از اعضای دوردش به این بیماری مبتلا شود، از لحاظ کمک مالی و حمایت‌های دیگر مشکلی برای او پیش نخواهد آمد. با وجود آینده تاریک رستوران‌ها با شیوع بیماری کرونا ژو نسبت به آنچه در انتظار فعالین این حوزه کسب و کار خواهد بود، خوش‌بین است و می‌گوید که با وجود تعطیلی تعداد زیادی از رستوران‌ها، چیزی در حدود 80 درصد این کسب و کارها همچنان با قدرت در حال ادامه کار خود هستند.

صنعت رستوران‌داری آمریکا تاکنون 225 میلیارد دلار ضرر کرده و تخمین زده می‌شود که در ماه آینده، 110 هزار رستوران در این کشور برای همیشه تعطیل شوند. با این وجود، ژو در کنار اشاره به تاثیر مهم رستوران‌ها در تامین درآمد شهرها و کشورها، می‌گوید که وضعیت موجود موقتی بوده و پس از کاهش شدت پاندمی رستوران‌ها به وضعیت پیشین خود بازمی‌گردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دل ام اک زده برای یه فست فود و غذای بیرون

  2. واقعا کرونا نون خیلیا رو آجر کرد نصف کسب و کارا خوابید