واکسن کرونا

تلاش دانشمندان آکسفورد برای تولید واکسن کرونا تا 5 ماه آینده

واکسن شناس دانشگاه آکسفورد از تولید واکسن کرونا طی 5 ماه آینده خبر داد و گفت به مرحله نهایی تولید واکسن کروناویروس بسیار نزدیک شده‌ایم.

پرفسور سارا گیلبرت (Sarah Gilbert)، واکسن شناس دانشگاه آکسفورد به عنوان رئیس گروهی از پژوهشگرانی که در حال ساخت واکسن کرونا هستند اعلام کرد این گروه به مرحله نهایی تولید واکسن رسیده است و به احتمال 80 درصد واکسن ساخته شده توسط این گروه برای کروناویروس موثر خواهد بود. وی افزود انتظار می‌رود طی 5 ماه آینده این واکسن به بازار عرضه شود.

جزئیات تولید واکسن کرونا

پرفسور گیلبرت در ادامه بیان کرد به دلیل اقدامات متعددی که روی این واکسن صورت گرفته است، بر این باورم که این واکسن نسبت به سایر واکسن‌های در حال ساخت شانس بیشتری برای تولید انبوه دارد. وی افزود در ماه گذشته تصور می‌شد واکسن کرونا حداقل تا پایان سال 2020 روانه بازار شود، اما اکنون پیشرفت‌هایی در ساخت این واکسن مشاهده کردیم و انتظار داریم طی دو هفته آینده آن را روی انسان‌ها آزمایش کنیم.

این استاد واکسن شناس دانشگاه آکسفورد در ادامه تاکید کرد دولت انگلیس در تولید میلیون‌ها دوز از این واکسن از ما حمایت خواهد کرد تا بتوانیم هرچه سریع‌تر آن را در دسترس عموم قرار دهیم. طبق گفته پرفسور گیلبرت بر خلاف آنچه که تصور می‌شد تولید این واکسن تا 18 ماه طول بکشد، طی 5 ماه آینده شاهد تولید انبوه آن خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تازه پنج ماه دیگه واکسن اش اماده میشه تا زمانی که تست های اولیه اش رو پشت سر بزاره خود اش کم کم یه سالی طول میکشه

  2. ای خدا کنه هرچی زودتر بیاد واقعا از کارو زندگی افتادیم