نوکیا 9.3 پیور ویوو

نوکیا 9.3 پیور ویو ؛ بررسی زمان عرضه، مشخصات فنی و ویژگی‌ها

گوشی Nokia 9.3 PureView پرچمدار این شرکت در سال 2020 است. برای مشخص شدن ویژگی ها و مشخصات فنی نوکیا 9.3 پیور ویو به بررسی اخبار و شایعات درباره آن می‌پردازیم.

گوشی نوکیا 9 پیور ویو مجهز به دوربینی پنج گانه در سال 2019 رونمایی شد. دوربین این گوشی فناوری‌های متعددی را برای اولین مرتبه در اختیار داشت. متاسفانه پرچمدار قدرتمند اچ ام دی گلوبال به تعدادی محدود عرضه شد و بروز یک سری مشکل امکان خرید آن توسط علاقه‌مندان را سلب کرد.

بر اساس اخبار، این شرکت تولیدکننده گوشی های نوکیا تصمیم گرفته مدلی قدرتمندتر از Nokia 9 عرضه کند. هنوز نام دقیق این گجت اندرویدی مشخص نیست، اما منابع مختلف آن را Nokia 9.3 خطاب می‌کنند.

زمان عرضه نوکیا 9.3 پیور ویو

از زمان عرضه پرچمدار قبلی با برند نوکیا بیش از یک سال می‌گذرد. با این حال خبری از جانشین آن نیست. طبق اخبار، اچ ام دی گلوبال تصمیمی برای رقابت در بازار گوشی های رده بالا طی نیمه اول سال 2020 نداشته و نوکیا 9.3 پیور ویو را در نیمه دوم سال جاری معرفی و عرضه می‌کند.

این گوشی احتمالا در نمایشگاه IFA 2020 معرفی خواهد شد. این رویداد هر سال طی ماه سپتامبر (شهریور – مهر) برگزار می‌شود. از الان نمی‌توان با اطمینان درباره برگزاری یا لغو شدن این رویداد صحبت کرد. گفتنی است بزرگترین رویداد موبایلی دنیا یعنی کنگره جهانی موبایل (نمایشگاه MWC) که هر سال طی اسفند ماه برگزار می‌شود، امسال به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد.

نام پرچمدار جدید Nokia

اگر اخبار مربوط به گوشی های نوکیا از زمان تولد مجدد آن به دست اچ ام دی گلوبال را دنبال کرده باشید، به استراتژی این شرکت در نام‌گذاری مدل‌های بهبود یافته از محصولات قبلی پی برده‌اید. مدل جدید، با یک نقطه و عددی مقابل شماره نام گوشی قبلی معرفی می‌شود. به عنوان نمونه آپدیت Nokia 7، دو گوشی Nokia 7.1 و Nokia 7.2 است.

البته نام‌گذاری همیشه مرتب و پشت سر هم نیست. در سال 2020، مدل جدید نوکیا 8.1 با نام نوکیا 8.3 معرفی شد. یکی از مدیران نوکیا علت این کار را موازی نگه داشتن روال نام‌گذاری گوشی‌های جدید و از طرفی پشتیبانی Nokia 8 از 5G اعلام کرد.

نوکیا 9.3 پیور ویو

انتظار داریم اچ ام دی گلوبال در سال میلادی جاری استراتژی یکسانی را در پیش بگیرد. به همین دلیل شبیه به بقیه محصولات 2020 آپدیت نوکیا 9 نیز با عدد 9.3 شناخته خواهد شد.

طراحی Nokia 9.3

درباره طراحی این گوشی اطلاعات بسیار کمی موجود است. انتظار نداریم طراحی ماژول دوربین پسرفتی در مقایسه با قبل داشته باشد، به همین دلیل دوربین اصلی از پنج سنسور تشکیل خواهد شد. نوکیا 9 فاقد یک ماژول دوربین برآمده بوده و همه سنسورها روی بدنه کار گذاشته شده‌اند.

اگر اچ ام دی گلوبال به استفاده از سنسورهای بزرگتر و مخصوصا لنزی با توان زوم اپتیکال رو بیاورد، دیگر نمی‌توان به همین سبک طراحی پایبند ماند. طبق برخی منابع خبری، سیستم دوربین پنج گانه نوکیا 9.3 پیور ویو با مدل قبلی کاملا متفاوت است. برخی منابع خبری، شکل ظاهری ماژول دوربین این پرچمدار را شبیه به دوربین نوکیا 7.2 و نوکیا 8.3 می‌دانند.

بر اساس رندرهای اولیه‌ای که از Nokia 9.3 PureView ایجاد شد، نمایشگر آن آبشاری است، به این معنی که انحنای دو طرف راست و چپ به 90 درجه می‌رسد. طبق این رندرها طراحی بدنه شکل مستطیلی به خود می‌‌گیرد، هر چند با در نظر گرفتن ظاهر گوشی های اخیر نوکیا، اچ ام دی گلوبال تصمیمی برای تغییر در استراتژی طراحی گجت های اندرویدی خود ندارد.

نمایشگر نوکیا 9.3 پیور ویو

اطلاعاتمان درباره نمایشگر نوکیا 9.3 پیور ویو نیز محدود است. با وجود عدم اطلاع از اندازه و نسبت ابعاد تصویر دقیق آن، با در نظر گرفتن رقابت کنونی در بازار موبایل و از طرفی صبر و حوصله اچ ام دی گلوبال در عرضه پرچمدار جدید، انتظار داریم نمایشگر گوشی جدید از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی کند. این صفحه نمایش به احتمال زیاد توسط ال جی تامین می‌شود.

برخی از قرارگیری دوربین سلفی زیر نمایشگر صحبت می‌کنند، هر چند این فناوری هنوز به بلوغ نرسیده و احتمال استفاده از آن در یک گوشی تجاری، مخصوصا یک پرچمدار، پایین است. در نتیجه دوربین سلفی به صورت حفره‌ای روی صفحه نمایش سوار خواهد شد.

مشخصات فنی Nokia 9.3 PureView

با وجود عدم افشای اطلاعات این گوشی از طریق بنچمارک‌ها، با در نظر گرفتن قرارگیری آن در زمره پرچمداران 2020 می‌توان به راحتی تراشه را حدس زد؛ مغز متفکر Nokia 9.3 PureView تراشه اسنپدراگون 865 خواهد بود. البته ممکن است مثل سال گذشته، کوالکام ورژن جدیدی از تراشه پرچمدار خود را با پسوند پلاس، مخصوص گوشی های رده بالای نیمه دوم سال، عرضه کرده و نوکیا 9.3 پیور ویو نیز از همان استفاده کند.

گوشی میان‌رده نوکیا 8.3 یک ماه پیش با پشتیبانی از 5G معرفی شد. از طرفی، با در نظر گرفتن پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل توسط همه پرچمداران 2020، انتظار نداریم اچ ام دی گلوبال قید این قابلیت را در آپدیت نوکیا 9 بزند. این ویژگی به لطف مودم اسنپدراگون X55 فراهم خواهد شد.

دوربین پرچمدار 2020 نوکیا

استفاده از سیستم Light در دوربین نوکیا 9 ویژگی منحصربه‌فرد آن بود. چند سنسور با یکدیگر اقدام به دریافت اطلاعات از محیط کرده و تمرکز، روی کیفیت بالای عکس نهایی قرار دارد. گفته می‌شود اچ ام دی قید این سیستم را در دوربین نوکیا 9.3 پیور ویو زده و از یک دوربین چندگانه عادی، شبیه به بقیه گوشی های پرچمدار، استفاده خواهد کرد.

ترکیب دوربین این گوشی احتمالا یک سنسور دارای رزولوشن بالا با لنز عادی یا واید، سنسوری با لنز اولتراواید و دو لنز دیگر از نوع ماکرو و تله فوتو است. ممکن است HMD با در نظر گرفتن موفقیت شرکت‌هایی همچون سامسونگ و هواوی در عرضه پرچمداری با یک دوربین موبایل استثنایی، مسیر آن‌ها را دنبال کند.

طبق برخی منابع، شرکت سازنده گوشی های نوکیا سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ و 64 مگاپیکسلی سونی را در نظر گرفته و در حال ارزیابی آن‌ها به منظور انتخاب است. پشتیبانی از OIS توسط لنز روی سنسور اصلی تقریبا قطعی به نظر می‌رسد.

بستر نرم افزاری نوکیا 9.3 پیور ویو

این قسمت، احتمالا یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های نوکیا 9.3 به شمار می‌رود؛ HMD برخلاف دیگر سازندگان گوشی های اندرویدی اغلب سیستم عامل‌های این پلتفرم را دست‌کاری نکرده به صورت خام استفاده می‌کند. به جز گوشی های سری Pixel خود شرکت گوگل، تعداد انگشت شماری گجت با اندروید ناب وجود دارد! به عنوان نمونه باید به موتورولا موتو اج پلاس اشاره کرد.

گوشی نوکیا 9.3 چند ماه بعد از معرفی رسمی اندروید 11 و پشت سر گذاشتن دوره تست‌های اولیه آن رونمایی می‌شود، در نتیجه بعید نیست به صورت پیش‌فرض، مجهز به آن باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این چه طراحی ایه
    پشت اش چرا اینجوریه