ویروس کرونا

احتمال اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا در پاییز به همراه بیماری آنفلوآنزا

معاون کل وزارت بهداشت از احتمال اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا در پاییز خبر داد، اما آیا شیوع بیماری کووید 19 در تابستان کاهش پیدا خواهد کرد؟

حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت عنوان کرد تاکنون در خصوص این که ویروس کرونا به گرما حساسیت داشته باشد، اطلاعاتی به ثبت نرسیده است، اما در این خصوص نشانه‌هایی مشاهده شده است؛ برای مثال ما تصور می‌کردیم پس از چین کشور تایلند درگیر کرونا شود، اما به این صورت نبود و کروناویروس در هوای 5 الی 12 درجه و رطوبت 40 تا 70 درجه قابل رشد است. از این رو می‌بایست ببینیم تا گرم‌تر شدن هوا چه اقداماتی در این مورد انجام خواهد شد.

ویروس کرونا در پاییز اوج خواهد گرفت!

حریرچی در ادامه بیان کرد هم‌اکنون استراتژی کشور ما و سازمان بهداشت جهانی به این گونه است که تا هنگامی که دانشمندان موفق به کشف واکسن کرونا نشدند، تعداد ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 را به حداقل برسانیم و اجازه ندهیم تعداد مبتلایان از ظرفیت‌های بیمارستانی افزایش پیدا کند. وی افزود ما چند استراتژی را برای مقابله با شیوع کروناویروس انجام می‌دهیم که یکی از آنها طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که طبق آن تماس افراد جامعه تا اطلاع ثانوی به حداقل رسانده می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد در پاییز قطعا شاهد اوج‌گیری کروناویروس خواهیم بود و حتی ویروس آنفلوآنزا نیز پس از 11 سال به پیک خود می‌رسد. از این رو برخی از افراد می‌گویند چرا تعطیلی برای قطع زنجیره بیماری کووید 19 عملی نمی‌شود که باید گفت این سناریو و استراتژی امکان‌پذیر نیست.