لکسوس LQ

شاسی ‌بلند پرچمدار لکسوس LQ در راه است

شرکت لکسوس قصد دارد کانسپت LF-1 Limitless را با نام لکسوس LQ به عنوان شاسی ‌بلند پرچمدار جدید خود به تولید برساند. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت لکسوس به عنوان برند لوکس تویوتا در دو سال قبل و در نمایشگاه دیترویت از کانسپت LF-1 Limitless پرده برداشت که بسیاری از منابع خبری حوزه خودرو آن را پیش‌نمایشی از نسل جدید شاسی بلند لکسوس LX می‌دانستند، اما این خودروساز قصد دارد نسخه تولیدی این کانسپت را با نام LQ به تولید برساند که به عنوان شاسی بلند پرچمدار جدید لکسوس خواهد بود.

مشخصات لکسوس LQ

لکسوس LQ

بر اساس اعلام خبرگزاری‌های حوزه خودرو، مشخصات فنی لکسوس LQ با سدان LS برابر خواهد بود. از این رو پرچمدار جدید لکسوس از موتور 3.4 لیتری V6 توئین توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 415 اسب بخار به تولید برساند. همچنین برای این خودرو موتور 3.5 لیتری V6 هیبریدی با قدرت 355 اسب بخار نیز در نظر گرفته شده است. علاوه بر این دو نسخه، مدل قدرتمندتری با موتور V8 توئین توربو و با قدرت 600 اسب بخار به بازار عرضه خواهد شد.

لکسوس LQ

شرکت لکسوس قصد دارد شاسی بلند LQ را در مدل 2022 به بازار عرضه کند و قیمت پایه آن حدود 80 هزار دلار خواهد بود و مشتریان برای نسخه سطح بالا F آن می‌بایست حدود 100 هزار دلار بپردازند. البته مدل پرچمدار LQ F به این زودی‌ها روانه بازار نخواهد شد و انتظار می‌رود یک سال پس از عرضه مدل‌های پایین‌تر آن شاهد عرضه این مدل به بازار باشیم.

لکسوس LQ

برند لوکس تویوتا در حال حاضر حق استفاده از نام LQ را به ثبت رسانده و اعلام کرده کانسپت LF-1 می‌تواند به یک کراس اوور لوکس پرچمدار تبدیل شود. با توجه به این که شاسی بلند پرچمدار فعلی لکسوس LX قدمت زیادی دارد و نسبت به رقبا پیر محسوب می‌شود، این خودروساز به یک پرچمدار تازه نفس و جدید نیاز دارد تا همچنان به رقابت ادامه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. به این میگن ماشین

  2. خدارو شکر تویوتا یکی دوسالی میشه که داره خودشو تکون اساسی میده و لکسوس هم دنبالش.
    خودشون که میگن منتظر اخبار زیادی از تویوتا و لکسوس باشید. تا ببینیم چی میشه.

  3. امیدوارم مانند کراس اوور ان ایکس، این مدل هم با کمترین تغییرات تولید بشه.

  4. لکسوس انقدر رادیکالی طراحی و تولید میکنه ک تفاوتی میان کانسپت و نمونه تولیدیش واقعا کمه

  5. ب ام وه x8 هنوز نیومده رقیبش پیدا شد…
    انتظار داشتم شاسی بلندی تمام الکتریکی باشه…
    اما همون بهتر که بنزینی و هیبرید قراره باشه…