گوشی گلکسی فولد 2 سامسونگ

گوشی گلکسی فولد 2 سامسونگ با پیشرفتی چشمگیر و یک قلم هوشمند همراه خواهد بود

اطلاعاتی از گوشی گلکسی فولد 2 سامسونگ – Samsung Galaxy Fold 2 منتشر شده که به پیشرفت چشمگیر نمایشگر و پشتیبانی این گوشی منعطف از قلم هوشمند S Pen اشاره دارد.

همه‌گیری کروناویروس باعث شده بسیاری از شرکت‌های حوزه‌ی فناوری در جهان مجبور به تأخیر یا لغو کردن رویدادهای مهم خود طی ماه‌های گذشته شوند، اما به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد رویداد بزرگ بعدی خودش را در جلوی مخاطبان زنده برگزار کند. این شایعه‌ای است که در مورد رویداد معرفی گلکسی نوت 20 سامسونگ وجود دارد.

اما به همراه این فبلت قدرتمند که قلم معروف S-Pen را به همراه دارد، انتظار می‌رود دومین نسل گوشی انعطاف پذیر گلکسی فولد نیز در ماه آگوست یا اواخر جولای (تیر ماه یا مرداد ماه) با پیشرفت‌هایی فراوان و یک قلم هوشمند چشم به جهان خواهد گشود. ما اطلاعاتی از سوی زنجیره‌ی تأمین قطعات سامسونگ را دریافت کرده‌ایم که به پیشرفت چشمگیر گوشی گلکسی فولد 2 سامسونگ اشاره داشت. البته این گزارش، به معنای تأیید کامل همه‌ی اطلاعات نیست.

یک نمایشگر بزرگ‌تر، بهتر و سریع‌تر

هرچند همه‌ی ما قدردان نوآوری و فناوری پیشرفته‌ی نسل اول گلکسی فولد هستیم، اما نمی‌توان گفت آن دارای بهترین صفحه نمایشی است که سامسونگ تا کنون ارائه کرده است. نمایشگر اصلی این گوشی از وضوح 2152 در 1536 پیکسل برخوردار است که وقتی بزرگ می‌شود، به 2213 در 1689 پیکسل می‌رسد.

ترکیب این وضوح با اندازه‌ی نمایشگرهای گلکسی فولد، تراکم پیکسلی 362 تا 372 پیکسل را ارائه می‌کند که بسیار پایین‌تر از یک مدل پرچمدار مانند نمایشگر گلکسی اس 20 اولترا با تراکم پیکسلی 551 است.

بزرگ‌ترین پیشرفت در نمایشگر گلکسی فولد جدید مربوط به نرخ رفرش آن است. در حالی که نسل اول نرخ 60 هرتزی را ارائه می‌کرد، این مدل جدید نوت همانند سری گلکسی اس 20، ارائه کننده‌ی نرخ رفرش 120 هرتزی خواهد بود. البته هنوز باید منتظر ماند و دید که آیا کاربران گلکسی فولد 2 می‌توانند حالت 120 هرتزی را در وضوحی فراتر از Full HD را فعال کنند یا خیر. این ممکن است به اندازه‌ی باتری بستگی داشته باشد.

حفره روی نمایشگر، شیشه‌ی فوق باریک و پشتیبانی از قلم S Pen

بعید به نظر می‌رسد سامسونگ بتواند حفره‌ی جلوی نمایشگر را در گوشی گلکسی نوت 20 خودش پنهان کند و به طراحی تمام صفحه‌ی کاملاً واقعی برسد. زیرا این شرکت کره‌ای عنوان کرده بود که به دنبال دستیابی به دوربین زیر نمایشگر است، اما این شاهکار مهندسی هنوز آماده نیست. بنابراین هم صفحه‌ی اصلی و هم صفحه‌ی روی قاب در گوشی گلکسی فولد 2 از طراحی حفره روی نمایشگر استفاده خواهند کرد. هرچند هنوز جزئیاتی در مورد آن‌ها در دست نیست.

نمایشگر بیرونی این گوشی 4.7 اینچی با وضوح 1680 در 720 پیکسل است که حاشیه‌های چشمگیری در اطراف آن وجود دارند. درحالی که نمایشگر اصلی LTPS گوشی 6.23 اینچی با وضوحی حدود 2267 در 819 پیکسل است.

اما شاید مهم‌ترین بخش قضیه، پشتیبانی Galaxy Fold 2 از قلم هوشمند S Pen است تا به کاربران این گوشی، ترکیبی از تجربه‌ی داشتن یک تبلت، گوشی و استفاده از یک قلم هوشمند به همراه آن‌ها را ارائه کند. و خبر خوب اینکه سامسونگ از گلکسی زد فلیپ خود، فناوری شیشه فوق باریک (UTG) را قرض خواهد گرفت تا در این گوشی به جای لایه‌ی پلاستیکی روی نمایشگر، از یک شیشه‌ی بسیار باریک انعطاف‌پذیر استفاده کند. این لایه می‌تواند یک محافظت مناسب برای جلوگیری از خراش افتادن روی نمایشگر گوشی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چینیا شروع کنند ب تولید این مدل گوشیا صد درصد فناوریش ارزون تر میشه در کل جذابه

  2. شد همون چیزی که میخواستم 😍
    فقط باید پانچ هول صفحه اصلی برداشته بشه