تست باتری وان پلاس 8

نتیجه بررسی عمر باتری وان پلاس 8 منتشر شد

اخیرا بررسی دوام و عمر باتری وان پلاس 8 – OnePlus 8 که گوشی پرچمدار تازه وارد این شرکت چینی است در نرخ تازه سازی 60 و 90 هرتز اعلام شد.

بعد یک هفته استفاده از وان پلاس 8 سرانجام تست باتری آن به پایان رسید. نتیجه رضایت‌بخش بود. این گوشی در حالت‌های مختلف، حین انجام کارهای گوناگون، دوام باتری خوبی داشت. خوشبختانه افزایش نرخ تازه‌سازی به 90 هرتز تاثیر زیادی روی میزان مصرف انرژی ندارد.

گفتنی است گوشی OnePlus 8 از یک باتری 4300 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که در مقایسه با باتری 3800 میلی‌آمپر ساعتی نسل قبلی آن، گوشی OnPlus 7T، پیشرفت قابل توجهی است.

در نظر داشته باشید در این تست، برای اطمینان از عادلانه بودن نتیجه، نور نمایشگر همه گوشی ها روی میزان یکسانی قرار گرفت.

تست باتری وان پلاس 8 در مرور وب؛ 60 هرتز و 90 هرتز

تست باتری وان پلاس 8

تست را با مرور وب آغاز کردیم. برای اطمینان از نتایج، این آزمایش چند مرتبه تکرار شد. نتایج جالبی به دست آمد؛ برخلاف گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 20 (نسخه‌های اگزینوسی)، با افزایش نرخ تازه‌سازی نمایشگر وان پلاس 8 میزان مصرف انرژی افزایش چشم‌گیری ندارد. مقایسه عمر باتری گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ در نرخ تازه‌ سازی ۶۰ و ۱۲۰ هرتز وضعیت متفاوتی داشت.

البته همچنان تفاوت وجود دارد. در زمان گشت و گذار در وب، با فرش ریت نمایشگر 60 هرتز، دوام باتری وان پلاس 8 برابر 12 ساعت و 15 دقیقه بود. با افزایش رفرش ریت به 120 هرتز، این زمان به 11 ساعت و 9 دقیقه کاهش پیدا کرد. در هر مرتبه آزمایش نتایجی متفاوت، نه با اختلاف زیاد، به دست می‌آمد. این اتفاق در همه تست‌های ارزیابی باتری طبیعی است. در نهایت می‌توان گفت با افزایش نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش، حین مرور وب، عمر باتری کمتر از 10 درصد بیشتر خواهد شد.

برای مقایسه باید بدانید در آزمایش عمر باتری گوشی گلکسی اس 20 اولترا، قرار دادن رفرش ریت روی 120 هرتز، میزان مصرف انرژی را بین 20 الی 25 درصد افزایش داد. این افزایش در صفحه نمایش گلکسی اس 20 و گلکسی اس 20 پلاس، مصرف انرژی را بیشتر از 30 درصد بالا برد. در چارت بالا می‌توانید نگاهی به عمر باتری گوشی‌ های خانواده آیفون 11 نیز بیندازید. البته فرش ریت صفحه نمایش آن‌ها از 60 هرتز متداول بالاتر نمی‌رود.

ارزیابی عمر باتری حین تماشای ویدیو در یوتیوب

تست باتری وان پلاس 8

در مقایسه با زمان وب‌گردی، مشاهده ویدیو به صورت آنلاین در یوتیوب انرژی باتری را با سرعت بیشتری تخلیه می‌کند. در این بخش، باتری وان پلاس 8 عملکرد بهتری از وان پلاس 7 تی ارائه کرد. باتری پرچمدار OnePlus در سال 2020، در زمان پخش مستمر ویدیو در یوتیوب 9 ساعت و 37 دقیقه دوام آورد. دوام گوشی پرچمدار قبلی این شرکت چینی 8 ساعت و 32 دقیقه بود.

حتی گوشی وان پلاس 7 تی نیز از آیفون 77 پرو دوام باتری بهتری ارائه کرد، در نتیجه می‌توان به اختلاف زیاد آن با عمر باتری وان پلاس 8 پی برد. البته گوشی رده بالای سال 2019 وان پلاس یک ساعت دوام کمتری در مقایسه با گلکسی اس 20 اولترا داشت.

دوام باتری وان پلاس 8 حین اجرای بازی

تست باتری وان پلاس 8

در نهایت به ارزیابی دوام باتری در زمان اجرای بازی‌های سه بعدی می‌رسیم. در این بخش برخی از سنگین‌ترین بازی‌های موبایل کنونی، که مصرف انرژی بسیار زیادی دارند، انتخاب شد. به عنوان نمونه باید به آسفالت، کال آو دیوتی و ماین کرافت اشاره کرد. عملکرد گوشی OnePlus 8 در این قسمت فوق‌العاده بود. این گوشی در مقایسه با همه پرچمداران 2020 که تا امروز مورد بررسی قرار گرفته‌اند عملکرد بهتری داشت؛ دوام باتری وان پلاس 8 حین اجرای مستر بازی‌های موبایل سنگین 10 ساعت و 16 دقیقه بود.

سخن نهایی

تست باتری وان پلاس 8

گوشی وان پلاس 8 پرو، برادر وان پلاس 8، به نمایشگر و دوربین بهتری مجهز شده و البته قیمت بالاتری دارد. نمایشگر آن، با توانایی افزایش خودکار نرخ تازه‌سازی تا سقف 120 هرتز، را به عنوان بهترین صفحه نمایش در دنیای گوشی های هوشمند می‌شناسند.

با این حال، OnePlus 8 بین ویژگی‌های مختلف تعادل برقرار کرده و برای بیشتر کاربران، گزینه بهتری محسوب می‌شود.