سومین نسخه پیش نمایش اندروید 11

انتشار سومین نسخه پیش نمایش اندروید 11 با قابلیت‌های جدید برای توسعه‌دهندگان

سومین نسخه پیش نمایش اندروید 11 با ارائه‌ی دو قابلیت جدید در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت. این آخرین نسخه‌ی آزمایشی است که توسعه دهندگان آن را تجربه می‌کنند.

اگرچه امثال اندروید 11 انقلابی گوگل در رویداد Google I/O (که به خاطر پاندمی کرونا برگزار نمی‌شود) معرفی نخواهد شد، اما این شرکت همچنان نسخه‌های پیش نمایش آن را برای توسعه دهندگانش ارسال می‌کند. گوگل ماهانه قصد دارد یک نسخه از پیش نمایش اندروید 11 را منتشر کند.

اولین نسخه در فوریه منتشر شود. دومین نسخه همراه یک به‌روزرسانی در ماه مارس در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت و حالا که به انتهای ماه آوریل نزدیک می‌شویم، نوبت به انتشار سومین نسخه پیش نمایش Android 11 برای توسعه دهندگان این پلتفرم رسیده است.

این بیلد دارای قابلیتی است که در هیچ یک از بیلدها در گذشته شاهد آن نبودیم. علاوه بر این، عملکرد ویزگی‌های مختلف در مقایسه به دو نسخه پیش نمایش قبلی بهبود پیدا کرده است. در زیر با تغییرات مهم این نسخه آشنا خواهید شد.

سومین نسخه پیش نمایش اندروید 11

Debugging بی‌سیم

قابلیت جدید Debugging بی‌سیم، روند معمول ADB را در اندروید 11 آسوده‌تر می‌کند. این قابلیت در دومین نسخه‌ی پیش نمایش معرفی شد، با این حال توسعه دهندگان برای آزمودن آن تا عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدتر باید منتظر می‌ماندند.

سومین نسخه پیش نمایش اندروید 11

کاربران می‌توانند با استفاده از یک کد اتصال، گوشی خود را با کامپیوترشان جفت‌سازی کنند. به گزارش گوگل، آن‌ها یک محیط برای اسکن کد QR را در اندروید استودیو قرار داده‌اند که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد خیلی سریع آن را با گوشی هوشمند خود جفت‌سازی کنند.

ADB Incremental

این قابلیت به نصب سریع‌تر پکیج‌های APK حجیم کمک می‌کند. با استفاده از آن، توسعه دهندگان می‌توانند یک فایل APK با بیش از 2 گیگابایت حجم را 10 برابر سریع‌تر از گذشته از کامپیوتر به گوشی خود انتقال دهند. توسعه دهندگانی که از سومین نسخه پیش نمایش اندروید جدید استفاده می‌کنند، می‌توانند از فرمان ADB install – incremental در ADB استفاده کنند. به گزارش گوگل، تمام دستگاه‌هایی که اندروید 11 را اجرا می‌کنند، از فایل سیستمی Incremental پشتیبانی می‌کنند. ما مطمئن نیستیم که آیا این ویژگی به اندروید 10 نیز خواهد آمد یا خیر.

بر اساس گزارش منتشر شده، این آخرین نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان خواهد بود. ماه آینده‌ی میلادی اولین نسخه آزمایشی برای عموم کاربران عرضه می‌شود و پس از آن در سه ماهه سوم سال 2020، شاهد انتشار نسخه پایدار اندروید 11 خواهیم بود.

سومین نسخه پیش نمایش اندروید 11

نقشه راه انتشار اندروید 11