باگ جدید گوشی های آیفون

باگ جدید گوشی های آیفون با یک پیامک منجر به کرش گوشی می‌شود

یک باگ جدید آیفون به تازگی کشف شده است. Text Bomb اسم این رخنه امنیتی بوده و در صورت دریافت پیامک با یک سری حرف خاص، گوشی کرش می‌کند.

به تازگی به وجود یک رخنه امنیتی در پلتفرم موبایل شرکت اپل پی برده‌ایم. در صورتی که داخل پیام کوتاه، رشته‌ای خاص از حروف وجود داشته باشد، با استفاده از مشکلی در سیستم نوتیفیکیشن آیفون، گوشی کرش خواهد کرد. این باگ جدید آیفون به هر کاربر اجازه می‌دهد به سادگی ارسال یک پیامک، برای بقیه دردسر ایجاد کند!

کافی است داخل پیام کوتاه یک سری اموجی و حروفی از زبان سندی وجود داشته باشد. نه تنها گوشی های آیفون، بلکه تبلت‌ های آیپد، کامپیوترهای مک و حتی اپل واچ در صورت دریافت همین رشته پیام دچار مشکل خواهند شد. بر اساس گزاش کاربران، دریافت پیامکی حاوی رشته‌های ذکر شده، به فریز شدن اپلیکیشن‌ها یا ری‌استارت شدن گوشی به طور کامل، منجر می‌شود.

طبق گزارش یکی از کاربران Reddit، مشکلات ناشی از دریافت پیامک‌های حاوی رشته‌های خاص می‌تواند بسیار جدی‌تر باشد؛ نیاز به بازیابی اطلاعات گوشی دردسری بزرگ برای هر کاربر محسوب می‌شود.

در حال حاضر، تنها روش برای جلوگیری از گیر افتادن در دام باگ جدید آیفون خاموش کردن امکان ارسال نوتیفیکیشن است.

باگ جدید آیفون قدیمی است!

این نخستین مرتبه‌ای نیست که دریافت یک سری رشته کاراکتر خاص در قالب پیامک توسط گوشی های آی او اسی، برای کاربران دردسر ایجاد کرده است. در سال 2018 مشخص شد در صورت ارسال پیامی حاوی یک سری کاراکتر خاص به زبان تلوگو برای دستگاه‌های دارای آی او اس یا حتی مک او اس، آن‌ها کرش خواهند کرد.

در سال 2016 مشکل مشابه دیگری گزارش شد، به طوری که ارسال یک پیامک مشخص برای هر گوشی آیفون یا تبلت آیپد دارای آی او اس 10 و به قبل، دردسر ایجاد می‌کرد.

باگ جدید گوشی های آیفون

البته اپل همیشه این مشکلات امنیتی را خیلی سریع برطرف کرده است، به همین دلیل انتظار داریم رخنه تازه کشف شده نیز به زودی از بین برود. به نظر اپل، هم‌اکنون در پی رفع این مشکل است. بر اساس یک گزارش MacRumors، باگ Text Bomb در نسخه بتای آی او اس 13.4.5 برطرف شده است.

رخنه امنیتی جدید چند روز بعد از کشف یک مشکل دیگر در سیستم عامل‌های آی او اس گزارش شد. باگ تازه کشف شده قبلی، به هکرها اجازه می‌دهد به وسیله ارسال ایمیل، حتی بدون نیاز به باز کردن نامه توسط کاربر، به گوشی وی دسترسی پیدا کنند!

اپل اعلام کرد این مشکل از سال 2018 وجود داشته، اما تاکنون گزارشی درباره سو استفاده هکرها از آن گزارش نشده است. شرکت سازنده گوشی های آیفون وعده داد مشکل را به زودی برطرف خواهد کرد. انتظار داریم با انتشار نسخه پایدار آپدیت آی او اس 13.4.5 این مشکلات امنیتی برطرف شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این باگ رو گوشی جدید ایفون ام داره
    اس ای ۲ ؟؟؟

  2. از گوشی قدرت مندی و با پشتیبانی و قویی مثل ایفون بعید بود
    زود تر باید با یه ابدیت جدید بر طرف اش کنن