بازی های تخته ای آنلاین

4 روش برای انجام بازی های تخته ای آنلاین با دوستان و اقوام

شما با این 4 روش می‌توانید بازی های تخته ای آنلاین با دوستان و اقوام خودتان را جایگزین بازی‌های فیزیک در شب‌های قبل از پاندمی کرونا کنید.

گاهی اوقات شرایط زندگی به گونه‌ای می‌شود که شما فرصت انجام یک سری کارهای سرگرم کننده مانند ملاقات دوستان و انجام بازی‌های تخته‌ای با آن‌ها را پیدا نمی‌کنید. خوشبختانه، اکنون با پیشرفت تکنولوژی شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن فاصله با دوستانتان یک سری بازی های تخته ای آنلاین انجام دهید.

در این مقاله، قصد داریم تا روش انجام بازی های تخته ای آنلاین با دوستانتان را به شما ارائه دهیم. با این روش بدون نیاز به خارج شدن از منزل و ملاقات دوستان خود در شرایط پاندمی کرونا ، می‌توانید آخر هفته‌ها به صورت آنلاین باهم بازی کنید و لذت ببرید. پس با ما همراه باشید.

1 – از یک پلتفرم مکالمه تصویری استفاده کنید

بازی های تخته ای آنلاین

اگر برای سرگرم شدن و انجام بازی، فرصت یا توانایی جمع شدن در کنار دوستانتان را ندارید، با استفاده از یک اپلیکیشن مکالمه تصویری می‌توانید یکدیگر را ببینید و با هم گفتگو کنید. به این ترتیب، شما می‌توانید همانند زمانی که کنار یکدیگر هستید، هنگام انجام بازی باهم صحبت کنید.

استفاده از نرم افزارهای مکالمه تصویری، برای انجام بازی‌های نقش آفرینی، بازی های تخته ای آنلاین و بازی‌های کارتی گزینه بسیار خوبی هستند. از این طریق می‌توانید به وسیله‌ی صدا و تصویر خود ارتباط برقرار کنید. بسته به اینکه کدام بازی را انتخاب می‌کنید، به کمی خلاقیت نیاز دارید.

اگر مایلید که این بازی های تخته ای آنلاین را از طریق یک برنامه چت تصویری انجام دهید، یکی از پلتفرم‌های زیر را امتحان کنید.

Skype

برنامه اسکایپ به شما امکان می‌دهد که حداکثر با 50 نفر مکالمه صوتی و تصویری HD داشته باشید. دانلود این نرم افزار برای ویندوز، مک، لینوکس، آی او اس و اندروید رایگان است. به این ترتیب این برنامه با دستگاه‌های مختلف سازگار است.

دانلود برای ویندوز ، مک او اس یا لینوکس | آی او اس | اندروید

Facebook Messenger

فیسبوک نیز از حداکثر 50 نفر در یک گفتگوی صوتی یا تصویری پشتیبانی می‌کند. فقط به خاطر داشته باشید که در حین یک تماس تصویری تنها 6 نفر به طور همزمان روی صفحه ظاهر می‌شوند. شما و دوستانتان می‌توانید از طریق دسکتاپ، گوشی یا مرورگر به فیسبوک مسنجر دسترسی پیدا کنید.

مهمترین نکته‌ای که در رابطه با فیسبوک مسنجر وجود دارد این است که برای گفتگوی صوتی یا تصویری هر شخص باید یک حساب کاربری فیسبوک داشته باشد. پس این موضوع برای برخی از دوستان شما که اکانت خود را به منظور دلایلی مثل حفظ حریم خصوصی یا امنیت حذف کرده‌اند، کمی مشکل ساز خواهد بود. دانلود فیسبوک مسنجر برای ویندوز، macOS، آی او اس و اندروید رایگان است.

دانلود برای ویندوز | مک او اس | آی او اس | اندروید

Google Duo

با استفاده از برنامه Google Duo می‌توانید با حداکثر 12 نفر به طور همزمان تماس تصویری برقرار کنید. برای دسترسی به این نرم افزار می‌توانید به وب سایت آن مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برنامه Google Duo را برای اندروید یا آی او اس دانلود کنید. برای شروع تمام کاری که باید انجام دهید، ایجاد یک حساب گوگل است که احتمالا شما و دوستانتان این اکانت را از قبل دارید. لازم به ذکر است که دانلود این اپلیکیشن برای اندروید و آی او اس رایگان است.

دانلود برای آی او اس | اندروید

Discord

برنامه Discord یک پلتفرم گفتگوی صوتی برای انجام بازی‌های آنلاین است، اما شما می‌توانید از آن برای تماس و گفتگوی تصویری نیز استفاده کنید. برای شروع بازی های تخته ای آنلاین ابتدا گروهی با حداکثر 10 نفر از دوستانتان تشکیل دهید. دانلود Discord برای ویندوز، macOS، آی او اس و اندروید رایگان است.

دانلود برای ویندوز، مک او اس یا لینوکس | آی او اس | اندروید

2 – یا میز بازی مجازی سرگرم شوید

بازی های تخته ای آنلاین

برخی از بازی های تخته ای به قدری پیچیده هستند که نمی‌توان آن‌ها را از طریق یک تماس تصویری ساده انجام داد. خوشبختانه، در چنین شرایطی چیزی مثل یک سایت میز بازی مجازی می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. در ادامه قصد داریم تا 2 پلتفرم به شما معرفی کنیم که از طریق آن‌ها امکان انجام همه‌ی بازی های تخته ای آنلاین وجود داشته باشد. نکته‌ی مثبتی که در این موضوع وجود دارد این است که از طریق این سایت‌ها بازیکنان می‌توانند به طور همزمان میز بازی، کارت‌ها و تاس را مشاهده کنند و ببینید که در بازی چه می‌گذرد.

Roll20

Roll20 نه تنها  امکان انجام بازی‌های تخته‌ای با دوستانتان را به شما می‌دهد، بلکه شما می‌توانید در صورت عدم دسترسی به دوستانتان با بازیکنان جدید، بازی کنید. پس از ایجاد یک حساب کاربری می‌توانید بازی را شروع کنید. در فروشگاه Roll20، شما می‌توانید بازی‌ها، راهنماها و افزودنی‌ها را خریداری کنید. برای ارتقاء کیفیت بازی، Roll20 به شما امکان داشتن تماس صوتی و تصویری و تخته‌های بازی مجازی قابل تنظیم ارائه می‌دهد.

مشاهده‌ی سایت

Fantasy Grounds

Fantasy Grounds کتابخانه‌ای از افزونه‌های رایگان و پولی و قواعد انواع بازی‌های محبوب است. Fantasy Grounds نیز همانند Roll20 بستری برای ایجاد بازی‌های تخته ای فراهم می‌کند. از آنجا که Fantasy Grounds تنها از گپ مبتنی بر متن پشتیبانی می‌کند، پس در صورتی که شما مایلید که برای انجام بازی به صورت تصویری با دوستانتان ارتباط برقرار کنید، باید از یک برنامه متفرقه استفاده کنید.

شما می‌توانید از بین دو نسخه مختلف نرم افزار کلاسیک Fantasy Ground‌ یک مورد را انتخاب کنید. این دو نسخه به صورت Standard و Ultimate هستند و تنها تفاوت این دو مورد این است که نسخه Ultimate به شما امکان میزبانی دوستانی را می‌دهد که این نرم افزار را به صورت رایگان دریافت نکرده‌اند. در حالیکه نسخه استاندارد تمامی افراد را ملزم به داشتن این نرم افزار می‌داند.

دانلود در استیم

3 – با یک نرم افزار یا بازی تخته ای دیجیتالی بازی کنید

بازی های تخته ای آنلاین

اغلب بازی های تخته ای محبوب، نسخه‌ی دیجیتالی نیز دارند که به اندازه بازی فیزیکی آن جذاب و سرگرم کننده است. اپلیکیشن‌های مخصوص بازی های تخته ای برای موبایل یا کامپیوتر به شما این امکان را می‌دهند که دوستانتان برای شرکت در بازی دعوت کنید. در ادامه مطلب لیست کوتاهی از بازی های تخته ای محبوب و پرطرفدار آورده شده است، شما می‌توانید این بازی‌های را در کامپیوتر شخصی یا گوشی همراه خود دانلود و نصب کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

Ticket to Ride

بازی Ticket to Ride – بلیط حرکت یک بازی تخته‌ای کلاسیک است که شما را برای اتصال به شهرها و رسیدن به مقصد زودتر از سایر بازیکنان بازی، به چالش می‌کشد. نسخه‌ی دیجیتالی این بازی نیز به اندازه فیزیکی آن تجربه‌ای لذت بخش را برای شما فراهم می‌کند و شما می‌توانید با دوستان خود یا افراد دیگر به صورت آنلاین آن را بازی کنید. دانلود این بازی برای آی او اس و اندورید 7 دلار است.

دانلود در استیم

دانلود برای آی او اس | اندروید

Twilight Stuggle

بازی Twilight Struggle – نبرد در گرگ و میش یک بازی رومیزی با فضای جنگ سرد است که شما در این بازی می‌توانید به عنوان ایالات متحده یا شوروی بازی کنید. پس از آنکه با یکی از دوستان خود به صورت آنلاین ارتباط برقرار کردید، آن‌ها نقشی را که را انتخاب نکرده‌اید به بازی می‌کنند و بعد شما  برای به دست آوردن کنترل جهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازید. نسخه آی او اس و اندروید این بازی با قیمت 7 دلار در دسترس هستند.

دانلود روی استیم

دناولد برای آی او اس | اندروید

Terraforming Mars

بازی Terraforming Mars – سکونت در مریخ یک بازی رومیزی یا همان تخته‌ای است که در آن بازیکنان باید مریخ را به یک سیاره قابل زیست برای انسان‌ها تبدیل کنند. به همراه 5 بازیکن دیگر با پیوستن به این بازی به صورت آنلاین، شروع به ساختن شهرها، ساختن اقیانوس‌ها و ایجاد اکسیژن در مریخ کنید.

دانلود روی استیم

4 – از شبیه ساز بازی های تخته ای آنلاین استفاده کنید

بازی های تخته ای آنلاین

اپلیکیشن شبیه ساز بازی‌های رومیزی – Tabletop Simulator، بازی های تخته ای آنلاین را برای شما جذاب‌تر و سرگرم کننده‌تر نیز می‌کنند. در این مجموعه شما می‌توانید انواع بازی‌های فکری و استراتژیک از جمله شطرنج، تخته، چکرز و طیف گسترده‌ای از بازی‌های کارتی را تجربه کنید. بازی Tabletop Simulator از منوی بسیار ساده‌ای برخوردار بوده و این اجازه را به شما می‌دهد تا به راحتی بازی دلخواه خود را انتخاب نمایید و هر زمان که دوست دارید این صفحه بازی را حذف کنید. شما می‌توانید تا حداکثر 10 نفر را در این بازی دعوت نموده و با هم بازی کنید.

با آنکه بازی‌های استانداردی نظیر پوکر، پازل، دومینو، ماژونگ و شطرنج در Tabletop Simulator وجود دارد، اما شما می‌توانید از طریق پلتفرم استیم یا خرید پک‌های DLC به بازی‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید. همچنین این بازی به شما ابزاری برای انجام بازی‌های RPG را ارائه می‌دهد.

دانلود روی استیم

تکنولوژی، انجام بازی های تخته ای آنلاین را آسان می‌کند

مهم نیست که برای انجام بازی های تخته ای مجازی کدام روش را انتخاب می‌کنید، در هر صورت تمامی این روش‌ها جذاب و سرگرم کننده خواهند بود. موضوع حائز اهمیت این است که میزبانی از یک میز بازی آنلاین در این شرایط می‌تواند جایگزین مهمانی‌های فیزیکی باشد، پس چرا آن را امتحان نکنیم؟