رابط کاربری MIUI 12 شیائومی

شیائومی از رابط کاربری MIUI 12 با طراحی کاملا متفاوت رونمایی کرد

رابط کاربری MIUI 12 جدیدترین نسخه از رابط کاربری انحصاری گوشی های هوشمند شیائومی محسوب می‌شود که با طراحی تخت و انیمیشن های جدید رونمایی شده است.

در کنار گوشی می 10 نسخه جوانان، شیائومی سرانجام رسما از جدیدترین نسخه از رابط کاربری انحصاری خود با نام MIUI 12 رونمایی کرد. این محیط نرم افزاری جدید همچنان هم بر پایه اندروید 10 طراحی شده است و از نظر ظاهری بارزترین تفاوت آن با نسخه قبلی این است که حالا از المان‌های تخت در همه‌ جای آن استفاده شده است. چندین انیمیشن جدید، نسخه ارتقا یافته از قابلیت دارک مود، یک اپلیکیشن سلامتی جدید و تنظیمات بیشتر برای حفظ حریم خصوصی کاربران از دیگر قابلیت‌های ورژن جدید می یو آی محسوب می‌شود.

رابط کاربری MIUI 12 از همیشه تخت‌تر و زیباتر شده است

رابط کاربری MIUI 12 شیائومی

ابتدا از تغییرات ظاهری شروع می کنیم؛ شیائومی در دوازهمین ورژن رابط کاربری MIUI تقریبا تمام محیط را بر پایه استانداردهای سبک طراحی تخت تغییر داده است. انیمیشن‌های باز و بسته کردن اپلیکیشن‌ها طراحی جدیدی دارد که طبق ادعای کمپانی سازنده، سریع‌تر و روان‌تر از گذشته اجرا می‌شوند. قابلیت دارک مود نسخه ۲.۰، حالا تغییرات نور والپیپر و تنظیمات فونت را نیز در بر می‌گیرد تا خواندن متون در محیط‌های تاریک فشار کمتری به چشم کاربران وارد کند.

رابط کاربری MIUI 12 شیائومی

یکی دیگر از تغییرات جذاب رابط کاربری جدید شیائومی والپیپرهای زنده جدید آن هستند که در صفحه قفل، نمای کلی یک سیاره را نمایش می‌دهند و هنگام باز کردن قفل دیوایس، به شکل جذابی بر روی سطح سیاره زوم می‌شوند. در می یو آی 12 میانبرهای لمسی حالا جسچرهای پیش‌فرض اندروید را نیز در بر می‌گیرند و شیائومی مدیریت آسان نوتیفیکیشن‌ها توسط قابلیت جدید تماس سریع را نیز امکان‌پذیر کرده است.

در می یو آی 12 به امنیت کاربران توجه ویژه‌ای شده است

رابط کاربری MIUI 12 شیائومی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که کمپانی سازنده در طراحی نسخه جدید رابط کاربری می یو آی بر روی آن تمرکز داشته، گزینه‌های جدید برای بهبود حفاظت از حریم خصوصی کاربران است. این قابلیت حالا رفتار اپلیکیشن‌ها را تحلیل می‌کند و به شما نشان می‌دهد که کدام نرم افزارها از دسترسی‌های داده شده به آنها سوء استفاده می‌کنند. همچنین شیائومی از پروتکل امنیتی جدیدی تحت عنوان virtual ID رونمایی کرده که جلوی دسترسی اپلیکیشن‌های مشکوک به اطلاعات حیاتی و فایل‌های خصوصی کاربر را می‌گیرد.

یک قابلیت جدید اضافه شده در رابط کاربری MIUI 12 فعال بودن هوش مصنوعی هنگام برقراری تماس است. این ویژگی تماس‌‌ها را بررسی کرده و پاسخ‌هایی را به کاربرانی که از مشکلات شنوایی برخوردار هستند، پیشنهاد می دهد. اپلیکیشن سلامتی Mi Health حالا رسما آغاز به کار کرده است و در آپدیت جدید می یو آی با بهره‌گیری از الگوریتم‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان کنترل و رصد دقیق‌تر فعالیت‌های ورزشی و تحلیل خواب کاربر را ارائه می‌دهد؛ خوشبختانه برای استفاده از این ویژگی‌ها نیازی به ابزار جداگانه نیست و کاربر تنها کافی است گوشی را در زیر بالش خود قرار دهد.

دانلود آپدیت رابط کاربری MIUI 12 از چه زمانی امکان‌پذیر است؟

در حال حاضر این به‌روزرسانی در وضعیت تست بتای محدود قرار دارد و تنها کاربران شیائومی در کشور چین می‌توانند رابط کاربری MIUI 12 را دریافت کنند. نسخه پایدار این رابط کاربری در ماه ژوئن (اواسط خرداد ماه) برای عموم عرضه خواهد شد و البته توجه داشته باشید که این برنامه‌ریزی برای کاربران چینی اعلام شده و کشورهای مختلف ممکن است با کمی تاخیر و برنامه زمانی متفاوتی این بسته‌ی نرم افزاری را دریافت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فعلا اپدیت اندروید ۱۰ منو بدن می یو ای پیش کش

  2. رابط کاربری خیلی خوبی هست بعد از سامسونگ 🙂