دوربین Sony Xperia 1 II

سونی قابلیت های دوربین گوشی اکسپریا 1 مارک 2 را تشریح کرد

دوربین سونی اکسپریا 1 مارک 2 – Sony Xperia 1 II با الهام از دوربین‌های آلفا طراحی شده است. در ادامه با شباهت‌های سخت افزاری و ویژگی‌های مشترک آن‌ها آشنا خواهید شد.

مجموعه دوربین سونی اکسپریا 1 مارک 2 متشکل از یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، دو دوربین 12 مگاپیکسلی دیگر (فوق عریض و تله‌فوتو) و یک سنسور ToF عمق‌سنج است. هرچند که سونی در این  پرچمدار جدید هم به رزولوشن 12 مگاپیکسل بسنده کرده؛ اما سنسور بزرگ 1/1.7 اینچی اصلی، پیکسل‌های 1.8 میکرومتری دارد و حساسیتش 50 درصد از سنسور 12 مگاپیکسلی سونی اکسپریا 1 بیشتر است.

این باعث بهبود عملکرد دوربین پرچمدار جدید در محیط‌های کم‌نور می‌شود؛ چیزی که سونی با انتشار نمونه تصاویر زیر، به نمایش درآورده است (برای مشاهده عکس‌ها در ابعاد بزرگ‌تر، روی آن‌ها کلیک کنید).

دوربین گوشی اکسپریا 1 مارک 2

اکسپریا 1 مارک 2

دوربین سونی اکسپریا 1

سونی اکسپریا 1

دوربین گوشی اکسپریا 1 مارک 2

اکسپریا 1 مارک 2

دوربین سونی اکسپریا 1

سونی اکسپریا 1

قابلیت های دوربین سونی اکسپریا 1 مارک 2

داده‌های جمع‌آوری شده از سنسور دوربین این گوشی، در مدت 10 میلی‌ثانیه خوانده می‌شوند؛ در حالی که یک سنسور 108 مگاپیکسلی برای خروجی 12 مگاپیکسل به 32 میلی‌ثانیه و برای خروجی با رزولوشن کامل، به 100 میلی‌ثانیه زمان نیاز دارد.

چنین سرعت بالایی، عکسبرداری پیاپی با نرخ 20 فریم بر ثانیه و AF/AE فعال (اکسپوژر و فوکوس خودکار) را امکان‌پذیر می‌سازد. قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel و وجود سنسور سه‌بعدی ToF هم کمک می‌کند که سوژه‌ها بهتر ردگیری شوند. همچنین چیپ سخت افزاری BIONZ X ، محاسبات AE/AF را تا 60 بار در ثانیه انجام می‌دهد.

مانند اکسپریا وان اورجینال، دوربین سونی اکسپریا 1 مارک 2 هم از قابلیت Eye AF (فوکوس خودکار چشم) برخوردار است؛ با این برتری که نه فقط روی چشم انسان، بلکه روی چشم حیوانات نیز قفل می‌شود. ضمن اینکه برای فوکوس خودکار دقیق‌تر، این گوشی از 247 نقطه تشخیص فاز روی حسگر تصویر و 43200 نقطه روی حسگر ToF استفاده می‌کند.

لنزهای فوق عریض و تله‌فوتو هم قابلیت عکاسی پیاپی با AE/AF فعال را دارند؛ ولی ثانیه‌ای 10 عکس می‌گیرند، آن هم با محاسبات 30 بار در هر ثانیه.

احتمالا در ماه جاری Sony Xperia 1 II وارد بازار می‌شود

اما به فاصله کانونی بپردازیم که مانند لنز دوربین‌های دیجیتال، امکان تغییر آن در دوربین سه‌گانه اکسپریا 1 مارک 2 وجود دارد. با زوم دیجیتال، می‌توان از لنز اصلی 24 میلی‌متری به عنوان یک لنز 24-70 میلی‌متری استفاده کرد. فاصله کانونی در لنز فوق عریض هم از 16 به 35 میلی‌متر می‌رسد و این رقم برای لنز تله‌فوتو، از 70 تا 200 میلی‌متر متغیر است. به این ترتیب، فاصله کانونی برحسب نیاز شما تنظیم می‌شود.

سونی برای مدیریت این ابزار پیشرفته عکاسی، اپلیکیشن Photography Pro را در گوشی اکسپریا 1 II قرار داده؛ این در حالی است که سونی اکسپریا 1 از اپ Cinema Pro استفاده می‌کند. اپلیکیشن فتوگرافی پرو از وجود حالت‌های Shutter و Aperture بهره می‌برد؛ ضمن اینکه آپشن‌های تنظیم دستی متنوع‌تری با الهام از دوربین های بدون آینه دارد.

ناگفته نماند این نخستین بار است که سونی از لنزهای زایس –  ZEISS در موبایل خود استفاده می‌کند. همچنین اکسپریا 1 مارک II اولین گوشی است که از وجود پوشش ضد بازتاب *T بهره می‌برد؛ چیزی که از هاله و روشنایی زننده تصویر، می‌کاهد. با تشریح این قابلیت‌ها، باید دید پرچمدار جدید سونی پس از ورود به بازار در هفته‌های پیش‌رو، چه حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. به. نظر من گوشیهای سونی خیلی گوشی های خوبی اند و میتونه تحول خیلی خوبی توی فروش شون ایجاد کنه

  2. دوربین های گوشی سونی همیشه عالی و فوق العاده بوده و هست و خواهد بود
    سونی و دوربین هاش

  3. سونی توی این گوشی استانداردهای جدیدی رو به دوربین گوشی های هوشمند اضافه کرده
    پول گوشی میدی،یه سونی آلفا گیرت میاد!
    بینهایت مشتاقم تا امتیاز دوربین اکسپریا 1 مارک II رو ببینم

  4. عالی تصاویر مافوق طبعیی ! بدون رنگ و لعاب اضافی و مصنوعی که در نمونه گوشی های بنجل شیافومی و سامسونگ شاهد هستیم نداره انشا…هر چه زودتر به بازار اروپا عرضه بشه
    و انشا…امسال به بازار اسیا و خاورمیانه نفوذ کنه
    و شاهد پاکسازی برندهای 8و9ساله چینی بنجل باشیم

  5. گوشی های کمپانی سونی رو واقعا قبول دارم