ربات ها , سربازان رباتیک

ربات ها یا سربازان رباتیک جایگزین سربازان روسی خواهند شد

طبق اعلام بنیاد تحقیقات پیشرفته روسیه در آینده‌ای بسیار نزدیک ربات ها یا سربازان رباتیک جایگزین سربازان روسی در میدان‌های جنگی خواهند شد.

یکی از مدیران اجرایی بنیاد تحقیقات پیشرفته روسیه اخیرا بیانیه‌ای را منتشر کرد که طبق آن به زودی ربات ها جایگزین سربازان انسان در میدان‌های جنگی خواهند شد. در همین رابطه ویتالی داویدوف، معاون بنیاد تحقیقات پیشرفته روسیه عنوان کرد سربازان ربات به مرور زمان به جای انسان‌ها به ارتش خواهند پیوست و این ربات ها می‌توانند دقیق‌تر و سریع‌تر از سربازان انسان در نبردها حضور داشته باشند.

جایگزینی سربازان رباتیک با سربازان روسی

پیش از روسیه آمریکا نیز در حال ساخت یک ارتش رباتیک بسیار پیشرفته است و اکنون این دو کشور بیش از پیش به توسعه ارتش متشکل از ربات و سرباز اهمیت می‌دهند و در آینده‌ای نزدیک طرح جایگزینی ربات ها با سربازان به حقیقت خواهد پیوست. بدون شک سربازان رباتیک نسبت به سربازان انسان سریع‌تر و دقیق‌تر هستند، اما تا به امروز برای انتخاب هدف اصلی توسط ربات الگوریتم‌های مورد نیاز ساخته نشده و نمی‌توان به سربازان رباتیک قدرت انتخاب هدف و کشتن آن را اعطا کرد.

ساموئل بندت، مشاور نظامی در همین خصوص اعلام کرد در حال حاضر سربازان انسان می‌توانند اهداف را شناسایی کنند، اما زمانی که سرعت محاسبات و شرایط جنگی پیچیده شود، قدرت شناسایی و تشخیص ربات چگونه خواهد بود؟ وی افزود وزارت دفاع روسیه از طرح جایگزینی ربات با انسان سخن می‌گوید تا جان سربازان انسان را در نبردهای جنگی نجات دهد که برای چنین کاری می‌توان از سیستم پیشرفته بدون سرنشین استفاده کرد تا بتواند اهداف نظامی را از غیر نظامی تشخیص دهد. از این رو باید دید در آینده سربازان رباتیک میدان‌های نبرد را به یک مکان امن برای سربازان انسان تبدیل می‌کنند یا باعث بدتر شدن شرایط خواهند شد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دیگه داره کم کم ترسناک میشه پیشرفت این رباط ها

  2. دیگه ربات ها دارن یواش یواش جای همه چیو میگیرن