تبلیغات گوگل

8 اشتباه رایج در تبلیغات گوگل که هزینه شما را هدر می‌دهند!

کسب و کارها اشتباهات ساده‌ای در تبلیغات گوگل مرتکب می‌شوند. این اشتباهات باعث می‌شود تا افراد کمتری به وبسایت آنها مراجعه کند و همچنین هزینه‌ی زیادی برایشان خواهد داشت. در این مقاله هشت اشتباه رایج در تبلیغات گوگل به بحث گذاشته می‌شوند.

1. استفاده از تنها یک آگهی

گوگل یک سایت مزایده‌ای است. هنگامی که فردی در گوگل عبارتی را جستجو می‌کند، گوگل بین میلیون‌ها وبسایت که تمایل به نمایش تبلیغات برای آن جستجو دارند مزایده برگزار کرده و مناسب‌ترین گزینه از تبلیغات و صفحات را به نمایش می‌گذارد.

اگر شما فقط یک تبلیغ برای سایت خود داشته باشید، شانس کمی برای پیروزی در این مزایده خواهید داشت. داشتن تبلیغات زیاد به شما شانس بیشتری در جلب توجه گوگل و ورود کاربران به وبسایت‌تان می‌دهد.

2. درست و دقیق دسته بندی نکردن تبلیغات‌تان در ادگروپ‌ها

اگر سرویس‌ها و محصولات زیادی در وبسایت خود دارید، نباید همگی آنها در یک دسته‌بندی تبلیغاتی باشند. دسته‌بندی تبلیغات در ادگروپ‌های مختلف، به گوگل کمک می‌کند تا متوجه شود شما می‌خواهید چه نوع کاربری سایت شما را بررسی و بازدید کند.

این پروسه کمی پیچیده است و شما می‌توانید با متخصصان آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس ادوردز تماس گرفته و به مدت 15 دقیقه و به طور رایگان با آنها در این‌باره صحبت کنید.

تبلیغات گوگل

3. مطرح نکردن یک مشکل و راه حلی برای آن در تبلیغات

اگر بیشتر تبلیغات روی صحبت کردن در مورد شما متمرکز هستند، این کاملا اشتباه است. البته که برند شما مهم است و باید در مورد خودتان توضیح بدهید، اما باید حتما در تبلیغ خود مشکلی را بررسی کرده و با استفاده از کمتر از 30 کاراکتر برای آن راه حلی بیان کنید.

هرکس که به سراغ تبلیغ شما می آید می‌خواهد که مشکلی را ببیند و یا راه حلی پیدا کند. اگر در تبلیغ خود مشکلی را بررسی کرده و برای آن راه حل ارائه دهید افراد بیشتری به سایت شما وارد می‌شوند و گوگل نیز در عوض، هزینه های شما را کم می‌کند.

4. ارجاع دادن کاربران به صفحه ی اصلی سایت

در هر مبحثی شما باید به صفحه‌ی مرتبط ارجاع دهید و نه صفحه ی اصلی سایت. این صفحه باید شامل تمام کلمات کلیدی مورد نظر کاربر باشد و مشکل و راه حل ارائه شده توسط شما را نیز در بر داشته باشد.

5. تبلیغات 24 ساعته در 7 روز هفته

تجارت شما باید برای مدت معینی باز باشد و تبلیغات شما به جای این که دائما در حال نمایش باشند، باید فقط زمانی که کسب و کار شما باز است نمایش داده شوند. اینگونه، اگر فردی تبلیغ شما را ببیند و بخواهد با شما تماس بگیرد، با یک اپراتور خوش صحبت مواجه خواهد شد و نه تلفن گویا. اگر هنگامی که تجارت شما تعطیل است کسی با شما تماس بگیرد خطر از دست دادن مشتری و هزینه های زیاد شما را تهدید خواهد کرد.

اما اگر تجارت شما 24 ساعته در 7 روز هفته باز است، این مشکل را نخواهید داشت. با این حال باز هم می‌توانید روی کمک‌های تیم پارس ادوردز برای بهبود بخشیدن به تبلیغات و تجار‌تان حساب باز کنید.

6. بررسی نکردن تماس های ورودی

شما نه تنها باید تماس های ورودی را بررسی کنید بلکه باید صفحات را پیوسته بررسی کنید تا ببینید تاثیر تبلیغات شما بر روی کاربران چگونه است. در صورتی که مخاطبان نامرتبطی با شما تماس می‌گیرند، حتما باید کمپین تبلیغاتی خود را اصلاح کنید.

بالا رفتن بازدید سایت با کمک تبلیغات گوگل

7. اجرا نکردن کمپین های بازاریابی مجدد

شانس اینکه یک کاربر با اولین سر زدن به سایت شما از شما خرید کند کمتر از 2 درصد است. شما باید بدانید که کاربران پیش از خرید چه چیزهایی را بررسی می‌کنند.

تنها زمانی که شما سرویسی در رابطه با تعمیرات برق و یا سرویس های ضروری دیگر ارائه دهید، کاربر با همان بررسی اولیه مشتری شما خواهد شد. در موارد دیگر، معمولا 21 روز از زمانی که کاربر سایت شما را بررسی کند و تا خرید خود را ثبت کند، طول خواهد کشید.

در سایت پارس ادوردز درباره ریمارکتینگ می‌توانید بیشتر بخوانید.

8. تمرکز نکردن روی نگاتیو کیورد

اگر روی کلمات کلیدی منفی خود تمرکز نکنید، هنگامی که کاربران محصولات نسبتا مشابهی را جستجو می‌کنند تبلیغات شما نمایش داده می‌شوند که این برای شما هزینه بر بوده و مثبت نخواهد بود.

برای کاهش هزینه تبلیغ در گوگل باید از همه این اشتباهاتی که لیست کردیم، دوری کنید. حالا که تا اینجای مقاله با ما همراه بودید، یک اشتباه رایج اما مهم دیگر را بررسی خواهیم کرد.

9. ضبط نکردن تماس های ورودی

شما می‌توانید و باید تمامی مکالمات مشتریان را ضبط کنید. این‌گونه می‌توانید آنها را دوباره گوش کرده و وضعیت و عملکرد تبلیغات و تیم فروش را بررسی کنید.

اینگونه متوجه می‌شوید که کدام کارمندتان به آموزش بیشتری نیاز داشته و کدام قسمت از پروسه‌ی خرید نیازمند بررسی دوباره است تا فرایند خرید مشتریان آسان‌تر انجام گیرد.

به طور کلی، با گوش دادن دوباره به این فایل‌ها می‌توانید با نیازهای مشتریان بیشتر آشنا شوید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.