Xiaomi Mi 8

رایج ترین مشکلات شیائومی می ۸ + راه حل

در این مقاله مشکلات شیائومی می ۸ – Xiaomi Mi 8 را که توسط برخی از کاربران گزارش شده‌اند، بررسی می‌کنیم. همچنین راهکارهای موثر برای رفع این اشکالات را ارائه می‌دهیم.

گوشی شیائومی می 8 همراه با Xiaomi Mi 8 Explorer Edition در تابستان سال 2018 وارد بازارهای جهانی شد. این محصول در قیاس با امکانات و مشخصات سخت افزاری، قیمت مناسبی داشت و یک پرچمدار اقتصادی محسوب می‌شد. اما مانند هر گوشی هوشمند دیگری، بروز مشکلات در شیائومی می ۸ هم قابل تصور است. در ادامه به بررسی آن‌ها و ارائه راهکار می‌پردازیم.

توجه: مشکلات شیائومی می ۸ در این مقاله، توسط کاربرانی از سراسر جهان گزارش شده‌اند و شاید شما هرگز آن‌ها را تجربه نکنید. پس اگر قصد خرید این گوشی را دارید، با دیدن فهرست زیر دلسرد نشوید.

فهرست مشکلات شیائومی می ۸

بروز مشکل هنگام استفاده از Android Auto

بسیاری از کاربران گزارش کردند که هنگام اتصال شیائومی می 8 به هدآپ دیسپلی یا HUD خودرو برای استفاده از اندروید اتو، نوارهای بزرگ مشکی رنگی روی صفحه ظاهر می‌شود و آیکون‌ها در جای درست قرار نمی‌گیرند. حتی در مواردی، Android Auto اصلا کار نمی‌کند. ظاهرا این مشکل پس از انتشار آپدیت اندروید پای برای شیائومی می 8 حل شد؛ اما پیش از آن هم یک راهکار بالقوه وجود داشت: تغییر موقت dpi نمایشگر!

مشکلات شیائومی می ۸

برای این کار می‌توانید از مسیر Settings > Display > Display Size اقدام کنید و dpi را روی 180 قرار دهید. سپس اندروید اتو را اجرا کنید و پس از باز شدن آن، به همان مسیر قبلی بروید و dpi را به حالت اول بازگردانید.

کار نکردن قابلیت ضبط مکالمه در شیائومی می ۸

تعدادی از کاربران متوجه شدند که call recording در شیائومی می 8 آن‌طور که باید کار نمی‌کند. این مشکل نه تنها هنگام استفاده از قابلیت ضبط مکالمه خود گوشی؛ بلکه در اپلیکیشن های شخص ثالث هم بروز پیدا می‌کند. ظاهرا اشکال به تنظیمات VoLTE برمی‌گردد.

برای رفع مشکل به مسیر  Settings > SIM cards & Mobile Networks بروید و VoLTE را غیر فعال کنید. در اکثر موارد، این کار جواب می‌دهد.

کار نکردن فیس آنلاک در شیائومی می ۸

ممکن است فیس آنلاک در Xiaomi Mi 8 به درستی کار نکند و نیاز به چندین بار تلاش باشد. معمولا هم پیامی ظاهر می‌شود با این مضمون که چشم‌های خود را کمی بیشتر باز کنید. این مشکل عمدتا ناشی از گلس محافظ نمایشگر است؛ حتی اگر برش مناسبی داشته باشد و سخت افزارهای موجود در ناچ را نپوشانَد، باز هم احتمال بروز مشکل وجود دارد.

اگر مساله با آپدیت های نرم افزاری حل نشد، ناگزیر به برداشتن محافظ نمایشگر هستید؛ یا اینکه قید فیس آنلاک را بزنید و از حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید.

مشکل در نمایش نوتیفیکیشن ها

گاهی اوقات، نوار نوتیفیکیشن در Xiaomi Mi 8 به خوبی قابل مشاهده نیست و فقط با تغییر تم گوشی، می‌توان مشکل را به طور موقت حل کرد. اما ریشه این ایراد به قابلیت دارک مود برمی‌گردد و با غیر فعال کردن آن، کاملا برطرف می‌شود. برخی کاربران هم از عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ها در حالت Always On صفحه نمایش گلایه کرده‌اند. البته در آپدیت‌های اخیر به هر دو مورد رسیدگی شده و دیگر، کمتر کاربری با آن‌ها دست به گریبان است.

عدم پخش محتوای HD از سرویس های استریم

شاید متوجه شده باشید که استریم محتوای HD از اپلیکیشن هایی مثل نتفلیکس با شیائومی Mi 8 امکان‌پذیر نیست. این موضوع به نحوه کار Widevine DRM مربوط می‌شود. دستگاه‌های اندرویدی، بسته به ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری خود، از سطح امنیتی L1 یا L3 پشتیبانی می‌کنند. اگر این مولفه در دستگاه شما L3 باشد، به رزولوشن زیر HD محدود خواهید بود و متاسفانه شیائومی می 8 نیز در همین دسته جای می‌گیرد.

این محدودیت با آپدیت نرم افزاری OTA برداشته نمی‌شود و به راحتی قابل رفع نیست. پیش‌تر وقتی که کاربران وان پلاس 5 تی از وجود این مشکل باخبر شدند، کمپانی چینی آن را برطرف کرد؛ اما این مستلزم تحویل گوشی به وان پلاس برای ارتقای نرم افزاری و معطلی چند روزه کاربران بود. بنابراین اگر این موضوع برای‌تان مهم است؛ از ابتدا دستگاهی را خریداری کنید که قادر به استریم کردن محتوای اچ دی باشد.

مشکلات وای فای و بلوتوث در شیائومی می ۸

پس از خرید هر دستگاه جدیدی، ممکن است در اتصال به شبکه وای فای یا بلوتوث با دردسر مواجه شویم. در مورد شیائومی می ۸ کاربران عمدتا روی مشکلات مربوط به بلوتوث تاکید کرده‌اند؛ اما برای رفع مشکل چه می‌توان کرد؟

  • از مسیر Settings > Bluetooth بررسی کنید که آیا چیزی نیاز به تغییر دارد یا نه؟ مثلا مطمئن شوید که گوشی شما در حالت قابل شناسایی برای دستگا‌ه‌های دیگر قرار داشته باشد.
  • از همین مسیر، تمام دستگاه‌های Pair شده‌ی قبلی را پاک کنید و روند شناسایی و اتصال به دستگاه جدید را از نو شروع کنید.
  • همچنین می‌توانید چند بار بلوتوث موبایل‌تان را خاموش و روشن کنید. اگر در اتصال همه دستگاه‌ها با مشکل مواجه بودید، احتمالا یک ایراد نرم افزاری وجود دارد و با آپدیت، قابل رفع است.

در مورد مشکل اتصال به وای فای هم به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از نبود مانع فیزیکی در مقابل روتر یا مودم و آپدیت بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • بگذارید گوشی و مودم دست‌کم به مدت 10 ثانیه خاموش باشند و پس از روشن کردن، دوباره برای اتصال تلاش کنید.
  • به مسیر Settings > Power saving بروید و مطمئن شوید که حالت ذخیره انرژی در گوشی، خاموش است.
  • به مسیر WLAN > Settings > Advanced بروید و نشانی MAC گوشی خود را در جایی یادداشت کنید. سپس مطمئن شوید که در فیلتر Mac روتر، اجازه دسترسی به این دستگاه داده شده است.
  • از مسیر Settings > WLAN کانکشن فعلی وای-فای را انتخاب و آن را Forget کنید. سپس اطلاعات لازم برای اتصال را دوباره وارد کنید و ببینید آیا وصل می‌شوید یا نه؟

همچنین می‌توانید از اپلیکیشن Wi-Fi Analyzer برای چک کردن ازدحام کانال وای‌فای استفاده نمایید و در صورت لزوم، به کانال بهتری سوییچ کنید. البته این مستلزم تغییر تنظیمات مودم است و برای انجام آن، باید دانش لازم را داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بازم میگم گوشی های چینی ارزش خرید ندارن