سامسونگ گلکسی ای کوآنتوم

گوشی سامسونگ گلکسی ای کوآنتوم مجهز به فناوری رمزگذاری کوانتومی معرفی شد

سامسونگ گلکسی ای کوآنتوم نسخه‌ای متفاوت از گوشی گلکسی ای 71 5جی محسوب می‌شود. ویژگی مهم Samsung Galaxy A Quantum مجهز شدن به فناوری رمزگذاری کوانتومی است.

سامسونگ در همکاری با اپراتور موبایل کره‌ای SK Telecom یک گوشی 5G جدید رونمایی کرد. سامسونگ گلکسی ای کوآنتوم را باید اولین گوشی 5جی مجهز به یک تراشه مولد عدد تصادفی کوانتومی (QRNG) دانست. این تراشه به دست شرکت سوئیسی ID Quantique به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های اپراتور نام برده ساخته شده است.

مدل تراشه مبتنی بر QRNG به کار رفته در گوشی جدید سامسونگ، SKT IDQ S2Q000 است. کاربرد آن افزایش امنیت در حفظ اطلاعات و فایل‌های گوشی‌ است. تراشه یاد شده از فناوری رمزنگاری کوانتومی بهره برده و اعدادی به صورت تصادفی تولید می‌کند. هدف، ایجاد کلیدهای ایمن و غیر قابل حدس است.

تراشه SKT IDQ S2Q000 سامسونگ گلکسی ای کوآنتوم از یک ال ای دی و سنسور تصویر CMOS تشکیل می‌شود. این سنسور تصویر قادر است نور متصاعد شده از دیود را تشخیص داده و به صورت تصادفی اعدادی را تولید کند. این اعداد سپس در اختیار سرویس‌هایی که به شناسایی و گواهینامه نیاز دارند، قرار خواهند گرفت. به عنوان مثال باید به اپلیکیشن‌های مربوط به پرداخت با موبایل اشاره کرد. اعداد طولانی و پیچیده تولید شده، برای افزایش امنیت، به عنوان کلیدهای رمزنگاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سامسونگ گلکسی ای کوآنتوم

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی ای کوآنتوم

بدون در نظر گرفتن تراشه مبتنی بر QRNG، گوشی Galaxy A Quantum از نظر مشخصات فنی کاملا شبیه به سامسونگ گلکسی ای 71 5جی است. در نتیجه مهمترین مشخصات فنی آن شامل تراشه اگزینوس 980، نمایشگر سوپر امولد Infinity-O با اندازه 6.7 اینچ و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است.

سیستم عامل گوشی به صورت پیش‌فرض اندروید 10، در قالب دومین نسخه رابط کاربری OneUI، است. دوربین سلفی گجت اندرویدی جدید سامسونگ عکس‌هایی با رزولوشن 32 مگاپیکسل ثبت کرده و در قالب یک حفره درست روی نمایشگر قرار دارد. دوربین اصلی از چهار سنسور تشکیل شده و حداکثر رزولوشن عکس‌های‌ آن به 64 مگاپیکسل می‌رسد. در کنار آن سنسوری 12 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دو سنسور 5 مگاپیکسلی، از نوع ماکرو و عمق میدان، قرار گرفته‌اند.

سامسونگ گلکسی ای کوآنتوم

ظرفیت باتری گوشی سامسونگ گلکسی ای کوآنتوم برابر 4500 میلی‌آمپر ساعت بوده و از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. سه گزینه رنگ آبی، مشکی و نقره‌ای وجود دارد. از نظر حافظه، تنها یک نسخه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی به قیمت 530 دلار عرضه خواهد شد. از روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه، کاربران در کره جنوبی قادر به پیش‌ ثبت نام گوشی هستند. فروش رسمی از یک هفته بعد آغاز می‌شود.

کاربرانی که گوشی را پیش خرید کنند، یک جفت گلکسی بادز به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. برای پیش ثبت نام‌کنندگان گوشی تخفیفی 40 دلاری در نظر گرفته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*