تلسکوپ فضایی WFIRST

اخبار مهم ناسا در مورد ماموریت تلسکوپ فضایی WFIRST

ناسا اخیرا اعلام کرده که در هفته جاری، اخبار مهمی را در مورد تلسکوپ فضایی WFIRST و ماموریت‌های مربوط به ماده تاریک و سیاره‌های فراخورشیدی منتشر خواهد کرد.

تلسکوپ فضایی WFIRST آژانس فضایی ناسا با بحث تحقیقات در مورد ماده تاریک و همچنین سیاره‌های فراخورشیدی مرتبط بوده و به تازگی ناسا اعلام کرده که قصد دارد اخبار مهم را در مورد این تلسکوپ و ماموریت آن منتشر کند.

این اولین باری نیست که ناسا با مطرح کردن موضوع برگزاری یک کنفرانس زنده و اعلام خبرهایی مهم، توجه علاقه‌مندان به حوزه ستاره شناسی را جلب می‌کند و نوعی شور و شوق و انتظار را در مخاطبان به وجود می‌آورد. در همین رابطه، کارشناسان آژانس فضایی ایالات متحده در دوشنبه گذشته اعلام کردند که به زودی اخبار شگفت‌انگیزی در مورد تلسکوپ نقشه‌برداری میدان باز فروسرخ یا همان WFIRST منتشر خواهد شد.

کنفرانس تلسکوپ فضایی WFIRST

هنوز مشخص نیست که کنفرانس جدید ناسا و پخش زنده‌ای که با این کنفرانس بر روی اینترنت قرار می‌گیرد، دقیقا مربوط به چه موضوعاتی خواهد بود، اما تنها کافیست تا روز چهارشنبه 20 می، ساعت 19:30 به وقت ایران صبر کنیم تا از ماجرا باخبر شویم. البته معمولا چنین اقداماتی از طرف آژانس فضایی آمریکا و صحبت در مورد اعلام اخبار جدید اتفاقی عادی نیست و می‌توان انتظار داشت که ناسا اطلاعات مهم و قابل‌ توجهی را در روز چهارشنبه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

شما می‌توانید از طریق این لینک، در ساعت و روز اعلام شده به کانال رسمی ناسا در یوتیوب رفته و پخش زنده کنفرانس تلسکوپ فضایی WFIRST را تماشا کنید؛ این پخش زنده در وب‌سایت ناسا، صفحه فیس‌بوک و همچنین حساب توییتری این سازمان فضایی در دسترس خواهد بود.

همان‌طور که اشاره کردیم، ماموریت این تلسکوپ فضایی به پدیده ماده تاریک و همچنین پیدا کردن سیاره‌های شبیه به زمین در فضای اطراف سیاره مربوط خواهد بود و گفته شده که در اواسط دهه میلادی جاری، WFIRST به فضا پرتاب می‌شود. از طرف دیگر با وجود داشتن ابعادی مشابه تلسکوپ فضایی هابل، تلسکوپ نقشه‌برداری میدان باز فروسرخ دامنه دیدی تقریبا 100 برابر هابل داشته و انتظار می‌رود که اطلاعات ارزشمندی از پدیده‌های کیهانی گوناگون توسط آن جمع‌آوری شود.

آینه به کار رفته در تلسکوپ فضایی WFIRST در حدود 2.5 متر عرض داشته و علاوه بر دامنه دید گسترده‌تر، این تلسکوپ در مدت زمان کمتری نسبت به هابل، ماموریت‌های جمع‌آوری اطلاعات را انجام می‌دهد. تنها در مراحل اولیه به کار گیری، تجهیزات به کار رفته در WFIRST امکان کشف بیش از 2600 سیاره فراخورشیدی را در قسمت داخلی کهکشان راه شیری فراهم می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. واقعا یه سازمان خوب باشه همین ناسا است و بس

  2. عاشقتم ناسا جووون
    با آروزى موفقیت هرچه بيشتر براى اين آژانس فضايى فوق پيشرفته,,!!

  3. دمشون گرم که بهمون میگن هدف شون چیه