ریست فکتوری

آموزش ریست کردن گوشی اندرویدی و پاک سازی اطلاعات شخصی

ریست کردن گوشی اندرویدی برای پاک‌سازی اطلاعات موجود در آن، هنگام فروش دستگاه ضروری است. گاهی اوقات نیز ریست فکتوری برای رفع مشکلات نرم افزاری کاربرد دارد.

شما با ریست کردن گوشی اندرویدی خود می‌توانید تمام فایل‌های شخصی، داده‌ها و اطلاعات مهم را از آن حذف کنید تا شخص دیگری به آن‌ها دسترسی پیدا نکند. همچنین ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه، می‌تواند گوشی های اندرویدی را از لحاظ نرم افزاری نونوار کند و در کارکرد بهتر آن‌ها موثر واقع شود.

نحوه ریست کردن گوشی اندرویدی

ابتدا اپلیکیشن Settings را بازار کنید و وارد زبانه General management یا  System بشوید. سپس روی Reset یا Reset options ضربه بزنید. (البته در بعضی گوشی‌ها نیز می‌توانید به طور مستقیم، وارد زبانه Backup & reset شوید).

در اینجا می‌توانید با انتخاب گزینه “Reset settings” تنظیمات پیش‌فرض دستگاه را بدون حذف اطلاعات شخصی (مانند عکس‌ها و فیلم‌ها) بازیابی کنید. گزینه دوم هم برای ریست کردن تنظیمات شبکه، وای‌فای و بلوتوث است.

اما اگر می‌خواهید تمام فایل‌ها و اطلاعات شما از روی گوشی پاک شود، باید گزینه “Factory data reset” را انتخاب کنید (توجه داشته باشید که توضیحات زیر هر گزینه را به دقت بخوانید تا مبادا دچار اشتباه شوید).

در صفحه بعدی هم روی RESET ضربه بزنید تا پروسه تکمیل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*