مرکز داده بزرگ ایرانسل

افتتاح مرکز داده بزرگ ایرانسل توسط رئیس‌جمهور

مرکز داده بزرگ ایرانسل – Data Center طی مراسمی آنلاین با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد. در ادامه با جزئیات این مرکز داده ایرانسل آشنا می‌شویم.

صبح روز پنجشنبه 8 خرداد 99 مراسم آنلاین افتتاح مرکز داده بزرگ ایرانسل با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهور، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و جمعی از مدیران و فعالان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اصحاب رسانه برگزار شد. طی این مراسم رئیس جمهور اعلام کرد امروزه شرکت‌های غیر دولتی قادرند بار مسئولیت سنگین خدمات اقتصاد دیجیتال را به دوش بکشند.

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در این مراسم عنوان کرد این اپراتور نتیجه همکاری موفقیت‌آمیز سرمایه‌گذاری خارجی شرکت MTN آفریقای جنوبی و شرکای داخلی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با هدف ارائه بهترین خدمات با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب، بهبود کیفیت خدمات ارتباطی، گسترش دسترسی مردم به خدمات و توسعه سریع نسل‌های جدید فناوری راه‌اندازی شده است. وی افزود ایرانسل در بازار دارای سهم 43.46 درصدی است و سهم مصرفی دیتای 49.7 درصدی در بین اپراتورهای تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.

جزئیاتی از مرکز داده بزرگ ایرانسل

مرکز داده بزرگ ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل در ادامه بیان کرد مرکز داده بزرگ ایرانسل با سرمایه‌گذاری 1100 میلیارد تومانی و طی 9 ماه با ظرفیت 407 عدد رک راه‌اندازی شده است. وی افزود پس از رونمایی از این مرکز قرار است به ظرفیت ایرانسل و شبکه ملی اطلاعات حدود 4500 سرور جدید با قابلیت میزبانی بیش از 40 هزار سرور مجازی با کاربری‌های مختلف در محیط ابری اضافه شود. طبق اعلام عباسی آرند این اپراتور پیش از بحران کرونا با پیش‌بینی تقاضا و ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم توانست دسترسی عمومی مردم به خدمات دیجیتال را فراهم سازد.

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم در خصوص مرکز داده ایرانسل عنوان کرد:

با این افتتاح و اضافه شدن 407 رک جدید، 25 درصد به ظرفیت رک‌های فعال در شبکه ملی اطلاعات افزوده شده و اهداف زیرساختی شبکه ملی اطلاعات محقق می‌شود. ایران در هسته اقتصاد دیجیتال به متوسط جهانی دست پیدا کرده است و زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در حد قابل قبولی توسعه یافته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. حالا فایده اش چی هست ؟

  2. میشه بگین دقیقا میخوان چیکار کنن

  3. حالا فایده اش چی هست

  4. خدا رو شکر که من از ایرانسل به رایتل ترابرد کردم و راضی هستم

    ایرانسل روزی 14 تا پیامک تبلیقاتی برام می فرستاد

    البته من دو تا سیم کارت دارم و اون یکی همراه اول هستش

    بی شرافت ها هر روز پیامک های تبلیغیشون بیشتر میشه! خجالت هم نمی کشن!

    اگر دوتا سیم کارت همراه اول و ایرانسل دارید همه از ایرانسل به رایتل برید و گرنه اگه ایرانسل هستش به همراه اول برید

    15 گیگ اینترنت رایگان هم به دست میارد و مفت و مسلم بدون هیچ هزینه ای از ایرانسل به رایتل میرید

    خاک بر سر ایرانسل

    با سپاس