تویوتا فورچونر 2021

شاسی بلند تویوتا فورچونر 2021 برای بازار استرالیا معرفی شد

شرکت تویوتا با هدف فروش بیشتر در بازار استرالیا، تویوتا فورچونر 2021 را با به‌روزرسانی‌های متعدد معرفی کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت ژاپنی تویوتا اخیرا از مدل فیس لیفت هایلوکس 2021 پرده برداشت و همزمان با آن مدل جدیدی از فورچونر را نیز معرفی کرد. البته تویوتا برنامه‌ای برای عرضه این شاسی بلند در بازار آمریکا ندارد. در واقع هدف این خودروساز ژاپنی کسب سهم بیشتری از بازارهای مختلف نظیر استرالیا است.

مشخصات تویوتا فورچونر 2021

تویوتا فورچونر 2021

شرکت تویوتا از سال 2015 نسل دوم فورچونر روانه بازار می‌کند و تا به امروز شاهد فیس لیفت سنگینی برای این شاسی بلند نبوده‌ایم، اما اکنون تویوتا با اعمال تغییراتی توانسته است آن را نسبت به قبل جذاب‌تر کند. در نمای جلوی تویوتا فورچونر 2021 شاهد چراغ‌های نازک هستیم که دی لایت‌های LED جدیدی در کنار آن جای گرفته است. جلوپنجره بزرگ با الگوی مشکی افقی نیز باعث برجسته‌تر شدن چراغ‌های جلو شده است.

تویوتا فورچونر 2021

سپر جلو نسب به قبل زاویه‌دار نشده و از ورودی‌های هوای بزرگ و مه شکن‌ها کوچک بهره می‌برد. هرچند هر یک از تریم‌های مختلف این خودرو دارای شکل و فرم ورودی‌های هوا و جلوپنجره متفاوتی هستند؛ برای مثال فورچونر لجند در بازار تایلند از جلوپنجره جدا بهره می‌برد. در قسمت عقب نیز شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم.

تویوتا فورچونر 2021

شرکت تویوتا محصول جدید خود را با موتور 2.8 لیتری توربودیزل با قدرت 201 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن‌متر در بازار استرالیا به فروش خواهد رساند. طبق این مشخصات فنی، قدرت تویوتا فورچونر 2021 نسبت به مدل قبلی حدود 27 اسب بخار و گشتاور آن نیز حدود 50 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. هرچند قدرت این خودرو افزایش یافته است، شرکت تویوتا با بهبود سیستم خنک‌کننده میزان مصرف سوخت به خصوص در شهر را کاهش داده است. به طور کلی مصرف سوخت این خودرو در شهر نسبت به گذشته حدود 17 درصد کاهش یافته است.

تویوتا فورچونر 2021

شرکت تویوتا ظرفیت یدک کشی این شاسی بلند خشن را حدود 300 کیلوگرم افزایش داده و اکنون ظرفیت کلی آن به 3100 کیلوگرم افزایش پیدا کرده است. در کابین این خودرو شاهد تغییرات زیادی نیستیم و فقط یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی جدید با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو به چشم می‌خورد. این خودرو از ماه آگوست 2020 در بازار استرالیا به فروش خواهد رسید.