جدیدترین رندرهای آیفون 12 پرو مکس - Apple iPhone 12 Pro Max

در جدیدترین رندرهای آیفون 12 پرو مکس ابعاد بریدگی نمایشگر تغییر چندانی نکرده است

در حالی که بسیاری از کاربران انتظار دارند اپل در آیفون های جدید خود بریدگی نمایشگر را حذف کند، اما در جدیدترین رندرهای آیفون 12 پرو مکس – Apple iPhone 12 Pro Max به نظر می‌رسد که قرار نیست به این زودی‌ها شاهد کوچک شدن ناچ باشیم.

امسال احتمالا سال هیجان‌انگیزی در انتظار طرفداران آیفون است و انتظار می‌رود که اپل تغییرات بزرگی در طراحی گوشی های پرچمدار خود به وجود بیاورد. حذف پنل‌های ال سی دی و مهاجرت کامل به پنل‌های اولد بر روی گوشی های 2020 اپل پیش‌بینی می‌شود و احتمالا از یک فریم تخت‌تر نیز برای طراحی آیفون های جدید استفاده شود.

در گزارش‌های قبلی پیش‌بینی شده است که سه مدل با نمایشگرهای 5.8 اینچ، 6.06 اینچ و 6.4 اینچ در کنار یک مدل کاملا جدید از آیفون 12 با نمایشگر 5.4 اینچی پرده‌برداری خواهد شد و بسیاری از کاربران انتظار داشتند که امسال شاهد کوچک شدن بریدگی بالای نمایشگر آیفون در این مدل‌ها باشیم و حتی برخی از گزارش‌ها مدعی شده بودند که ممکن است شاهد حذف ناچ و معرفی گوشی هایی با نمایشگر تمام صفحه باشیم.

جدیدترین رندرهای آیفون 12 پرو مکس - Apple iPhone 12 Pro Max

اپل در زمان معرفی قابلیت فیس آیدی بر روی آیفون ایکس مشکلاتی برای جای دادن ماژول‌های مربوط به این فناوری در بریدگی بالای نمایشگر داشت، زیرا برای کار کردن دقیق این فناوری، نیاز به تمامی قطعات وجود دارد. اما حالا اپل این مشکل را پشت سر گذاشته و گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر این که منابع تامین قطعات سخت افزاری این برند کوپرتینویی موفق به کوچک‌تر کردن فضای مورد نیاز برای جا دادن قطعات شده‌اند.

علاوه بر این موضوع تامین‌کنندگان دوربین سلفی TrueDepth اپل نیز موفق شده‌اند که ساختار دوربین را کوچک‌تر کنند و به همین دلیل انتظار می رفت که اپل نسبت ابعاد نمایشگر به ابعاد پنل جلویی را افزایش دهد و سرانجام شاهد نزدیک‌تر شدن به عبارت «تمام صفحه» به معنای واقعی باشیم. اما حالا با انتشار جدیدترین رندرهای آیفون 12 پرو مکس شاهد این هستیم که ممکن است تمام این گزارش ها در این گزارش به فراموش سپرده شده باشند و اپل قصدی برای تغییر چندانی در ابعاد بریدگی نمایشگر آیفون جدید نداشته باشد!

رندرهای آیفون 12 پرو مکس تغییرات چندانی نسبت به نسل قبل نشان نمی‌دهند

جدیدترین رندرهای آیفون 12 پرو مکس - Apple iPhone 12 Pro Max

حتی در گذشته شاهد این بودیم که اپل چندی پتنت مربوط به آیفون بدون بریدگی ناچ را به ثبت رسانده بود. در یکی از این پتنت‌ها حفره‌های درون نمایشگر به نمایش گذاشته شده بود و یکی دیگر از آنها ماتریکس زیر پنل نمایشگر را نشان می‌داد که که به سنسورها اجازه می‌داد از میان پیکسل‌ها نور را عبور داده و بدون نیاز به اشغال فضای نمایشگر بر روی پنل جلویی، کاربرد خود را انجام دهند.

اما همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، احتمال دارد که شاهد محقق شدن هیچ‌کدام از این ایده ها نباشیم و همچنان هم یک بریدگی نسبتا بزرگ نسبت به اکثر پرچمداران بازار موبایل در بالای نمایشگر آیفون 12 Pro Max دیده می‌شود. این تصاویر سه بعدی از سوی وب سایت Mobiledirect.ro منتشر شده که پیش‌تر نیز تصاویر مربوط به طراحی آیفون 6 بر مبنای طرح‌های فنی CAD را منتشر کرده بود.

جدیدترین رندرهای آیفون 12 پرو مکس - Apple iPhone 12 Pro Max

در رندرهای آیفون 12 پرو مکس می‌توان مشاهده کرد که بریدگی ناچ کمی کوچکتر شده اما با این حال به هیچ وجه آن‌طور که کاربران انتظار داشتند، ابعاد آن به حداقل نرسیده است. البته اینها تنها تصاویری هستند که بر مبنای گمانه‌زنی‌های مختلف منتشر شده و ممکن است که حتی یک درصد هم واقعیت نداشته باشند، اما با توجه به اعتبار منبع منتشر‌کننده‌ی آنها، اگر اپل تصمیم بگیرد که در محصول نهایی نیز همین ایده را اجرا کند، ممکن است که کاربران روی خوش چندانی در بازار به آن نشان ندهند.

طراحی تکراری باعث شکست تجاری آیفون 12 خواهد شد؟

جدیدترین رندرهای آیفون 12 پرو مکس - Apple iPhone 12 Pro Max

این موضوع می‌تواند باعث آن شود که پیش‌بینی‌هایی که در مورد موفقیت آیفون های جدید در بازار شده، به واقعیت تبدیل نشوند. در گوشی های خانواده آیفون 12 اپل گزارش شده است که اپل از یک فریم فلزی جدید در میان پنل‌‌های جلو و عقب رونمایی خواهد کرد و همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، این فریم دارای کمی انحنا در لبه‌ها و قسمت اتصال به نمایشگر خواهد بود.

در ضمن گفته شده که یک آیفون با فرم کلی جدید در ابعاد 5.4 رونمایی خواهد شد که اگر پردازنده 5 نانومتری اختصاصی اپل A14، مودم اینترنت 5 جی، دوربین‌های Lidar بر روی پنل پشتی و چند قابلیت خلاقانه‌ی جدید را در کنار هم بگذاریم، ممکن است طیف وسیعی از کاربران را به خود علاقه‌مند کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*