بروز دیابت در مبتلایان و بهبودیافتگان بیماری کرونا!

مبتلایان و بهبودیافتگان بیماری کرونا به دیابت مبتلا می‌شوند!

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که در کنار مشکلات مختلفی که بیماری کرونا می‌تواند برای ریه‌ها و سلامت کلی فرد به وجود بیاورد، دیابت هم در مبتلایان و بهبودیافتگان کووید 19 بروز می‌کند. با ما همراه باشید.

دیابت هم به لیست آثار جانبی بیماری کرونا افزوده شد؛ تازه‌ترین پژوهش‌ها نشان می‌دهند که احتمال بروز مشکلات قند خون در کسانی که به کووید 19 مبتلا شده‌اند، افزایش می‌یابد و اگر کسانی که از قبل قند خون داشته‌اند به کرونا مبتلا شوند، وضعیت سلامت آن‌ها می‌تواند به وضعیتی شدیدا بحرانی برسد. در بررسی این خبر با گجت نیوز همراه باشید.

در حالی که بیماری کرونا مربوط به دستگاه تنفسی بوده، از همان ابتدا تحقیقات علمی در رابطه با این بیماری ویروسی از بروز مشکلات جانبی مختلف در مبتلایان به کووید 19 خبر می‌دادند؛ مشکلاتی مانند از دست رفتن حس بویایی، عارضه‌های قلبی و مشکلات کلیوی که در موارد متعددی دیده شده‌اند. با این حال دانشمندان دانشگاه کینگز لندن در تازه‌ترین تحقیقات خود اعلام کرده‌اند که شواهد جمع‌آوری شده به بروز بیماری دیابت در اثر ابتلا به کرونا اشاره دارند.

در تحقیقات دانشگاه کینگز هنوز اشاره‌ای به جزئیات دقیق و نحوه ارتباط کووید 19 و مشکلات قند خون نشده، اما احتمالات قوی از بروز نارسایی‌های متابولیسمی در مورد گلوکز مطرح شده‌اند. در حال حاضر 17 متخصص بیماری دیابت در نامه‌ای که به تازگی توسط ژورنال پزشکی “New England” منتشر شده، از تشکیل مجموعه‌ای پژوهشی در سطح بین‌المللی برای دنبال کردن وضعیت بیماران کرونایی که مشکل قند خون پیدا کرده‌اند، خبر داده‌اند.

کسب اطلاعات در مورد دیابت در بیماران کرونا

از طرف دیگر دیده شده که تعداد زیادی از قربانیان کووید 19، پیش از ابتلا سابقه نارسایی‌های مربوط به قند خون داشته‌اند و همان‌طور که اشاره شد، این بیماری می‌تواند باعث به وجود آمدن نشانه‌های شدیدتر ویروس کرونا در بدن افراد شود. همچنین، نگران‌کننده‌ترین قسمت تحقیقات دانشگاه کینگز به بروز دیابت در کسانی مربوط می‌شود که هیچ مشکل سلامتی قبل از ابتلا به کرونا نداشته‌اند. به بیان دیگر به نظر می‌رسد که کووید 19 بستر لازم برای بروز بیماری قند خون را در افراد سالم، در هنگام ابتلا به کرونا و یا بعد از بهبودی از این بیماری ویروسی، فراهم می‌کند.

در حال حاضر سوالات زیادی در این رابطه مطرح شده‌اند و هنوز مشخص نیست که اگر کسی در زمان ابتلا به کووید 19 هم‌زمان دچار دیابت شود، آیا بعد از گذر زمان مشکل بروز کرده برطرف خواهد شد یا خیر؟

پروفسور پال زیمت (Paul Zimmet)، یکی از متخصصان فعال در زمینه بررسی آثار جانبی کروناویروس جدید، می‌گوید که او و همکارانش یک پروژه بین‌المللی با نام “CoviDiab Registry ” را به راه انداخته‌اند که امکان پیگیری تازه‌ترین اتفاقات در رابطه با مشکلات قند خون مبتلایان به کووید 19 را فراهم می‌کند. زمیت معتقد است که از این طریق دانشمندان سراسر جهان می‌توانند تازه‌ترین اطلاعات و ایده‌های خود در این رابطه را مطرح کرده و به تلاش جهانی برای مبارزه با کرونا کمک کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. انشالله زود تر خوب بشن

  2. یا خدااا
    بندگان خدا
    خدا به داد شون برسه

  3. اینم مشکل و دردسر جدید 😐چقدر ویروس کنه ایه این 😑