چانگان اوشن X5

چانگان اوشن X5 معرفی شد؛ آشنایی با کراس اوور جدید Changan

چانگان اوشن X5 با طراحی جذاب و چشمگیر معرفی شد. در ادامه مشخصات و امکانات کراس اوور چینی Changan Oshan X5 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

محصولات جدید چانگان از پیشرفت چشمگیر سبک طراحی این خودروساز چینی حکایت دارند؛ زیرا اخیرا کراس اوور یونی‌تی چانگان به بازار عرضه شد که طراحی جذاب آن تحسین برانگیز بود و اکنون برند اوشن این خودروساز نیز از کراس اوور جدیدی با نام X5 پرده برداشت که این محصول نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد. این کراس اوور کامپکت جدید طبق پلتفرم MPA چانگان طراحی شده است که برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو چونگ‌کینگ 2020 شاهد پرده‌برداری از آن بودیم.

مشخصات چانگان اوشن X5

چانگان اوشن X5

چانگان اوشن X5 با وجود الگو گرفتن از برندهای جهانی نظیر لکسوس از طراحی ویژه‌ای بهره می‌برد و می‌توان آن یک خودرو خوش استایل دانست. در نمای جلو شاهد جلوپنجره 6 ضلعی بزرگی هستیم که در دو طرف آن ورودی‌های هوا به شکل C به چشم می‌خورند. این جلوپنجره دارای طرح داخلی آبشاری است و طراحان خطوط عمودی آن را به صورت یک در میان کروم‌کاری کرده‌اند.

چانگان اوشن X5

همانند محصولات جدید خودروسازان بزرگ، چانگان اوشن X5 از چراغ‌های جلو دو قسمتی بهره می‌برد که چراغ‌های اصلی در ورودی‌های هوای پایینی قرار داشته و یک نوار LED باریک نیز در بالا قرار دارد. طراحان به خوبی این چراغ‌ها را در قسمت بالای ورودی‌های هوا به شکل یکپارچه قرار داده‌اند که به نوعی تشخیص وجود آنها سخت شده است.

چانگان اوشن X5

در بخش جانبی این کراس اوور کامپکت چینی نیز حجم‌پردازی‌های با خط کمری که به سمت بالا کشیده شده است در کنار خط شانه روی درها خودنمایی می‌کند که باعث جذاب‌تر شدن آن شده است. طراحان چینی با استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر باعث هماهنگی در خودرو شده‌اند و برخلاف سایر محصولات چینی شاهد رینگ‌های کوچک ناهماهنگ با بدنه نیستیم.

چانگان اوشن X5

در قسمت عقب این خودرو نیز فرم چراغ‌های باریک و سه‌بعدی تاحدودی مشابه محصولات لکسوس است، اما در مجموع این چراغ‌ها در کتار اسپویلر بزرگی که در بالا و سر اگزوزهای افقی بزرگ در دو طرف سپر قرار داد باعث افزایش جذابیت این کراس اوور کامپکت چینی شده است.

چانگان اوشن X5

بر اساس اعلام منابع رسمی، طول این خودرو 4490 میلی‌متر، عرض آن 1860 میلی متر و ارتفاع آن نیز 1580 میلی‌متر است. فاصله محوری این خودرو نیز حدود 2710 میلی‌متر خواهد بود. این خودرو از جدیدترین مدل موتور سری نهنگ آبی چانگان برخوردار خواهد بود. این موتور 1.5 لیتری توربوشاررژ تزریق مستقیم می‌تواند قدرتی برابر با 180 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را ارائه کند که نسبت به موتورهای 1.5 لیتری سایر برندها از قدرت بیشتری برخوردار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه