محصولات جدید شیائومی

محصولات جدید شیائومی معرفی شدند؛ نمایشگر گیمینگ، اسکوتر برقی و اندروید باکس

به تازگی محصولات جدید شیائومی برای بازار اروپا رونمایی شده است که شامل دو اسکوتر برقی، می تی‌وی استیک و یک نمایشگر مخصوص بازی می‌شود.

برای بسیاری، نام شیائومی تداعی کننده‌ی گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت با کیفیت و قدرت مناسب است؛ اما فعالیت شیائومی هرگز به حوزه‌ی گوشی‌های اندرویدی محدود نمی‌شود. غول بزرگ فناوری چین، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات مرتبط با خانه‌های هوشمند به شمار می‌رود و در زمینه‌های مختلف، محصولات متعددی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد که هر روز به تنوع آن‌ها افزوده می‌شود. این شرکت در تازه‌ترین اقدام خود، چندین محصول جدید را برای بازارهای جهانی با تمرکز بر اروپا و بریتانیا، معرفی کرده است؛ در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

می تی‌وی استیک – Mi TV Stick

شیائومی در گذشته نیز در زمینه‌ی اندروید باکس‌ها فعالیت داشته است و می تی‌وی استیک به عنوان جدیدترین تلاش سازنده‌ی چینی در زمینه‌ی مذکور، به شمار می‌رود. ابزاری کوچک که امکانات ساده‌تری را در مقایسه با می باکس – Mi Box در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به درگاه HDMI نسخه‌ی ۲.۰ مجهز شده است. با وجود قدیمی بودن نسخه‌ی درگاه HDMI، می تی‌وی استیک همچنان قادر است تا سقف رزولوشن 1080p و نرخ به روز رسانی تصویر ۶۰ هرتز، اقدام به پخش محتوا کند. در قلب آن شاهد استفاده از تراشه‌ی Amlogic S905 Y2 هستیم که شامل چهار هسته‌ی کورتکس A53 و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-450 می‌شود و توسط ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم، همراهی شده است. ۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع eMMC 5.1 نیز برای استفاده‌های سبک، در نظر گرفته شده است. اتصال وای فای نسخه‌ی ۵ برای استریم کردن محتوا و بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ برای متصل کردن کنترلر، در دسترس قرار گرفته است.

محصولات جدید شیائومی می تی‌وی استیک

می تی‌وی استیک همراه با کنترلر ساده و زیبایی عرضه می‌شود که می‌تواند نقش موس را نیز در محیط سیستم‌عامل، ایفا کند. همچنین کلیدهای کاربردی برای اجرای مستقیم برنامه‌های استریم محتوای محبوب مانند آمازون پرایم ویدیو و نتفیلکس روی آن، قرار گرفته است. کاربران می‌توانند اقدام به اجرای مستقیم دستیار صوتی گوگل برای پشتیبانی از فرمان‌های صوتی نیز کنند. به لطف پشتیبانی از پروتکل کروم کست، امکان ارسال ساده‌ی تصاویر و ویدیوها نیز از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به تلویزیون، وجود خواهد داشت. عرضه‌ی می تی‌وی استیک با قیمت ۴۰ یورو در اروپا، آغاز می‌شود؛ درحالی که اندروید باکس قدیمی‌تر شیائومی، با پشتیبانی از محتوای 4K، دارای برچسب قیمت ۶۰ یورو است. این محصول ارزان‌ترین گزینه در محصولات جدید شیائومی است.

نمایشگر مخصوص بازی Mi

شیائومی نیم نگاهی به طرفداران بازی‌های ویدیویی مخصوصاً کاربران رایانه‌های شخصی نیز داشته است و نمایشگر مخصوص بازی Mi را برای چنین افرادی، معرفی کرده است. محصول مذکور از پنل ۳۴ اینچی با نرخ به روز رسانی تصویر ۱۴۴ هرتز، بهره می‌برد که از فناوری فری سینک – AMD FreeSync همراه با قابلیت Low Frame Rate، پشتیبانی می‌کند. به لطف چنین قابلیتی، نمایشگر می‌تواند آخرین فریم دریافتی را مداوم تکرار کند تا بتواند نرخ به روز رسانی تصویر ثابتی را ارائه دهد. در بخش اتصالات نیز دو درگاه HDMI در کنار دو درگاه Display Port، در نظر گرفته شده است. همچنین پایه‌ی مغناطیسی همراه با نمایشگر، امکان تنظیم زاویه و ارتفاع را به راحتی برای کاربر فراهم می‌کند.

محصولات جدید شیائومی نمایشگر مخصوص بازی mi

نمایشگر مخصوص بازی Mi از نسبت تصویر ۲۱ به ۹ بهره می‌برد که موجب شده است رزولوشن نامتداول ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (1440p+) را ارائه دهد. محصول گفته شده می‌تواند با نمایش ۱۶.۷ میلیون رنگ، پشتیبانی ۱۲۱ درصدی از طیف رنگی sRGB انجام دهد. انحنای آن 1500R اعلام شده است که بیشترین مقدار فعلی موجود در بازار است. شیائومی برچسب قیمت ۳۹۹ یورو را برای نمایشگر مخصوص بازی خود در نظر گرفته است که در صورت مقایسه مشخصات آن با سایر رقبا، مبلغ نسبتاً مناسبی محسوب می‌شود. البته کاهش قیمت نهایی محصول موجب حذف برخی قابلیت‌ها از جمله انویدیا جی‌سینک – Nvidia Gsync شده است. طبق گفته‌ی سازنده، حداکثر میزان روشنایی نمایشگر، ۳۰۰ نیت خواهد بود و از HDR نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما نوع پنل به کار رفته در آن ذکر نشده است اما با توجه به مشخصات احتمال استفاده از پنل VA، بسیار زیاد است.

اسکوتر برقی می 1S

دو اسکوتر برقی نیز در سبد محصولات جدید شیائومی دیده می‌شود که یکی از آن‌ها، می 1S نام دارد و به عنوان نسخه‌ی تغییریافته‌ی مدل M365، محسوب می‌شود. وزن اسکوتر مذکور تنها ۱۲.۵ کیلوگرم است و باتری آن، امکان پیمایش حداکثر فاصله‌ی ۳۰ کیلومتر را فراهم می‌کند که در شرایط استفاده توسط فردی با وزن ۷۵ کیلوگرم و در سطح صاف با ساعت ۱۵ کیلومتر در ساعت، محاسبه شده است. همانند نسخه‌ی قبلی، موتور ۲۵۰ واتی می‌تواند حداکثر سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت را ارائه دهد. از دیگر قابلیت‌های محصول می‌توان به نمایشگر سرعت عددی اشاره کرد که چندین چراغ دیگر برای نمایش حالت‌های متفاوت استفاده از دستگاه، در کنار آن وجود دارد؛ درحالی که در مدل قبلی تنها چندین LED برای نمایش وضعیت باتری دیده می‌شد. همچنین ترمز دیسکی محکم‌تر در چرخ عقب، تعبیه شده است. قیمت محصول ۴۰۰ یورو خواهد بود.

محصولات جدید شیائومی اسکوتر برقی می 1S

اسکوتر برقی می پرو ۲

نسخه‌ی دوم اسکوتر می پرو، شاهد تغییرات چندانی نسبت به نسل قبلی خود نبوده است. البته برخی مشکلات نسخه‌ی اول با ایجاد بهبودهایی در زمینه‌ی خنک کردن و مدیریت باتری و سیم‌کشی صحیح، برطرف شده است. همچنین هر دو اسکوتر جدید شیائومی از چراغ جلوی ۲ وات بهره می‌برند که دو برابر مدل اولیه محسوب می‌شود. استفاده از باتری سنگین‌تر ۱۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی، موجب شده است تا وزن می پرو ۲ به ۱۴.۲ کیلوگرم برسد و حداکثر مسافت قابل پیمایش آن، ۴۵ کیلومتر باشد. نمایشگر داخلی LCD و چرخ‌های ۸.۵ اینچی بادی از دیگر مشخصات محصول هستند.

محصولات جدید شیائومی اسکوتر برقی می پرو ۲

موتور دستگاه از توان ۳۰۰ وات بهره‌مند است اما حداکثر سرعت آن مانند مدل ارزان‌تر، ۲۵ کیلومتر بر ساعت است؛ زیرا در بسیاری از نقاط دنیا، حداکثر سرعت مجاز برای اسکوترهای برقی شخصی همین مقدار اعلام شده است. البته حداکثر سرعت مجاز در آلمان، ۲۰ کیلومتر بر ساعت است. موتور قدرتمندتر امکان بالا رفتن از شیب ۲۰ درصد را برای می پرو ۲ فراهم کرده است درحالی که این مقدار برای 1S تنها ۱۴ درصد است. در چرخ جلوی اسکوتر نیز شاهد ترمز اضافی (سیستم ترمز دوگانه) هستیم تا علاوه بر راندن راحت‌تر، ترمز کردن با آن نیز آسان‌تر باشد. سیستم E-ABS نیز می‌تواند انرژی تولید شده در چرخ‌ها هنگام ترمز کردن را برای شارژ مجدد باتری، مورد استفاده قرار دهد. برچسب قیمت ۵۰۰ یورو برای محصول مذکور در نظر گرفته شده است. نسخه‌ی ویژه‌ی فرمول یک نیز با الهام از تیم مرسدس AMG پتروناس، ساخته شده است اما جزئیات آن از جمله قیمت، اعلام نشده است.

بیشتر محصولات جدید شیائومی برای عرضه در کشورهای اروپایی معرفی شدند اما احتمال عرضه‌ی آن‌ها در سایر کشورها نیز وجود دارد.