دو خبر جديد از گلکسي اس 5 : استفاده از باتري 2900 ميلي آمپر با قابليت شارژ سريع و عدم تمايل سامسونگ براي معرفي اس 5 در MWC 2014

galaxy-s5

با نزدیک شدن به زمان معرفی پرچمدار بعدی سامسونگ، هر روز شاهد اطلاعات بیشتری در مورد Galaxy s5 هستیم. در تازه‌ترین گزارش، فون‌آرنا اعلام نموده که سامسونگ از باتری با فناوری جدیدی در گلکسی اس 5 بهره برده که در مقایسه با باتری‌های دیگر با سرعت به مراتب بالاتری شارژ می‌شود و امروز نیز یک مدیر سامسونگ به رسانه ZDNET Korea گفته است که قرار نیست گلکسی اس 5 در کنگره جهانی موبایل بارسلونا رونمایی گردد.

براساس گزارش فون آرنا، تلفن گلکسی اس 5 از یک باتری 2900 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که نسبت به گلکسی اس 4 حدود 300 میلی آمپر ساعت ظرفیت بیشتر دارد، اما فضای یکسانی را اشغال می‌نماید. این باتری همچنین از فناوری شارژ-سریع نیز پشتیبانی می‌کند و این بدین معنا است که در کمتر از 2 ساعت بطور کامل شارژ می‌شود.

باتری S5 نوع جدیدی از Li-ion است که قادر به ذخیره 20 درصد انرژی بیشتر نسبت به باتری‌های Li-ion فعلی است. این فناوری شبیه به همانی است که ال جی در باتری LG G2 بکار برد و در واقع با همان فضای باتری‌های معمولی قادر است 20 درصد انرژی بیشتر را ذخیره کند. باتری‌ گلکسی اس 5 قرار است توسط Amprius تولید شود. این کمپانی نوپا در واقع یک استارتاپ فعال در حوزه توسعه باتری است که سامسونگ اولین مشتری بزرگ آن‌ خواهد بود.

پیش از این شواهدی بدست آمده بود که نشان می‌داد، گلکسی اس 5 از یک صفحه نمایش با رزولوشن QHD یا 2560 در 1440 پیکسل بهره می‌برد و طبیعتا هر چه رزولوشن بالاتر رود مصرف انرژی نیز افزایش می‌یابد. از این رو استفاده از یک باتری قوی‌تر ضروری به نظر می‌رسد.

از دیگر مشخصات فنی منتسب به Galaxy S5 می‌توان به پردازنده 64 بیتی Exynos 6 یا Snapdragon 805، دوربین 16 مگاپیکسل از نوع ISO CELL ، سیستم عامل اندروید 4.4 و بدنه پلاستیکی یا شاید فلزی اشاره کرد.

همانطور که گفتيم امروز یک مدیر سامسونگ به رسانه ZDNET Korea گفته است که قرار نیست گلکسی اس 5 در کنگره جهانی موبایل بارسلونا رونمایی گردد ، این دقیقا برخلاف صحبت‌هایی است که مدیر دیگر سامسونگ دو هفته پیش مطرح نمود و خبر از رونمایی Galaxy S5 در MWC 2014 داد.

ZDNET به نقل از مدیری که نامش فاش نشده، گفته است که گلکسی اس 5 در ماه مارچ و در مراسم ویژه‌ای که در نیویورک برگزار خواهد شد، رونمایی می‌گردد و سامسونگ قصد ندارد این تلفن را به کنگره جهانی موبایل بارسلونا بیاورد. احتمالا مراسم نیویورک همزمان در لندن نیز برگزار خواهد شد.

این بدین معنی نیست که سامسونگ در MWC 2014 شرکت نخواهد کرد یا تلفن جدیدی را در آن معرفی نخواهد نمود. کمپانی کره‌ای با محصولاتی جدیدی در کنگره جهانی موبایل حاضر می‌شود، اما پرچمدار اصلی این کمپانی در مراسم مستقلی رونمایی خواهد شد. احتمالا سامسونگ در نمایشگاه بارسلونا از تلفن‌های هوشمند مبتنی بر تایزن رونمایی خواهد کرد و شاید دوربین هوشمند جدید یا نسل بعدی ساعت هوشمند Galaxy Gear را به نمایش درآورد.

در مورد جنس بدنه و کیفیت ساخت گلکسی اس 5 نیز شایعات ضد و نقیضی به گوش می‌رسد و برخی از آن‌ها به بدنه پلاستیکی و بعضی دیگر به بدنه فلزی و یا حتی ارایه در دو نسخه پلاستیکی و فلزی اشاره می‌کنند.

منابع : gsmarena | sammobile

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*