سری آیفون 12 اپل

امتیاز دوربین آیفون 12 پرو مکس در DxOMark مشخص شد؛ نتایجی امیدوارکننده

دوربین آیفون 12 پرو مکس با کسب 130 امتیاز، در جایگاه چهارم جدول DxOMark قرار گرفت. همچنین 128 امتیاز نصیب iPhone 12 Pro اپل شد تا رتبه پنجم را تصاحب کند.

در گذشته‌ای نه‌چندان دور، اپل پیشتاز عکاسی موبایل بود؛ اما این اواخر دست‌کم در جدول DxOMark، جایگاه برتر خود را از دست داد. حالا اما به لطف دوربین آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 پرو، این کمپانی دو نماینده در جمع پنج گوشی برتر دارد. در واقع فقط هواوی میت 40 پرو، شیائومی می 10 اولترا و هواوی پی 40 پرو بالاتر از پرچمداران جدید اپل هستند.

کمپانی کوپرتینویی درباره دوربین گوشی های هوشمند خود، هیچ‌وقت تند نرفت و همواره سعی داشت با کمک امکانات نرم افزاری، بهترین خروجی را از مجموعه سخت افزاری آن‌ها بگیرد. این استراتژی برای مدتی جواب داد تا اینکه هواوی، شیائومی و چند کمپانی چینی دیگر با سخت افزارهای پیشرفته سر رسیدند. امسال اما اپل هر کاری که کرده، ظاهرا نتیجه داده است؛ حداقل آن‌طور که تست‌های DxOMark نشان می‌دهند.

امتیاز دوربین iPhone 12 Pro

این گوشی مجهز به دوربین‌های 12 مگاپیکسلی استاندارد، 12 مگاپیکسلی فوق عریض و 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم 2 برابر است. به‌رغم شباهت با مجموعه دوربین آیفون 11 پرو مکس، کارشناسان DxOMark آن را مورد تحسین قرار داده‌اند.

امتیاز دوربین آیفون 12 پرو

از نکات برجسته می‌توانیم به اکسپوژر خوب، دقت رنگ بالا و به‌ویژه فوکوس خودکار اشاره کنیم. اما جایی که کم می‌آورد، بزرگ‌نمایی است که با زوم 2x جای تعجب هم ندارد.

امتیاز دوربین آیفون 12 پرو مکس

مدل Max هم تقریبا همین مشخصات را دارد؛ ولی از زوم اپتیکال 2.5 برابر و OIS مبتنی بر حرکت سنسور بهره می‌برد. این گوشی در زمینه فوکوس خودکار، امتیازی رکوردشکن به دست آورد؛ هر چند که سنسور LIDAR نتوانست برای ایجاد افکت بوکه، در حد انتظار ظاهر شود. از لحاظ دامنه دینامیک و سطح نویز هم جا داشت کمی بهتر عمل کند.

امتیاز دوربین آیفون 12 پرو مکس

شاید طرفداران سنتی آیفون، همین نتایج را به اندازه کافی خوب بدانند؛ ولی برای کاربرانی که به سیستم عامل iOS دلبستگی ندارند، برتری هواوی P40 پرو و میت 40 پرو به چشم می‌آید. البته محرومیت گوشی های هواوی از سرویس‌های گوگل هم چیزی نیست که خوشایند طرفداران اندروید باشد؛ چیزی که دست بالا را به شیائومی می 10 اولترا می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*