پیام های ناپدید شونده در واتساپ

پیام های ناپدید شونده در واتساپ ؛ قدمی جهت ایمن شدن حریم خصوصی کاربران

پیام های ناپدید شونده در واتساپ این امکان را بوجود می‌آورد تا کاربران نوع جدیدی از حریم خصوصی را در این پیام رسان تجربه کنند.

در اواسط آبان ماه بود که شرکت فیسبوک از قابلیت جدیدی برای پیام رسان واتساپ استفاده کرد. قابلیتی که با فعال شدن آن، پیام‌های ارسالی و دریافتی شما در گفتگوهای خصوصی و گروه‌های مختلف پس از گذشت 7 روز از دسترس خارج می‌شوند. این قابلیت اما بصورت مرحله‌ای در کشورهای مختلف دنیا برای کاربران فعال شده بود و حالا اما بیشتر کاربران در مناطق دنیا از این قابلیت بهره می‌برند. هرچند که این قابلیت برای نرم‌افزارهای مشابه واتساپ، ویژگی جدیدی به حساب نمی‌آید اما برای این پیام رسان یک قابلیت جدید محسوب می‌شود.

چگونه از ویژگی پیام های ناپدید شونده در واتساپ استفاده کنیم؟

فعال کردن این قابلیت اصلا کار پیچیده‌ای نیست. شما صرفا با انجام چند مرحله‌ی ساده می‌توانید گفتگوهای مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و سپس از این ویژگی بهره‌مند بشوید. در ادامه مراحل فعال کردن قابلیت پیام‌های ناپدید شونده به همراه تصویر آورده شده است.

مراحل فعال کردن Disappearing Messages واتساپ

در مرحله اول شما باید گفتگویی که قصد دارید برای آن ویژگی پیام‌های ناپدید شوند را فعال نماید، پیدا کرده و وارد گفتگو با آن شوید.

مراحل فعال کردن Disappearing Messages واتساپدر این مرحله برای دسترسی به تنظیمات این ویژگی بر روی نام مخاطب یا نام گروه ضربه بزنید تا بخش مربوطه برای شما باز بشود.

مراحل فعال کردن Disappearing Messages واتساپ

حالا در این قدم شما صرفا باید گزینه “Disappearing Messages” را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید.

مراحل فعال کردن Disappearing Messages واتساپ

در مرحله آخر نیز با انتخاب گزینه “On” این قابلیت کاربردی برای چت منتخب شده اعمال خواهد شد.

موارد قابل توجه در خصوص ویژگی Disappearing Messages واتساپ

اگر یک کاربر در مدت هفت روز پیام‌های ارسالی را باز نکند، همچنان پس از گذشت این زمان می‌تواند پیام‌های ارسال شده را در اعلان گوشی همراه خودش مشاهده کند. پیام‌های فوروارد شده به چت‌های دیگر همچنان این قابلیت را دارا هستند و پس از 7 روز از دسترس خارج خواهند شد. تهیه نسخه پشتیبان از گفتگوها می‌تواند پیام‌ها را تا هر زمان که بخواهید برای شما نگه دارد.

واتساپ با اضافه کردن این ویژگی باری دیگر حریم خصوصی کاربران را ایمن‌تر ساخته است. از طرفی فعال شدن این قابلیت در کنار رمزگذاری شدن پیام‌ها می‌تواند تا حدود زیادی خیال کاربران را آسوده سازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*