اپلیکیشن های اندروید گران تر از اپلیکیشن های آیفون هستند!

 


طی تحقیقی که توسط تیم Canalys انجام گرفته است، اپلیکیشن های اندروید قیمتی ۲.۵ برابر اپلیکیشن های آی او اس دارند.
در این تحقیق که بر روی ۱۰۰ اپلیکیشن برتر پولی در اندروید مارکت و اپ استور، صورت گرفته، جمع ۱۰۰ اپلیکیشن پولی اندروید مارکت عددی بالغ بر ۳۷۴.۳۷$ به دست آمده که میانگین ۳.۷۴$ برای هر برنامه را نشان میدهد؛ این در حالیست که در سمت مقابل جمع هزینه ۱۰۰ اپلیکیشن برتر اپ استور برابر ۱۴۷$ شده است که از آن میانگین ۱.۴۷$ به ازای هر اپلیکیشن به دست می آید.
اما این گرانی به چه دلیل است؟ گروه Canalys معتقد است که تعداد کاربران اندرویدی که تمایل به خریدن اپلیکیشن ها دارند کمتر از کاربران iOS است. این عامل البته میتواند به علت وجود اپلیکیشن های رایگان بیشتر در اندروید مارکت باشد که در این تحقیق اشاره ای به آن نشده.
برای مثال بازی محبوب Monopoly از محصولات کمپانی Electronic Art’s در اندروید مارکت با قیمت ۴.۹۹$ عرضه میشود، این در حالیست که همین اپلیکیشن در اپ استور قیمتی برابر ۰.۹۹$ را دارا می‌باشد.
یکی دیگر از عواملی که شاید باعث ارزان تر بودن اپلیکیشن های اپ استور میشود قابلیت in-app purchase است که به توسعه دهندگان این اجازه را میدهد تا برنامه را با قیمت ارزان تری ارائه کنند با امید به اینکه در ادامه راه کاربران بابت قابلیت های اضافه هزینه ای را مجددا پرداخت میکنند. از سویی دیگر با توجه به تنوع اپلیکیشن های موجود در اپ استور رقابت شدیدی بین توسعه دهندگان وجود دارد و این موضوع خود میتواند عامل دیگری برای کاهش قیمت اپلیکیشن ها باشد. هر چند در این مورد هم اندروید به جایگاه خوبی رسیده است.
طبق آمار موجود در ویکیپدیا اپ استور هم اکنون هم از لحاظ تعداد اپلیکیشن و هم از لحاظ تعداد دانلود جلوتر از اندروید مارکت قرار دارد. حال باید ببینیم با گسترش روز افزون گوشی های اندرویدی و تعداد کاربران آن، این رقابت هیجان انگیز چه نتیجه ای را در بر خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*