اولین نمایشگر با گواهی Eyesafe

ال جی از اولین نمایشگر با گواهی Eyesafe در جهان رونمایی کرد

کمپانی ال جی با حضور در نمایشگاه CES 2021 از اولین نمایشگر با گواهی Eyesafe در جهان رونمایی کرد. این پنل نمایشگر کمترین نور آبی مضر را ساطع می‌کند و به زودی در تلویزیون‌های ال جی به کار خواهد رفت.

ال جی دیسپلی، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نمایشگرهایی با مصارف مختلف در جهان است. Eyesafe نیز یکی از شرکت‌های پرچمدار در زمینه ارائه راهکارهای انتشار نور آبی کم برای لوازم مصرفی الکترونیکی است. ال جی و این شرکت نخستین نمایشگر با گواهی Eyesafe را در نمایشگاه CES 2021 به معرض نمایش درخواهند آورد. این نمایشگر قرار است در یک تلویزیون اولد ۶۵ اینچی به کار برود.

گواهی Eyesafe چیست؟

این پنل نمایشگر الزامات Eyesafe را برای انتشار کم نور آبی و عملکرد بهینه رنگ برآورده کرده است. این گواهی توسط یک شرکت مستقل ارائه کننده گواهینامه به نام TUV Rheinland اعطا شده است. انتظار می‌رود این پنل ال جی دیسپلی در تلویزیون‌هایی که کمپانی ال جی سال ۲۰۲۱ وارد بازار می‌کند استفاده شود.

ال جی می‌گوید زمانی تصمیم به توسعه این پنل جدید گرفته است که داده‌های قابل توجهی از سراسر جهان نشانگر افزایش سطح استفاده از نمایشگر توسط مشتریان است. مدت زمانی که کاربران با نمایشگر دستگاه‌هایی نظیر تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ‌ها سر می‌کنند با نرخ بسیار سریعی رو به رشد است. پاندمی کرونا در سراسر جهان نیز خودش باعث افزایش هر چه بیشتر این آمار شده است.

به عنوان مثال گزارش منتشر شده توسط Nielsen نشان می‌دهد هر کاربر متوسط ۱۳ ساعت با نمایشگرها سر و کار دارد. استاندارد نمایشگر Eyesafe پیشرو در تعیین الزامات مرتبط با سلامت برای مشتریان لوازم الکترونیکی مصرفی است. این استاندارد با همکاری بیش از ۲۵۰ چشم پزشک، اپتومتریست و مهندس برتر و پس از تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده از تحقیقی در مورد تأثیر قرار گرفتن چشم در معرض نور آبی تنظیم شده است.

بدین ترتیب  TUV Rheinland یک گواهی جدید را صادر کرده است که شامل گزارش آزمایش روی نمایشگر جدید ال جی است. البته مشخص نیست که آیا فناوری به کار رفته برای کاهش نور آبی در اولین نمایشگر با گواهی Eyesafe در جهان باعث کاهش عملکرد آن نسبت به نمایشگرهای فاقد این گواهی شده است یا خیر. به نظر می‌رسد زمان می‌تواند این موضوع را مشخص کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*