ال جی اینوتک و تولید عریض‌ترین دریچه دیافراگم دوربین برای گوشی‌های تلفن همراه

چند روز پیش بود که ال جی اولین ویدیوی تبلیغاتی گوشی G4 را با تمرکز بر بخش دوربین در این اسمارت فون منتشر نمود.پس از آن تصویری از قسمت پشت LG G4 منتشر شده که اطلاعات بیشتری از دوربین بکار رفته از این گوشی را در اختیار ما قرار می داد.تمام این اخبار از وجود یک ماژول دوربین با دیافراگم f/1.8 در این گوشی خبر می داد.حالا شرکت ال‌جی اینوتک (LG Innotek) اعلام کرده که ماژول دوربین 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 که در واقع عریض‌ترین دریچه دیافراگم دوربین برای گوشی‌های تلفن همراه تا امروز می باشد را ساخته است.ال‌جی اینوتک همچنین اعلام کرده که تولید انبوه این ماژول دوربین پیشرفته از این هفته در ال­ جی اینوتک آغاز شده و برای اولین بار در اواخر این ماه در LG G4 گوشی عرضه خواهد شد.

طراحی پیشرفته این ماژول دوربین آن را قادر خواهد ساخت تا 80 درصد بیشتر از گوشی تحسین شده LG 3 نور دریافت کند. دریافت نور بیشتر بدان معنیست که در زمان عکاسی از اجسام متحرک در محیط با نور کم تصاویر تار نمی­شوند. دریچه دیافراگم روی گوشی­های تلفن همراه هوشمند با چالش پیچیدگی و اندازه مواجه هستند زیرا باید در فضای بسیار کم گوشی­های هوشمند امروز جایدهی شوند.

ماژول دوربین F2.4  16 مگا پیکسلی  OISال¬جی اینوتک (راست)، ماژول دوربین جلوی 8 مگا پیکسلی (چپ)

ماژول دوربین F2.4 16 مگا پیکسلی OISال¬جی اینوتک (راست)، ماژول دوربین جلوی 8 مگا پیکسلی (چپ)

افزون بر این، در پاسخ به رشد خیره­کننده گرفتن عکس­های سلفی، شرکت ال­جی اینوتک یک ماژول دوربین جلو 8 مگاپیکسلی نیز تدارک دیده است که امروزه دوربین جلو با بالاترین رزولوشن محسوب می­شود. فیلتر مادون قرمز این ماژول رزولوشن بالای بسیار نازک از ورود نورهای مادون قرمز به لنز دوربین جلوگیری می­کند و  باعث می­شود عکس­های گرفته شده با دروبین جلو طبیعیتر و دقیقتر جلوه کنند. ضخامت این فیلتر 11/0 میلی­متری نصف فیلترهای مادون قرمز رایج است.

یونگ­بئوم لی، مدیر اجرائی ال­جی اینوتک می­گوید: “در شرکت ال­جی اینوتک، ما به طور مداوم به دنبال تولید دوربین­هایی هستیم که به کاربران این اجازه را بدهد تا لحظات ویژه آنها را ثبت و ذخیره کنند. ما از اینکه فناوریمان را در گوشی تلفن همراه هوشمند پرچمدار بعدی ال­جی می­بینیم بسیار هیجان­زده هستیم زیرا ما معتقدیم که قدرت، دقت و کارائی ماژول دوربین تأثیر عمیقی بر روی مصرف­کنندگان دارد.”

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*