بهترین گوشی های پرچمدار

راهنمای خرید بهترین گوشی های پرچمدار شهریور 1402

اگر به دنبال خرید یک گوشی قدرتمند هستید، همین حالا با ما همراه شوید تا بهترین گوشی های پرچمدار شهریور ۱۴۰۲ را به شما معرفی کنیم. در این لیست گوشی‌هایی از سامسونگ، شیائومی و اپل حاضر هستند.

اگر قصد خرید یک گوشی پرچمدار در ماه شهریور 1402 را داشته باشید، گزینه‌های متعددی پیش روی شماست. از اپل و آیفون‌های جذاب این کمپانی گرفته تا پرچمداران متعدد اندرویدی، همگی گزینه‌هایی هستند که می‌توانید در حال حاضر خریداری کنید.

اگر به دنبال بهترین گوشی های پرچمدار بازار نیستید و می‌خواهید با هزینه‌ای معقول، عملکرد بهترین پرچمدارهای سال را تجربه کنید، می‌توانید بهترین گوشی های میان رده را نیز در گجت نیوز ببینید.

لیست بهترین گوشی های پرچم دار سال در یک نگاه

  • آیفون ۱۴ پرو
  • گلکسی اس ۲۳ اولترا
  • ایسوس زنفون ۱۰
  • آیفون ۱۴ پرو مکس
  • شیائومی ۱۳ پرو
  • اسیوس راگ فون ۷ آلتیمیت
  • وان پلاس ۱۱
  • گوگل پیکسل ۷ پرو
  • گلکسی زد فولد ۵
  • اوپو فایند ایکس ۶ پرو
  • گلکسی زد فلیپ ۵
  • ناتینگ فون ۲

بهترین گوشی های بالارده شهریور 1402 کدام محصولات هستند؟

بهترین گوشی های پرچمدار

با توجه به این که تعدد گوشی های پرچمدار بازار در سال 2023، انتخاب چند گزینه از میان تمامی گوشی های بازار کار چندان راحتی نبوده و به فاکتورهای متعددی بستگی دارد.

بنابراین در ادامه این مطلب سعی داریم با دسته‌بندی گوشی های پرچمدار و قرار دادن آن‌ها در گروه‌های مختلفی مثل بهترین دوربین، بهترین عملکرد، بیشترین ارزش در برابر قیمت و موارد این‌چنینی، انتخاب یک گوشی پرچمدار را برای شما راحت‌تر کنیم.

آیفون 14 پرو؛ بهترین گوشی دنیا از نظر عملکرد کلی!

قیمت: حدود 60 میلیون تومان

آیفون 14 پرو

انتخاب گوشی iPhone 14 Pro به‌عنوان بهترین گوشی پرچمدار دنیا کار چندان ساده‌ای نبود! طبیعتا برخی کاربران در این شرایط، پرچمداران اندرویدی که دوربین‌های توانمندتر یا قابلیت‌های شخصی سازی بیشتری ارائه می‌دهند را انتخاب می‌کنند یا به سراغ آیفون 14 پرو مکس می‌روند که بزرگترین و گران‌ترین آیفون حال حاضر بازار است.

با این حال اگر نیاز یک کاربر معمولی را در نظر بگیریم، باید مدل پرو را به‌عنوان بهترین گوشی پرچمدار بازار انتخاب کنیم؛ چرا که توازن فوق‌العاده‌ای بین عملکرد، قابلیت‌های اضافی و قیمت دارد.

اپل پرچمداران امسال خود را در مقایسه با سال گذشته با پیشرفت‌های جالب توجهی روبرو کرده است. در وهله اول، طراحی قسمت جلوی گوشی دستخوش تغییر شده؛ به‌طوری که در قسمت بالای صفحه نمایش شاهد قرار گرفتن یک حفره کپسولی شکل دوقسمتی به‌جای ناچ معروف نسل‌های اخیر آیفون هستیم.

این بخش، داینامیک آیلند نام داشته و رابط کاربری مجزایی دارد که بسته به استفاده از گوشی می‌تواند عملکرد متفاوتی از صفحه نمایش اصلی را ارائه دهد.

از طرف دیگر، رزولوشن دوربین اصلی آیفون 14 پرو به 48 مگاپیکسل افزایش یافته و نور و جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند. با این وجود، تصاویر ثبت شده توسط این دوربین همچنان در روشنایی روز، تصاویری بیش از حد روشن می‌گیرند!

از سوی دیگر، اندازه سنسور دوربین‌های اصلی و فوق عریض گوشی هم نسبت به قبل افزایش یافته. بنابراین به‌طور کلی، دوربین آیفون 14 پرو در مقایسه با قبل، پیشرفت بسزایی داشته است. از سوی دیگر، قابلیت لرزشگیری ویدیوهای این گوشی، همانند قبل، یکی از بهترین‌ها در نوع خود به شمار می‌رود.

دیگر نکته جذابی که آیفون 14 پرو را به یکی از بهترین گوشی های پرچمدار دنیا در نیمه اول 1402 تبدیل می‌کند، تراشه A16 Bionic است که با اختلاف، توانمندترین نمونه به کار رفته در صنعت گوشی های موبایل به شمار می‌رود و قدرتمندترین و بهینه‌ترین عملکرد را در میان تمامی تراشه‌های پرچمدار دنیا ارائه می‌کند.

نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص iPhone 14 Pro هم شارژدهی شگفت‌انگیز باتری آن است که در استفاده سنگین هم حدود 12 تا 13 ساعت کاربر را همراهی می‌کند.

تمامی آن‌چه گفته شد، آیفون 14 پرو را به یکی از بهترین گوشی های پرچمدار اپل تبدیل می‌کند که می‌تواند عملکردی بی‌رقیب ارائه کند. البته اگر به اکوسیستم اندروید عادت داشته باشید، نمی‌توانیم این گوشی را به شما توصیه کنیم. بنابراین بهتر است به سراغ ادامه این مطلب بروید.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • قدرتمندترین و بهینه‌ترین عملکرد فنی در دنیا
  • عملکرد بسیار روان رابط کاربری
  • در اختیار داشتن بهترین اکسسوری‌ها و اکوسیستم نرم افزاری دنیا
  • روشنایی بیش از حد تصاویر دوربین اصلی
  • طراحی جعبه‌شکل
  • لنز زوم ضعیف در برابر برخی رقبای اندرویدی

گلکسی اس 23 اولترا؛ بهترین گوشی پرچم دار سامسونگ

قیمت: حدود 50 میلیون تومان

بهترین گوشی های پرچمدار

گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ مدت‌هاست که بر جایگاه بهترین گوشی های پرچمدار اندرویدی دنیا تکیه زده‌اند.

عمده دلیل شهرت و محبوبیت Galaxy S23 Ultra به‌خاطر قابلیت‌های فراوان آن، خصوصا در بخش دوربین است. ماژول دوربین این گوشی از یک لنز با بزرگنمایی نوری ده برابری در کنار حسگرهای فوق عریض، عریض و تله فوتو بهره برده و پکیج کاملی را به کاربران ارائه می‌کند.

سامسونگ همچنین امسال رزولوشن دوربین اصلی را به 200 مگاپیکسل ارتقا داده و با بهره‌گیری از توان پردازشی فوق‌العاده تراشه‌اش، از فناوری ادغام پیکسل 16 برابری استفاده می‌کند.

به‌طور کلی عملکرد دوربین گلکسی اس 3 اولترا همانند سایر گوشی های پرچمدار سامسونگ در نسل‌های گذشته بی‌رقیب است و کمتر محصول دیگری می‌تواند عملکردی در این سطح را ارائه کند.

از طرف دیگر، سایر مشخصات سخت افزاری Galaxy S23 Ultra نیز همانند دوربین، قدرتمندترین و بهترین نمونه استفاده شده در بین تمام گوشی های پرچمدار بازار هستند. این گوشی از نسخه ویژه‌ای از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام استفاده می‌کند که سرعت کلاک آن اندکی بالاتر از سایر پرچمداران اندرویدی است و به‌طور انحصاری برای سری Galaxy S23 بهینه‌سازی شده است.

از سوی دیگر، صفحه نمایش شگفت‌انگیز 6.8 اینچی اولد LTPO این گوشی نیز نسبت به سال گذشته کمی روشن‌تر شده و از نرخ رفرش متغیر 1 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ همچنین عرضه چهار نسخه اصلی اندروید برای گلکسی اس 23 اولترا را هم تضمین کرده و تا پنج سال هم آپدیت‌های امنیتی را در اختیار کاربران آن قرار خواهد داد.

سایر مشخصات این گوشی البته با گوشی پرچمدار سال گذشته سامسونگ مشترک است. این مساله اما لزوما نکته‌ای منفی نیست؛ چرا که گلکسی اس 22 اولترا نیز هنوز یکی از بهترین گوشی های پرچمدار سامسونگ به شمار می‌رود.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • در اختیار داشتن دو لنز زوم
  • قلم استایلوس S Pen با عملکرد و قابلیت‌های عالی
  • تراشه پرچمدار و اختصاصی کوالکام
  • اندازه بیش از حد بزرگ
  • کیفیت پایین‌تر دوربین اصلی در مقایسه با پیکسل 7 پرو یا شیائومی 13 اولترا
  • قیمت بالا

آیفون 13 مینی؛ بهترین پرچمدار کوچک

قیمت: حدود 45 میلیون تومان

آیفون 13 مینی

سری گوشی های آیفون مینی، امسال از سبد محصولات اپل حذف شدند. بنابراین اگر به یک گوشی آیفون جمع و جور علاقمند هستید، آیفون 13 مینی بهترین گزینه‌ای‌ست که در اختیار دارید.

البته علیرغم این طراحی کوچک و جمع و جور، مشخصات سخت افزاری این گوشی کاملا هم‌تراز با سایر اعضای خانواده آیفون 13 است. بنابراین با بهره‌گیری از تراشه فوق‌العاده A15 Bionic و بهینه‌سازی‌های نرم افزاری شگفت‌انگیز اپل، می‌توان انتظار داشت که این گوشی با اختلاف به قدرتمندترین پرچمدار جمع و جور بازار تبدیل شود.

iPhone 13 Mini برای علاقمندان به محصولات کوچک و جمع و جور، یک گنج به شمار می‌رود که به‌راحتی در جیب شلوار جا شده و کار کردن با آن با یک دست به‌سادگی امکان‌پذیر است. البته در ازای تمامی این نکات مثبت، شارژدهی باتری، تنها مساله‌ای‌ست که قربانی شده است!

در این زمینه، البته آیفون 13 مینی پیشرفت بسیار بزرگی در مقایسه با آیفون 12 مینی به شمار رفته و شارژدهی باتری آن به‌طور قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با نسل قبل افزایش یافته است. با این وجود، اگر تصور می‌کنید عمر باتری آیفون 13 مینی هم‌تراز با مدل‌های پرو و علی الخصوص آیفون 13 پرو مکس خواهد بود، سخت در اشتباهید!

در کنار بهینه‌سازی‌های متعددی که اپل برای ارتقای شارژدهی باتری آیفون 13 مینی انجام داده، تراشه A15 Bionic به کار رفته در آن نیز تاثیر بسزایی در این مساله دارد. به کمک این تراشه‌، پرچمدار جمع و جور اپل هم قدرت فنی بسیار بالایی داشته و هم مصرف انرژی بهینه‌ای دارد.

این گوشی قادر است دقیقا مثل سایر محصولات سری آیفون 13، جدیدترین و باکیفیت‌ترین بازی‌های دنیا را به بهترین شکل اجرا کرده و ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را به ثبت برساند. علاوه بر این، مد فیلمبرداری Cinematic Mode نیز قابلیت جدیدی است که فیلمبرداری با این گوشی را یک پله بالاتر ارتقا می‌دهد.

با در نظر گرفتن این که اپل سری Mini را از محصولات آیفون 14 خود حذف کرده و بر اساس شایعات، خانواده آیفون 15 هم فاقد مدل مینی خواهند بود؛ آیفون 13 آخرین هیولای جیبی اپل است که می‌توانید تهیه کنید!

نقاط قوتنقاط ضعف
  • عملکرد عالی با یک دست
  • وزن بسیار کم
  • عملکرد فنی بسیار قدرتمند حتی با وجود عمر دو ساله
  • صفحه نمایش بیش از حد کوچک!
  • عمر باتری ضعیف نسبت به سایر پرچمداران

ایسوس زنفون 10؛ یک گوشی پرچم دار جمع و جور اندرویدی

قیمت: حدود 50 میلیون تومان

بهترین گوشی های پرچمدار

روند رونمایی و عرضه گوشی‌های پرچمدار در دنیا به‌گونه‌ای‌ست که هر سال شاهد افزایش اندازه این گوشی‌ها نسبت به سال قبل هستیم. با این وجود، ایسوس، برندی است که بر خلاف این روند حرکت کرده و هنوز پرچمدارانی قدرتمند با ابعاد جمع و جور را به بازار عرضه می‌کند.

گوشی Asus Zenfone 10 در مقایسه با نسل قبلی خود، Zenfone 9، در بخش‌های متعددی اعم از تراشه یا پشتیبانی از شارژ بیسیم پیشرفت‌های بسیاری داشته و کاملا در حد یک گوشی پرچمدار در سال 2023 ظاهر می‌شود.

این گوشی از یک صفحه نمایش 5.92 اینچی با قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی 144 هرتزی پشتیبانی می‌کند. البته این نرخ رفرش جذاب تنها در حین اجرای بازی‌های موبایل فعال شده و در سایر موارد، نرخ رفرش روی عدد 120 هرتز قفل است.

دیگر نکته جذاب پیرامون ایسوس زنفون 10، تجهیز آن به شارژ بیسیم است؛ چیزی که نسل قبلی، از آن بی‌بهره بود! همچنین ظرفیت باتری این گوشی هم 4300 میلی آمپر بوده و شارژ سیمی آن با توان 30 وات قابل انجام است.

البته همانند نسل گذشته، عملکرد دوربین اصلی این گوشی هم‌تراز با دیگر پرچمداران پریمیوم و بزرگ بازار نیست؛ ضمن این که خبری از لنز تله فوتو هم در این پرچمدار نخواهد بود.با این حال، سایر شخصات فنی، اعم از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 و پشتیبانی از حداکثر 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی، در کنار ابعاد و اندازه جذاب و خوش‌دست Zenfone 10 آن را به یکی از بهترین گوشی های پرچم دار حال حاضر دنیا تبدیل می‌کند.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • ابعاد فشرده و وزن کم
  • عملکرد فنی فوق‌العاده
  • عملکرد بسیاری گیمبال دیجیتال در ضبط ویدیو
  • نبود لنز تله فوتو
  • محدود بودن نرخ رفرش 144 هرتز به زمان اجرای بازی

آیفون 14 پرو مکس؛ بهترین عمر باتری

قیمت: حدود 70 میلیون تومان

آیفون 14 پرو مکس

گوشی های پرچمدار اپل روز به روز به تکامل نزدیک‌تر می‌شوند و iPhone 14 Pro Max سمبلی از تمام پیشرفت این کمپانی در سال‌های گذشته است.

سال گذشته، آیفون 13 پرو مکس با صفحه نمایش 6.7 اینچی و طراحی تختی که ارائه می‌کرد، یک هیولای بزرگ و غول پیکر به شمار می‌رفت. امسال اپل با افزایش ضخامت این دستگاه از 7.7 به 7.9 میلیمتر، آیفون 14 پرو مکس را به پرچمداری حتی بزرگتر از سال گذشته تبدیل کرده است.

با این وجود، در ازای این افزایش ضخامت، اپل عمر باتری شگفت‌انگیز و مثال‌زدنی را برای جدیدترین پرچمدارش به ثبت رسانده که احتمالا در تاریخ ماندگار خواهد شد!

این مدل آیفون 14 به همراه مدل پرو، داینامیک آیلند را جایگزین ناچ بالای صفحه نمایش کرده و از این حیث، یک پیشرفت بزرگ در طراحی به شمار می‌روند.

علاوه بر این، عملکرد دوربین نیز به لطف استفاده از دوربین‌های جدید 48 مگاپیکسلی ارتقای فراوانی نسبت به قابل یافته است. همچنین، حسگر فوق عریض iPhone 14 Pro Max نیز در مقایسه با قبل بزرگتر شده تا کیفیت تصویربرداری این گوشی در نور کم بسیار بهتر از نسل قبلی باشد.

در این میان، برخی قابلیت‌های نرم افزاری برجسته مانند Action Mode که وظیفه لرزش‌گیری الکترونیکی تصاویر دوربین را بر عهده دارد، یکی از قابلیت‌های شگفت‌انگیزی است که باعث شده ضبط ویدیو با این گوشی، مثل همیشه، در میان رقبا سرآمد باشد.

در کنار تمام این موارد، از چیپست A16 Bionic، قدرتمندترین تراشه حال حاضر دنیای گوشی های موبایل هم نمی‌توان غفلت کرد. به این ترتیب، انجام تمامی امور روزمره مثل انجام بازی‌های ویدیویی، ویرایش عکس و فیلم و یا رندر ویدیویی و گرافیکی به‌سادگی توسط این آیفون امکان پذیر خواهد بود.

علاوه بر قدرت بسیار بالای سخت افزاری آیفون 14 پرو مکس، هماهنگی فوق‌العاده نرم افزار و سخت افزار در این گوشی هم باعث شده که شاهد رقم خوردن بهترین عملکرد ممکن در دنیای موبایل باشیم.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • عمر باتری بسیار بالا
  • صفحه نمایش بزرگ و بسیار باکیفیت
  • بهترین اکوسیستم نرم افزاری دنیا
  • ابعاد بسیار بزرگ و سختی استفاده برای اکثر افراد
  • دوربین ضعیف‌تر از رقبای اندرویدی
  • عدم تفاوت با آیفون 14 پرو در عملکرد و قابلیت‌ها

شیائومی 13 پرو؛ بهترین گوشی پرچمدار شیائومی

قیمت: حدود 42 میلیون تومان

شیائومی 13 پرو

روی کاغذ، سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا بزرگترین و بهترین صفحه نمایش را در میان تمامی گوشی های پرچمدار سال 2023 در اختیار دارد. این اتفاق در کنار طراحی تخت لبه‌های دستگاه باعث شده که در دست گرفتن این گوشی، خصوصا برای افرادی که دستان کوچکی دارند، کار چندان ساده‌ای نباشد!

از سوی دیگر اما شیائومی 13 پرو طراحی خمیده‌تری دارد که باعث می‌شود علیرغم حضور صفحه نمایش 6.78 اینچی، در دست گرفتن آن راحت‌تر باشد.

این صفحه نمایش بزرگ Xiaomi 13 Pro از پانل‌های امولد بهره برده و رزلوشنی WQHD+ دارد. از طرف دیگر، این پانل‌ها از نرخ نوسازی متغیر نیز پشتیبانی کرده و قادرند نرخ رفرش صفحه را از 1 تا 120 هرتز تغییر دهند.

بعلاوه، پشتیبانی از HDR10+ و دالبی ویژن در کنار حداکثر روشنایی 1900 نیت پانل‌ها باعث خواهد شد که تجربه بصری ارائه شده توسط شیائومی 13 پرو در شمار بهترین های بازار باشد و شاهد رنگ‌هایی شفاف، کنتراست فوق‌العاده و رنگ‌های مشکی بسیار عمیقی در صفحه نمایش این گوشی باشیم.

در کنار مشخصات فنی فوق‌العاده صفحه نمایش، گوشی پرچمدار شیائومی همچنین در بخش دوربین نیز یک گوشی قدرتمند و کم‌رقیب به شمار می‌رود. دوربین اصلی به کار رفته در ماژول پشت این گوشی از یک حسگر 50 مگاپیکسلی با اندازه 1 اینچ استفاده می‌کند که تصویربرداری شگفت‌انگیزی را برای آن رقم می‌زند.

از سوی دیگر، دوربین تله فوتوی 50 مگاپیکسلی به کار رفته در این گوشی نیز با ارائه بزرگنمایی نوری سه برابری، یکی از بهترین نمونه‌های جهان به شمار رفته و قادر به اعمال افکت‌های بوکه هم‌تراز با دوربین‌های DSLR خواهد بود.

در این میان، یک حسگر فوق عریض 50 مگاپیکسلی هم تکمیل‌کننده ماژول دوربین گوشی خواهد بود.

Xiaomi 13 Pro همانند سایر پرچمداران اندرویدی این لیست، از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهره برده و عملکردی بسیار قدرتمند دارد.

علاوه بر این، باتری به کار رفته در این پرچمدار، 5000 میلی آمپر ساعتی بوده و شارژ سریع آن با توان 120 وات انجام خواهد پذیرفت. به این ترتیب، شارژ کامل باتری این گوشی ظرف تنها 24 دقیقه انجام خواهد شد! از سوی دیگر، شارژ بیسیم این باتری هم با توان 50 وات انجام خواهد شد.

تنها نکته منفی شیائومی 13 پرو را باید رابط کاربری MIUI 14 دانست که به‌طور کلی نسبت به نسل‌های قبل پیشرفت فراوانی کرده؛ اما پر از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های اضافی و بدردنخور است که حجم بالایی از حافظه دستگاه را اشغال کرده و حتی عملکرد آن را هم تا حدی کند می‌کنند.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • طراحی پریمیوم و بسیار جذاب
  • صفحه نمایش امولد فوق‌العاده با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • دوربین سه‌گانه توانمند با حسگر اصلی یک اینچی
  • شارژ بسیار سریع 10 واتی
  • اپلیکیشن‌های اضافی پیش‌فرض در رابط کاربری MIUI 14
  • عملکرد نه چندان مناسب دوربین در نور کم

بهترین گوشی پرچم دار گیمینگ؛ ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت

قیمت: حدود 90 میلیون تومان

راگ فون 7 آلتیمیت

اگر قصد خرید بهترین گوشی پرچمدار دنیا برای گیمینگ را دارید، احتمالا گزینه‌ای بهتر از Asus ROG Phone 7 Ultimate در بازار پیدا نخواهید کرد.

البته از لحاظ قدرت خام فنی، شاید راگ فون 7 آلتیمیت قدرتمندترین گوشی دنیا نباشد؛ چرا که در حال حاضر گوشی های آیفون 14 پرو و پرو مکس در کنار گلکسی اس 23 اولترا، تراشه قدرتمندتری در اختیار دارند. با این وجود، استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 باعث شده که اجرای جدیدترین و پرجزئیات‌ترین بازی‌های روز هم با حداکثر کیفیت و به بهترین شکل ممکن روی ROG Phone 7 Ultimate امکان‌پذیر باشد.

آنچه راگ فون 7 آلتیمیت را به یک محصول گیمینگ خاص تبدیل می‌کند، قابلیت‌های مخصوص بازی این گوشی است. به‌عنوان مثال، قابلیت AirTriggers امکان در دست گرفتن گوشی همانند یک گیم پد را به کاربران داده و اپلیکیشن Armoury Crate هم با نمایش نرخ فریم دستگاه، امکان بهینه‌سازی تجربه کاربری را فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، سیستم خنک‌کننده به کار رفته در این گوشی نیز ساختار پیچیده‌ای داشته و بر اساس برخی تست‌ها، در جلسات طولانی مدت بازی کردن، عملکرد حرارتی پایدارتری را در مقایسه با گلکسی اس 23 اولترا ارائه می‌دهد.

مدل Ultimate Edition گوشی راگ فون 7 ایسوس همچنین از یک پانل انیمیشنی در قسمت پشتی دستگاه استفاده کرده و مواردی نظیر اعلان‌های مختلف و تماس‌های تلفنی و ویدیویی را به کاربر اعلام می‌کند.

ظرفیت باتری راگ فون 7 آلتیمیت ایسوس برابر با 6000 میلی آمپر ساعت است.

این گوشی البته با قیمت بالای هزار دلاری خود، محصولی بسیار گران قیمت به شمار می‌رود. با این حال اگر به دنبال یک گوشی پرچمدار همه‌کاره هستید، این پرچمدار ایسوس گزینه چندان ایده‌آلی برای شما نیست؛ چرا که به‌عنوان مثال، عملکرد دوربین این گوشی در بهترین حالت، متوسط ارزیابی می‌شود.

با این وجود اگر اولویت اصلی شما بازی کردن با یک گوشی اندرویدی است و دنبال قدرتمندترین و مناسب‌ترین گوشی برای این کار می‌گردید، راگ فون 7 آلتیمیت خریدی عالی برای شما به شمار خواهد رفت.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • عملکرد فنی خیره‌کننده
  • عمر باتری بسیار طولانی
  • اسپیکرهای بسیار قدرتمند و باکیفیت
  • بهبود قابل توجه تجربه گیمینگ از طریق ایرتریگرها
  • بسیار گران قیمت
  • شباهت بیش از حد به Asus ROG Phone 7

وان پلاس 11؛ بهترین قاتل پرچمدار در دنیا

قیمت: حدود 50 میلیون تومان

وان پلاس 11

در چند سال اخیر، گوشی‌های وان پلاس صرفا محصولاتی خوب، اما فاقد هیچ مشخصات هیجان‌انگیزی تلقی می‌شدند که از آرمان‌های اولیه موسسان برند وان پلاس فاصله گرفته بودند. با این وجود، در OnePlus 11 بار دیگر شاهد بازگشت به این ارزش‌ها هستیم.

این گوشی ارزشمند، امسال با ارائه بهترین قابلیت‌های ممکن در یک گوشی پرچمدار اندرویدی با قیمتی پایین‌تر، بار دیگر به یک قاتل پرچمدار بزرگ تبدیل شده است.

صفحه نمایش این گوشی اندازه‌ای 6.7 اینچی داشته و از پانل‌های امولد بهره می‌برد. این پانل فوق‌العاده، از نرخ رفرش متغیر 1 تا 120 هرتز پشتیبانی کرده و قادر است ضمن حفظ شارژدهی باتری، تجربه‌ای روان از کار با اندروید را هم ارائه دهد.

علاوه بر این، پشتیبانی از HDR10+، دالبی ویژن و البته حاشیه‌های باریک و خمیده آن که در دست گرفتن آن را بسیار لذت‌بخش می‌کنند، از دیگر قابلیت‌های ویژه صفحه نمایش وان پلاس 11 به شمار می‌روند.

جذابیت‌های این قاتل پرچمدار تنها در صفحه نمایش خلاصه نمی‌شود؛ چرا که بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام باعث شده که با یک محصول قدرتمند از حیث پردازش و توان گرافیکی طرف باشیم که به‌خوبی از پس تمامی کارهای محوله برخواهد آمد.

علاوه بر این، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز شارژدهی یک روزه دارد و شارژ سریع و شگفت‌انگیز 100 واتی آن نیز ظرف تنها نیم ساعت، شارژ سریع را برای آن به ارمغان می‌آورد.

وان پلاس 11 همچنین به‌طور پیش‌فرض به رابط کاربری OxygenOS 13 مجهز خواهد بود که عملکردی بسیار سریع داشته و به‌شدت قابل شخص‌سازی است. در این میان، وان پلاس هچنین عرضه چهار آپدیت اصلی اندروید و پنج سال بروزرسانی‌های امنیتی برای این گوشی را هم تضمین کرده است.

به این موارد گفته شده، عملکرد مثال‌زدنی دوربین را هم اضافه کنید. دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی تعبیه شده در این گوشی، به‌خوبی قادر به ثبت جزئیات در روشنایی روز و شرایط نوری نامناسب است. به‌طور خاص، کیفیت تصویربرداری این گوشی در مقایسه با نسل قبلی، OnePlus 10 Pro، با پیشرفت بسیار زیادی روبرو  شده است.

البته وان پلاس 11 بدون شک محصول بی‌نقصی نیست؛ چرا که از قابلیت‌هایی مثل شارژ بیسیم و استاندارد IP برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت بی‌بهره است. در عین حال، ارائه تقریبا تمامی قابلیت‌های بهترین گوشی های پرچمدار دنیا با قیمتی مناسب‌تر، بدون شک برگ برنده‌ای بزرگ برای وان پلاس به شمار می‌رود.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • صفحه نمایش فوق‌العاده 6.7 اینچی امولد
  • عملکرد فنی هم‌سطح بهترین گوشی های پرچمدار دنیا
  • تصاویر بسیار باکیفیت دوربین پشت
  • عمر باتری یک روزه
  • نبود شارژ سریع
  • دوربین سلفی متوسط
  • نبود استاندارد IP

گوگل پیکسل 7 پرو؛ بهترین گوشی پرچمدار از نظر دوربین

قیمت: حدود 50 میلیون تومان

بهترین گوشی های پرچمدار

زمانی که بحث قیمت و ارزشمند بودن یک گوشی پرچمدار اندرویدی مطرح است، Pixel 7 Pro گوگل ‌به‌راحتی قادر است رقبایی چون سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را کنار بزند. این مساله زمانی جالب‌تر می‌شود که متوجه شویم، گوگل برای دستیابی به این مهم، هیچ قابلیت اصلی و کلیدی پرچمدارانش را حذف نکرده است!

این گوشی از یک صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی بهره می‌برد که نرخ رفرش متغیر 120 هرتزی ارائه داده و تصاویری با رنگ‌های زنده و پویا پیش چشم کاربر قرار می‌دهد.

علاوه بر این، طراحی پیکسل 7 پرو نیز آن را از سایر محصولات اندرویدی متمایز کرده و تراشه اختصاصی تنسور G2 هم آن را به محصولی هم تراز با سایر پرچمداران شناخته شده دنیا تبدیل می‌کند.

در کنار این قابلیت‌های عمومی شگفت‌انگیز، پیکسل 7 پرو در چند بخش اصلی از سایر رقبایش پیشی می‌گیرد. نخستین بخش، دوربین است که به زعم بسیاری کارشناسان، بهترین نمونه در بین تمام گوشی های هوشمند جهان به شمار می‌رود. رنگ‌های بسیار زنده و قاب‌بندی‌های شگفت‌انگیز دوربین Pixel 7 Pro عملکردی خیره‌کننده را برای آن به ارمغان آورده و بر اساس بسیار نقدها، ثبت چهره‌ها در آن با کیفیت بهتری نسبت به آیفون 14 پرو یا گلکسی اس 22 اولترا صورت می‌گیرد.

البته این عملکرد خیره‌کننده دوربین، نه به‌خاطر توانایی‌های سخت افزاری آن، بلکه به دلیل بهینه‌سازی‌های نرم افزاری به کمک هوش مصنوعی ممکن شده که پیکسل 7 پرو را یک سر و گردن بالاتر از رقبا قرار می‌دهد.

در این میان قابلیت‌های مانند حذف عناصر ناخواسته از تصاویر، یا محو کردن بخش‌هایی از عکس‌های ثبت شده نیز دیگر قابلیت‌هایی هستند که از طریق هوش مصنوعی قابل اعمال هستند.

از طرف دیگر، سایر بخش های پیکسل 7 پرو هم نسبت به قبل پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند؛ به‌طوری که رابط کاربری و بخش‌های مختلف آن بسیار روان و سریع عمل کرده و تعداد باگ‌های دستگاه نسبت به قبل خیلی کمتر شده است!

نقاط قوتنقاط ضعف
  • عملکرد مثال‌زدنی دوربین با بهره‌گیری از توانایی‌های منحصربفرد نرم افزاری و هوش مصنوعی
  • تجهیز به بهترین نسخه اندروید موجود در بازار
  • قیمت رقابتی
  • شارژ کندتر نسبت به رقبا
  • طراحی نسبتا قدیمی
  • پیشرفت نه چندان زیاد نسبت به پیکسل 6 پرو

سامسونگ گلکسی زد فولد 5؛ بهترین گوشی/تبلت پرچمدار تاشو

قیمت: حدود 85 میلیون تومان

گلکسی زد فولد 5

اگر قصد خرید یک گوشی پرچمدار تاشو را دارید که قابلیت تبدیل شدن به تبلت را داشته باشد، گزینه‌های زیادی پیش روی شما نیست. با این وجود، Galaxy Z Fold 5 را می‌توان بهترین گزینه ممکن دانست که به‌خوبی قابلیت‌های یک گوشی و یک تبلت را به‌طور همزمان در اختیارتان قرار می‌دهد.

صفحه نمایش این گوشی در حالت بسته، اندازه‌ای 6.2 اینچی دارد که برای یک کاربر عادی کاملا کافی‌ست. این صفحه نمایش با رزولوشن 2316 در 904 پیکسلی و پانل‌های اولد خود، کارآیی بسیار خوبی دارد؛ هرچند که نوشته‌های آن، خصوصا در هنگام تایپ کردن، کمی فشرده و درهم به نظر می‌رسند.

از سوی دیگر، صفحه نمایش اصلی این گوشی نیز 7.6 اینچی بوده و با رزولوشن 2176 در 1812 پیکسلی و پانل اولد خود، کیفیتی بی‌نظیر را ارائه داده و به‌خوبی در نقش یک تبلت کوچک ظاهر می‌شود.

همچنین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به کار رفته در این گوشی نیز در حال حاضر بهترین تراشه پرچمدار اندرویدی به شمار رفته و قادر است بدون هیچ مشکلی از پس تمامی وظایف محوله برآید.

سامسونگ، طراحی نسل پنجم از سری گلکسی زد فولد 5 را تغییر چندانی نداده است. با این وجود، کره‌ای‌ها موفق شدند گپ بین دو نیمه صفحه نمایش در حالت باز شده را حذف کنند تا این گوشی ظاهری حرفه‌ای‌تر به خود بگیرد.

علاوه بر این، ماژول دوربین این گوشی نیز نسبت به قبل هیچ تغییری نداشته. با این وجود یک لایه جدید روی لنز دوربین‌ها را پوشانده که مانع از پخش شدن نور خواهد شد.

شارژدهی باتری گلکسی زد فولد 5 به‌طور کلی در حد بسیار خوبی بوده و نزدیک به یک روز کامل ارزیابی می‌شود. از سوی دیگر، توان پایین 25 واتی شارژ این دستگاه، یکی از عمده نقاط ضعف آن به شمار می‌رود. با توجه به قیمت بالای این گوشی، حداقل انتظار کاربران، تعبیه سیستم شارژ سریع 45 واتی مشابه با سری گلکسی S23 بود.

به‌طور کلی، Galaxy Z Fold 5 پیشرفت چندان شگفت‌انگیزی نسبت به نسل قبلی گوشی های پرچمدار Galaxy Z Fold سامسونگ به شمار نمی‌رود. با این وجود، عملکرد آن جای هیچ بحثی را باقی نگذاشته و قادر است انتظار کاربران از یک گوشی پرچمدار اندرویدی را به‌طور کامل برآورده کند.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • لولاهای بهبودیافته که باعث تا شدن کامل صفحه نمایش می‌شوند
  • باریک‌تر و سبک‌تر در مقایسه با نسل قبل
  • قابلیت‌های نرم افزاری برجسته One UI
  • شارژ کند 25 واتی
  • بهبودهای ناچیز نسبت به نسل قبل
  • ماژول دوربین مشابه سال گذشته

اوپو فایند ایکس 6 پرو؛ ارزشمندترین پرچمدار چینی

قیمت: حدود 80 میلیون تومان

بهترین گوشی های پرچمدار

قیمت: حدود 75 میلیون تومان

در شرایطی که تا چند مدت پیش، بازار گوشی های پرچمدار به یک دوقطبی بزرگ بین آمریکا و کره جنوبی تبدیل شده بود، در سال‌های اخیر، پرچمداران گردن کلفت چینی، یکی پس از دیگری در حال عرض اندام هستند.

Oppo Find X6 Pro پاسخ قاطع کمپانی چینی اوپو به گلکسی اس 23 اولترا و شیائومی 13 اولتراست که البته به دلیل تقابلات اقتصادی فراوان چین و غرب، متاسفانه در بسیاری بازارهای دنیا قابل خرید نیست و به همین جهت، به اندازه سایر پرچمداران مورد توجه قرار نگرفته است.

با این وجود، تمامی مشخصات این گوشی هم‌تراز و حتی قدرتمندتر از بسیاری گوشی‌های پرچمدار کنونی بازار به شمار می‌روند. اوپو فایند ایکس 6 پرو بار دیگر تمرکز را روی دوربین قرار داده و از یک حسگر غول‌پیکر IMX989 سونی با اندازه یک اینچی بهره برده است.

بعلاوه، تراشه اختصاصی ماری سیلیکون ایکس اوپو که با هدف بهینه‌سازی تصاویر ثبت شده در این گوشی پرچمدار به کار رفته، نویدبخش عملکرد شگفت‌انگیز آن در ثبت تصاویر است و می‌تواند عنوان آن را در صدر لیست بهترین گوشی های پرچمدار از نظر دوربین قرار دهد.

در کنار این دوربین فوق‌العاده، سایر مشخصات فنی Oppo Find X6 Pro نیز کاملا در حد و اندازه‌های یک پرچمدار کامل به شمار می‌روند.

این گوشی از یک صفحه نمایش 6.82 اینچی امولد با رزولوشن 3168 در 1440 پیکسلی بهره برده که قادر به ارائه نرخ نوسازی شگفت‌انگیز 120 هرتزی است. علاوه بر این، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام در کنار حداکثر 16 گیگ رم LPDDR5X و 512 گیگ حافظه UFS 4.0 تکمیل‌کننده سایر مشخصات پرچمدار این غول بی شاخ و دم چینی هستند.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • عملکرد فوق‌العاده دوربین
  • سخت افزار بسیار قدرتمند
  • عمر باتری شگفت‌انگیز و شارژ بسیار سریع
  • طراحی خیره‌کننده و شگفت‌آور
  • نبود پشتیبانی از گوگل پلی به‌صورت پیش‌فرض

هواوی پی 60 پرو؛ بهترین گوشی پرچمدار هواوی

قیمت: حدود 65 میلیون تومان

هواوی پی 60 پرو

Huawei P60 Pro جدیدترین و بهترین اسمارتفون هواوی و یکی از بهترین گوشی های پرچمدار بازار است که قابلیت‌های شگفت‌انگیزی را به همه علاقمندان به گوشی‌های پریمیوم و خصوصا علاقمندان به عکسبرداری ارائه می‌دهد. قابلیت‌هایی مثل دوربین سه‌گانه فوق‌العاده در پشت دستگاه، صفحه نمایش 6.67 اینچی اولد خمیده و تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مشخصاتی هستند که تن و بدن تمامی رقبای پی 60 پرو را می‌لرزانند!

بارزترین قابلیت جدیدترین پرچمدار هواوی، ماژول دوربین آن است. حسگر اصلی این گوشی 48 مگاپیکسلی f/1.4 بوده و عملکردی خیره‌کننده در نور کم دارد. علاوه بر این، دوربین تله فوتوی 48 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری 3.5 برابری به همراه دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی هم دیگر نمونه‌های به کار رفته در ماژول دوربین پی 60 پرو هستند که به آن عملکردی باورنکردنی بخشیده‌اند.

صفحه نمایش این گوشی اندازه‌ای 6.67 اینچی داشته و از پانل‌های اولد با پشتیبانی از نرخ رفرش متغیر 120 هرتز استفاده می‌کند. این صفحه نمایش باعث خواهد شد که تجربه تماشای محتوای ویدیویی، گیمینگ، گشت و گذار در اینترنت و سایر امور به‌سادگی هرچه تمام‌تر در این گوشی به انجام برسد.

از سوی دیگر، فناوری LTPO نیز باعث می‌شود که نرخ نوسازی صفحه نمایش به‌طور خودکار تنظیم شده و ضمن ارائه تصویری روان در هر شرایط، شارژدهی باتری هم تقویت شود.

P60 Pro همچنین به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام مجهز است که یکی از قدرتمندترین چیپست‌های موجود در بازار به شمار می‌رود. بنابراین پرچمدار جدید هواوی قادر است به‌سادگی از پس تمامی امور محول شده برآید.

پی 60 پرو همچنین از یک باتری بزرگ 4815 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که به‌راحتی قادر است با یک بار شارژ کامل، یک روز کامل کاربر را همراهی کند.

این گوشی همچنین از شارژ سریع 88 واتی هم پشتیبانی کرده و شارژ باتری آن ظرف تنها چند دقیقه انجام خواهد شد.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • صفحه نمایش بسیار باکیفیت LTPO
  • عملکرد خیره‌کننده دوربین
  • رابط کاربری سریع و روان
  • عمر باتری یک روزه با هر بار شارژ کامل
  • نبود پشتیبانی از 5G
  • نبود پشتیبانی پیش‌فرض از سرویس های گوگل
  • قیمت بسیار بالا

گلکسی زد فلیپ 5؛ بهترین گوشی پرچمدار تاشوی منعطف

قیمت: حدود 50 میلیون تومان

بهترین گوشی های پرچمدار

گوشی تاشوی Galaxy Z Flip 5 سامسونگ حتی علیرغم این که نسبت به سال گذشته تغییرات چندانی نداشت هم یکی از بهترین گوشی های پرچمدار سامسونگ و برترین گوشی تاشوی بازار به شمار می‌رود. دلایل اصلی این اتفاق، دقیقا مثال سال‌های گذشته، ترکیب قیمت، طراحی، قابلیت‌ها و پشتیبانی نرم افزاری بسیار خوب این دستگاه است.

قیمت این گوشی، هم‌تراز با سایر گوشی های پرچمدار بازار است و اندازه صفحه نمایش آن نیز در حال باز تفاوت چندانی با آن‌ها ندارد. با این وجود، صفحه نمایش این گوشی قادر است از وسط تا شده و باعث جا شدن راحت گوشی در جیب شود!

از سوی دیگر، گلکسی زد فلیپ 5 همچنین قادر است به‌طور کامل تا شود؛ به‌گونه‌ای که دو سمت لولا کاملا بر هم منطبق می‌شوند. علاوه بر این، اندازه صفحه نماش بیرونی این گوشی هم نسبت به قبل بزرگتر شده و مشاهده اعلان‌ها، تماس‌های از دست رفته و زمان، بدون باز کردن گوشی، راحت‌تر شده است.

هر دو صفحه نمایش به کار رفته در گلکسی زد فلیپ 5 عملکرد بسیار خوبی دارند و کار کردن با آن‌ها فوق‌العاده لذت‌بخش است.

از سوی دیگر، عمر باتری یک روزه دستگاه نیز قابلیت جذاب دیگری است که ارزش خرید گلکسی زد فلیپ 5 را بالاتر می‌برد. با این حال، شارژ این گوشی با توان غیرقابل قبول 25 وات انجام می‌شود و شارژر هم درون جعبه گنجانده نشده است.

سامسونگ همچنین مانند سایر گوشی های پرچمدار خود، گلکسی زد فلیپ 5 را با تضمین پنج سال پشتیبانی نرم افزاری و انتشار چهار نسخه بعدی اندروید در اختیار کاربرانش قرار داده است.

همچنین، قابلیت‌های نرم افزاری منحصر رابط کاربری One UI که به‌طور خاص برای صفحه نمایش‌ خمیده این گوشی طراحی شده‌اند، دیگر نکته مثبت این محصول در مقایسه با رقباست. به‌عنوان مثال، مد جدید و جذابی که گوشی را در حالت خمیده به یک سه‌پایه برای ثبت تصاویر با دوربین اصلی و سلفی تبدیل می‌کند، قابلیت جالبی است که کاربری گلکسی زد فلیپ 5 را ارتقای چشمگیری می‌دهد.

البته به‌طور کلی، کیفیت دوربین این گوشی در مقایسه با بسیار محصولات هم‌قیمت پایین‌تر ارزیابی می‌شود. بنابراین اگر قصد خرید یک پرچمدار با بهترین دوربین را در این رده قیمتی دارید، گزینه‌های مناسب‌تری پیش روی شما قرار دارند!

نقاط قوتنقاط ضعف
  • طراحی فشرده و جمع و جور
  • کیفیت ساخت عالی
  • قابلیت‌های سخت افزاری منحصربفرد
  • عدم ارتقای دوربین نسبت به نسل قبل
  • شارژ بسیار کند

ناتینگ فون 2؛ بهترین گوشی پرچمدار متفاوت

قیمت: حدود 35 میلیون تومان

گوشی ناتینگ فون 2

ناتینگ فون 2 به درد افرادی که به دنبال جدیدترین پیکسل یا گلکسی بازار می‌گردند نمی‌خورد! در حقیقت این محصول، همانند نسل قبلی خود محصولی فوق‌العاده خاص است که از یک طراحی منحصربفرد و جذاب بهره می‌برد و قادر است چیزی را به مخاطبین ارائه دهد که هیچ گوشی دیگری توانایی آن را ندارد!

سال گذشته، نسل اول Nothing Phone بیشتر یک گوشی میانرده بود که با تکیه بر قابلیت‌های برجسته طراحی، سعی در جذب مخاطب داشت. با این وجود، امسال، کمپانی ناتینگ تغییر رویه داده  و یک پرچمدار تمام عیار و خاص را روانه بازار کرده است.

اندازه صفحه نمایش ناتینگ فون 2 برابر با 6.7 اینچ است. این صفحه نمایش از یک پانل امولد با رزولوشن فول اچ دی و پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر 1 تا 120 هرتز تشکیل شده است. علاوه بر این، تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نیز در قلب پردازشی این گوشی جدید قرار گرفته تا حضور آن در دسته پرچمداران را تضمین کند!

بعلاوه، سیستم دوربین این گوشی نیز علیرغم این که هم‌تراز اندرویدی‌هایی مثل گوگل پیکسل نیست؛ اما همچنان عملکرد خوب و قابل اتکایی را ارائه می‌کند.

همچنین باتری قابل قبول و شارژ سریع 45 واتی نیز دیگر قابلیت‌های پرچمدار جدید و جذاب چینی بازار به شمار می‌روند.

در قسمت پشت این گوشی، شاهد تعبیه چندین نوار نوری LED هستیم که گلیف (Glyph) نامیده شده و ضمن ارائه طراحی منحصربفرد به گوشی، کاربری خاص خود را دارند. به کمک این نوارهای نوری می‌توان زنگ‌خور گوشی را تنظیم نمود، از برخی اعلان‌ها مطلع شد و وضعیت شارژ دستگاه را مشاهده کرد.

البته باید توجه کرد که تمامی مشخصات گوشی ناتینگ فون 2 پرچمدار نیست و برخی دیگر از قابلیت‌های آن ضعیف‌تر از رقبا ارزیابی می‌شوند. به‌عنوان مثال، نبود استاندارد IP و مقاوم نبودن در برابر گرد و غبار و رطوبت یکی از بزرگترین ایرادات این گوشی است که آن را در برابر سایر پرچمداران بازار در موضع ضعف قرار می‌دهد!

به‌طور کلی، مشخصات فنی ناتینگ فون و حتی توانمندی‌های سخت افزاری این گوشی، چندان با پرچمداران دیگر بازار قابل قیاس نیست. با این حال، حس و حال جذاب و جدیدی که این گوشی فوق‌العاده به کاربران می‌بخشد، مدت‌هاست که توسط هیچ محصول دیگری ارائه نشده است.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • عمر باتری بسیار خوب
  • رابط کاربری روان و جذاب
  • طراحی خلاقانه گلیف در پشت
  • طراحی منحصربفرد
  • کیفیت متوسط دوربین
  • عدم کسب استاندارد IP

 

یک گوشی پرچمدار در سال 2023 چه مشخصاتی دارد؟

با توجه به این که مرز گوشی های میانرده و پرچمدار بازار هر روز در حال کمرنگ‌تر شدن است، انتخاب یک محصول واقعا پرچمدار بر اساس شرایط خاصی انجام می‌شود. ما در گجت نیوز، ملاک‌های زیر را برای اطلاق لقب «پرچمدار» به یک گوشی در نظر گرفته‌ایم:

مشخصات فنی و سخت افزاری قدرتمند

طبیعتا مهم‌ترین چیزی که گوشی های پرچمدار را از محصولات میانرده بازار تفکیک می‌کند، مشخصات سخت افزاری قدرتمند است.

این دسته گوشی‌ها عموما از جدیدترین و قدرتمندترین چیپست‌های دنیای موبایل بهره برده و ظرفیت حافظه داخلی و رم در آن‌ها بسیار بالاست. علاوه بر این، تجهیز به یک صفحه نمایش فوق‌العاده قدرتمند و باکیفیت نیز دیگر مشخصه‌ای‌ست که یک گوشی پرچمدار را از محصولات میانرده جدا می کند!

پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت

به‌تازگی برخی گوشی‌های میانرده نیز با ارائه مشخصات فنی بسیار قدرتمند و هم‌تراز با گوشی‌های پریمیوم و گرانقیمت بازار سعی کرده‌اند وارد بازی بزرگان شده و در قامت یک پرچمدار ظاهر شوند.

با این وجود، پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت (پنج یا شش ساله) از گوشی‌های پرچمدار، وجه تمایز دیگری بین پرچمداران و گوشی‌های میانرده است.

دوربین فوق‌العاده باکیفیت

اکثر گوشی‌های میانرده و پریمیوم بازار، زمانی که نور محیط کافی باشد، تصاویر خوبی را به ثبت می‌رسانند. با این حال، اکثر محصولاتی که در لیست امروز قرار گرفته‌اند، علاوه بر شرایط نوری مساعد، در نور کم هم تصاویر بسیار خوبی به ثبت می‌رسانند.

علاوه بر این، حضور لنزهای اضافی مثل تله فوتو و پرتره یا قابلیت‌های دیگری مثل لرزشگیر نوری هم از قابلیت‌هایی هستند که تفاوت میانرده‌ها و پرچمداران را رقم می‌زنند.

کیفیت ساخت فوق‌العاده

اکثر گوشی های پرچمدار بازار از مواد بسیار باکیفیتی ساخته شده‌اند و در برابر برخی عوامل آسیب‌های فیزیکی، مقاوم هستند. به‌عنوان مثال، بسیاری از این گوشی‌ها موفق به کسب استاندارد IP68 شده و در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت مقاوم هستند.

همچنین استفاده از شیشه در قاب پشتی و قاب آلومینیومی هم مشخصه مشترک بسیاری پرچمداران سال 2023 به شمار می‌رود.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*