۹ ویژگی جدید در گوشی ال جی جی ۴ که در جی ۳ شاهد آن نبودیم

کمپانی ال جی امسال با پرچم دار جدید خود یعنی گوشی G4 با یک تیر دو نشان زده است.ال جی در این اسمارت فون علاوه بر اینکه سعی کرده برخی کمبود ها در G3 را رفع کرده و ویژگی های جدیدی را در گوشی پرچم دار خود اضافه کند ، ظاهری جدید هم به این محصول داد تا طرفداران خود را راضی نگه دارد.کاری که سونی در اکسپریا Z4 انجام نداده است.اما اگر بخواهیم مهم ترین ویژگی های جدید G4 و برتری های این گوشی را نسبت به نسل قبلی خود یعنی اسمارت فون LG G3 معرفی کنیم با ۹ تغییر و ویژگی مهم روبرو خواهیم شد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

۱- طراحی بهتر

در یک نگاه کلی شاید تغییراتی انقلابی را در محصول جدید ال جی مشاهده نکنیم اما با کمی دقت متوجه خواهیم شد که ال جی جی ۴ دستخوش تغییرات ظاهری مناسبی نسبت به نسل قبلی خود شده است.استفاده از چرم در قاب پشتی این گوشی زیبایی بسیار زیادی به آن بخشیده و انحنای کمی که برای این گوشی در نظر گرفته شده ، دست گرفتن و کار با آن را برای کاربر خود راحت تر کرده است.

۲- رابط کاربری جدید و بهبود یافته

lg-g4-11_002

از گذشته تا کنون، بروزرسانی رابط کاربری ال‌جی عمدتاً بر روی راحت‌تر کردن استفاده کاربران متمرکز بوده است. در نسخه جدید LG UX 4.0 ال‌جی سعی کرده تا با کاهش برنامه‌ها و امکانات غیرضروری از رابط کاربری خود، تجربه بهتری را به کاربران ارایه دهد.این در حالی است که که المان‌های بصری این رابط کاربری تقریبا مشابه گوشی G3 ال‌جی است.

۳- صفحه نمایشی روشن‌تر با کنتراست بهتر

lg_g4_hands-on-review-main-alt

یکی از ایرادهایی که به گوشی ال جی جی ۳ وارد می شد ، روشنایی نسبتا پایین صفحه نمایش این گوشی بود.حالا ال جی در G4 این ایراد را رفع کرده و صفحه نمایش این گوشی با روشنایی بیشتر و کنتراستی بهتر از G3 عرضه شده است.در واقع ال جی اعلام کرده که صفحه نمایش گوشی G4 حدود ۵۰ درصد کنتراست بالاتر و ۲۵ درصد روشنایی تصویر بیشتری نسبت به ال جی جی ۳ داشته و رنگها در این نمایشگر واقعی تر به نظر می رسند.

۴- پردازنده‌ی شش هسته‌ای

lg_g4_hands-on-review-back_002

کمپانی ال جی در گوشی جی ۴ بر خلاف پرچم‌دار‌های معرفی شده از شرکت‌های بزرگ امسال، پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ را کنار گذاشته و به علت مصرف انرژی کمتر پردازنده اسنپدارگون ۸۰۸ را به خدمت گرفته است.لازم به ذکر است که مصرف انرژی بیشتر در پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ باعث گرم کردن این چیپست می شود.به هر حال پردازنده ۶ هسته ای اسنپدارگون ۸۰۸ در گوشی G4 نسبت به پردازنده ۴ هسته ای اسنپدراگون ۸۰۱ در G3 قدرتمند تر شده است اما فعلا باید منتظر بود و نتایج بنچمارک های G4 را با دیگر پرچمداران بازار مقایسه کرد.

۵- دوربین ۱۶ مگاپیکسلی

lg_g4_hands-on-review-leather

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده در ال جی جی ۴ نسبت به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در جی ۳ قدرتمند تر شده و دستخوش تغییراتی مثبت شده است.تبلیغات زیاد ال‌جی روی دوربین این محصول نشان از قدرت بالای دوربین دارد که علاوه بر فوکوس لیزری که در نسل قبل هم شاهد آن بودیم می‌توان امکانات و قابلیت‌های بسیاری را شاهد بود، همچون فاصله کانونی کمتر و لنز بزرگ‌تر که کیفیت عکس‌های آخرین پرچمدار ال‌جی را چندین برابر می‌کند.

۶- گشودگی دیافراگم بزرگتر دوربین نسبت به نسل قبلی

lg_g4_hands-on-review-plastic-back_003

ال جی می گوید لنز جدید بکار رفته در دوربین اصلی اسمارت فون G4 چیزی حدود ۸۰ درصد بیشتر از دوربین G3 نور را جذب می کند . دلیل این موضوع هم  گشودگی دیافراگم f/1.8 در لنز دوربین جی ۴ می باشد که نسبت به لنز دوربین G3 با  گشودگی دیافراگم f/2.4  نور بیشتری را از محیط دریافت می کند.یکی از مزیت های این ویژگی ثبت تصاویری با کیفیت بالاتر در روشنایی کم است.

۷- اجرای سریع‌تر برنامه دوربین

LG-G4-23-2-980x653

سرعت بازگشایی نرم افزار دوربین در G4 هم بسیار بالاست.ال جی می گوید در G4 پس از کلیک برای بازگشایی دوربین تنها ۰.۶ ثانیه طول می‌کشد تا بتوانید آن را برای عکس‌برداری آماده کنید، همچنین با دو بار فشردن کلید کاهش صدا می‌توان دوربین را راه‌اندازی کرد.

۸. سنسور Color Spectrum

P4270103-1600x900

ال جی جی ۴ اولین گوشی مجهز به سنسور Color Spectrum در جهان است.کار این سنسور بررسی میزان مقادیر RGB در نور محیط برای عکس برداری جهت تنظیم نور سفید دوربین و رنگ فلاش آن است.به گفته ال جی این عمل باعث ایجاد رنگهای طبیعی تر در تصویر گرفته شده با دوربین G4 خواهد شد.

۹- عمر باتری بیشتر

lg-g4-24

بر اساس گفته ال جی ، عمر باتری پرچم دار جدید این شرکت نسبت به نسل قبلی خود ۲۰ درصد افزایش داشته است.موردی مهم که تنها پس از تست های دقیق می توان به صحت آن پی برد.

نظر شما در مورد ال جی جی ۴ چیست ، آیا پرچم دار جدید ال جی را می پسندید ؟

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*