پیش گویی های جالب بیل گیتس که همه به حقیقت پیوسته است !

بیل گیتس موسس کمپانی بزرگ مایکروسافت و یکی از تاثیرگزارترین افراد قرن حاضر می باشد.وی در سال در سال ۱۹۹۹ کتابی نوشت با عنوان “Business @ the Speed of Thought” یا “تجارت @ سرعت تفکر” که در آن ۱۵ پیش بینی جسورانه کرده بود.پیشگویی هایی که در زمان خود بسیار دور از دسترس به نظر می رسید.حالا پس از گذشت سال ها تمام این پیش گویی ها به به حقیقت پیوسته است !

دیدن قیمت از طریق وبسایت ها

پیشگویی شماره ۱: “سرویس های اینترنتی بوجود خواهند آمند که می توان در آن ها، قیمت محصولات را با یکدیگر مقایسه کرد. افراد قادر خواهند بود تا از طریق وبسایت های مختلف، قیمت محصولات هر صنعت را ببینند و آنکه از همه ارزان تر است را برای خرید انتخاب کنند”.

آنچه که الان می بینیم: شما می توانید براحتی عنوان محصولی را در موتور جست و جوی گوگل یا آمازون زده و در مورد قیمت آن و حتی تمامی ویژگی هایی که دارد جست و جو کنید. سایت هایی چون NextTag و PriceGrabber نیز به طور ویژه برای مقایسه قیمت محصولات با هم طراحی شده اند که آن ها نیز کار افراد بسیار آسان تر می کنند.

گوشی های موبایل

پیشگویی شماره ۲: “مردم دستگاه های کوچکی را با خود حمل خواهند کرد که بواسطه آن ها قادر می شوند مدام با یکدیگر در تماس باشند و تجارت خود را از هر جایی که هستند به طور الکترونیکی انجام دهند. آن ها همچنین خواهند توانست آخرین اخبار روز را از این طریق چک نموده،اطلاعات پرواز را جست و جو کنند، بلیط رزرو کرده، و یا در مورد بازارهای مالی اطلاعات دریافت کنند. در حقیقت همه کاری را می توانند با آن دستگاه های کوچک انجام دهند.”

آنچه که الان می بینیم: اسمارت فون ها، و از همه جدید تر به بازار آمدن اسمارت واچ ها که مردم تقریبا هر کاری را می توانند با استفاده از آن ها انجام دهند.

پرداخت های سریع و آنلاین، درمان بهتر از طریق وب

پیشگویی شماره ۳: “در آینده طوری می شود که افراد خواهند توانست از طریق اینترنت، چک های خود را پرداخت کرده و دیگر امور مالی همچنین امور درمانی شان را به طرز کارامدی از طریق اینترنت انجام دهند. کاربران می توانند در آینده با پزشکان خود به طور آنلاین ارتباط برقرار کنند”.

آنچه که الان می بینیم: فناوری هنوز نتوانسته در بخش درمانی طوری عمل کند که هیچ بیماری صورت نگیرد اما پیشرفت های گوناگونی در ابعاد آن صورت گرفته که می تواند امور پیشگیرانه و درمانی را در مسیری مثبت قرار دهد. اکنون سایت هایی را داریم مانند ZocDoc که با بازدید از آن، افراد می توانند دکتر مورد نظر خود را خیلی راحت پیدا کنند و زمان بندی خود را بهتر تنظیم نمایند. شما همچنین می توانید از طریق سایت هایی چون  Lending Clubپول قرض بگیرید و براحتی پرداخت های خود را از طریق سایت هایی چون پی پال یا Venmo انجام دهید.

دستیار دیجیتال و اینترنت اشیاء

پیشگویی شماره ۴: “دستیارها یا منشیان شخصی طراحی خواهند شد. آن ها خواهند توانست تمامی دستگاه ها را به طرز هوشمندی به هم متصل و همگام سازی خواهند شد. خواه در خانه باشند و خواه در محل کار، آن ها با هم به تبادل اطلاعات خواهند پرداخت”. دستگاه همراه دیجیتال که در آینده طراحی خواهد شد می تواند ایمیل ها یا نوتیفیکیشن ها را چک کند، و اطلاعاتی که هر فردی نیاز دارد را ارائه دهد. وقتی به مغازه ای می روید، می توانید به آن بگویید که چه دستور پختی قرار است تهیه کنید و سپس آن، برایتان فهرستی از همه مواد لازم برای پخت را ارائه خواهد داد.این دستیار همچنین همه دستگاه هایی که شما استفاده می کنید را در جریان اخرین امور قرار می دهد تا آن ها نیز خود را با تازه ترین اقدامات تان آداپته کنند.

آنچه که الان می بینیم: Google Now، دستیار دیجیتال و هوشمند گوگل که روی دستگاه های موبایل اجرا می شود و دقیقا همین کارهایی که بیل گیتس پیشگویی کرده بود را انجام می دهد. دستیار های هوشمند دیگری نیز وجود دارند ماند کورتانای مایکروسافت یا سیری اپل. همچنین دستگاه های هوشمندی مانند Nest نیز وجود دارند که داده جمع می کنند و دستگاه های شما را با جدیدترین اطلاعات دریافتی تنظیم می نمایند مانند دمای خانه. از طرفی هم بیکون ها را داریم که بر اساس رفتارها و عادات قبلی تان در خرید، کوپن هایی از فروشگاه ها را ارسال می کند.

نظارت آنلاین خانه

پیشگویی شماره ۵: “نظارت مداوم بر امور خانه به طور ویدیویی و آنلاین رواج پیدا خواهد کرد و زمانی که در خانه نیستید قادر خواهید بود تا خانه خود را تحت کنترل قرار دهید”.

آنچه که الان می بینیم: شرکت Dropcam دست به فروش دوربین های مدار بسته و نظارتی می زند که می توان با آن ها کل خانه را تحت نظر قرار داد. گوگل این کمپانی را در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۵۵۵ میلیون دلار خریداری کرد.

رسانه های اجتماعی

پیشگویی شماره ۶: “وبسایت هایی خصوصی برای دوستان و خانواده تان طراحی خواهند شد که شما می توانید در آنجا برنامه های مختلف بچینید و با آن ها چت کنید”.

آنچه که الان می بینیم: رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام را داریم که دقیقا همین کار را برای ما انجام می دهند.

پیشنهادهای اتوماتیک

پیشگویی شماره ۷: “نرم افزاری طراحی می شود که می داند چه زمانی برای رفتن به سفر اقدام و بلیط رزرو می کنید و آنگاه از همان اطلاعات برای ارائه فعالیت هایی در مقصدی که در نظر دارید می پردازد. این نرم افزار، فعالیت ها، تخفیفها، پیشنهادات، و قیمت های ارزان تر برای هر چیزی که ممکن است در آن دخیل باشید را پیشنهاد می دهد”.

آنچه که الان می بینیم: سایت های مسافرتی مانند Expedia و Kayak قراردادهایی را بر اساس داده های خرید در گذشته به کاربر ارائه می دهد. تبلیغات گوگل و فیسبوکی نیز تبلیغات هدف مند شده بسیاری به کاربران می دهند.

سایت های ورزشی لایو

پیشگویی شماره ۸: “درحالیکه یک مسابقه ورزشی را از تلویزیون تماشا می کنید، سرویس هایی هم طراحی خواهند شد که بحث های کارشناسی همان مساقات را به طور زنده ارائه می دهند و همچنین افراد قادر خواهند بود تا برای حدس زدن برنده در مسابقه نظرسنجی شرکت کنند”.

آنچه که الان می بینیم: بسیاری از سایت های رسانه اجتماعی وجود دارند مانند توییتر که به طور لایو در مورد برگزاری مسابقات بحث ها کارشناسی یا حاشیه ای ارائه می دهند.

تبلیغات هوشمند

پیشگویی شماره ۹: “دستگاه ها تبلیغات هوشمند خواهند داشت. آن ها خواهند دانست که جهت گیری های هر فرد در مورد خرید چه چیزی است و اینکه همان تبلیغاتی که با سلایق فرد تطابق دارد را برای او به نمایش خواهند داد”.

آنچه که الان می بینیم: اکثر سرویس های تبلیغاتی آنلاین اکنون دارای این ویژگی هستند، جایی که تبلیغ کنندگان می توانند کاربران خود را با توجه به تاریخچه کلیلک های آنها، الگوی های خرید و نیز سلایق شان، مورد هدف قرار دهند.

لینک به سایت ها در تلویزیون

پیشگویی شماره ۱۰: “پخش تلویزیون شامل لینک هایی به وبسایت ها و محتوای مرتبط خواهند شد که تجربه تماشای تلویزیونی فرد را تکمیل خواهد نمود”.

آنچه که الان می بینیم: اکنون هر بازی ورزشی که در تلویزیون ها پخش می شود دارای تبلیغاتی است که به سایت های مرتبط لینک داده شده اند.

صفحات مباحثه آنلاین

پیشگویی شماره ۱۱: “شهروندان در شهرها و کشورها قادر خواهند بود تا در رابطه با هر مسئله جمعی مانند سیاست های محلی و غیره در محفلی اینترنتی به بحث و گفت و گو بپردازند”.

آنچه که الان می بینیم: اکثریت سایت های خبری بخش هایی برای اشتراک گذاری نظرات دارند که در آنجا مردم می توانند به طور زنده با یکدیگر به بحث و نظردهی بپردازند و پرسش و پاسخ کنند. توییتر و فیسبوک در انقلاب لیبی، مصر، و تونس نقش مهمی را ایفا کردند.

سایت های آنلاین موضوع محور

پیشگویی شماره ۱۲: “انجمن های آنلاینی شکل خواهد گرفت که در آن ها موقعیت حرف اول را نمی زند بلکه تنها ملاک، علاقه است”.

آنچه که الان می بینیم: امروزه، همه نوع سایت های خبری و گروه های آنلاین وجود دارند که روی یک حوزه مشخص تمرکز دارند. برای مثال سایت هایی مربوط به سیاست، پزشکی، سلامت، تناسب اندام، اتومبیل، فناوری، آشپزی، و غیره که افراد می توانند بنابر علاقه و سلیقه شخصی بدان ها سر بزنند.

نرم افزار مدیریت پروژه

پیشگویی شماره ۱۳: “مدیران پروژه که به دنبال یک تیم همراه می گردند قادر خواهند بود تا آنلاین شوند و با هم در مورد پروژه ای خاص صحبت کنند”.

آنچه که الان می بینیم: امروزه نرم افزارهای کاری مختلفی منتشر می شود که تیم ها می توانند به طور آنلاین روی پروژه های گوناگون کار کنند و اهدافشان را با تعاون و همکاری همدیگر پیش ببرند.

استخدام آنلاین

پیشگویی شماره ۱۴: “در آینده افراد بیکار خواهند توانست به طور آنلاین به دنبال شغل مورد نظر بگردند و با ارائه اطلاعاتی از سوابق کاری و غیره خود، فرصت های شغلی را از طریق اینترنت به سمت خود بکشانند”.

آنچه که الان می بینیم: سایت هایی چون لینکدین را داریم که به کاربران اجازه می دهد تا رزومه های خود را آپلود کنند و بر اساس علایق و نیازهای خود، شغلی برای خویش دست و پا کنند. آن ها حتی می توانند بر پایه مهارت های تخصصی شان نیز به جست و جوی شغل بپردازند.

نرم افزار گروه های تجاری

پیشگویی شماره ۱۵: “شرکت ها قادر خواهند بود تا به طور اینترنتی با شرکت های دیگر به خرید و فروش بپردازند، این تجارت اجرای یک پروزه، تولید یک فیلم، یا تبلیغ برای یک کمپین باشد”.

آنچه که الان می بینیم: بسیاری از نرم افزارهای شرکتی وجود دارند که روی جنبه اجتماعی تمرکز دارند و کاربران شرکت ها می توانند توسط اپلیکیشن ها، با دیگر شرکت ها در مورد امور تجاری به گفت و گو بپردازند.

همانطور که می بینید ، تمام ۱۵ پیش بینی بیل گیتس درست از آب در آمده است.

منبع : business insider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هرچی بزرگتر فکر کنی معلومه که ادمه بزرگی هستی…..