بهترین بازی های دی سی

بهترین بازی های دی سی که باید تجربه کنید؛ از اینجاستیس تا بتمن آرکهام

از بتمن آرکهام و ولف امانگ آس تا جاستیس لیگ هیروز، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های دی سی – DC در دو دهه اخیر آشنایی پیدا کنید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های دی سی پرداخته‌ایم؛ آثاری که ابرقهرمانان کامیک بوکی مشهورِ این شرکت را به دنیای بازی‌ها آورده‌اند.

شرکت دی سی شاید در دنیای فیلم‌ها و سریال‌ها نتواند با دنیای سینمایی مارول رقابت کند اما در دنیای بازی‌ها، همواره آن‌ها را شکست داده و عناوین قابل توجهی از این شرکت عرضه شده است. آن‌ها بتمن را هم دارند که یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کامیک بوکی جهان به حساب می‌آید.

بهترین بازی های دی سی که باید تجربه کنید

به زودی، بازی‌های بزرگ تازه‌ای از این شرکت منتشر می‌شود، از جمله شوالیه‌های گاتهام (Gotham Knights) و جوخه انتحار (Suicide Squad) اما قبل از اینکه آن‌ها از راه برسند، می‌توانید به سراغ عناوین قدیمی این شرکت بروید که بدون شک راضی کننده هستند.

– بازی Batman Arkham VR

بهترین بازی های دی سی

پرونده مجموعه «بتمن آرکهام» اگرچه بسته شده (یا حداقل این گونه به نظر می‌رسد) اما به دلیل داستان‌های خاطره انگیز و گیم پلی فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد، هنوز هم بین بازی دوستان محبوب است و این نسخه واقعیت مجازی نیز در حد و اندازه قسمت‌های  اصلی ظاهر می‌شود. این نسخه، شما را یک بار دیگر به دنیای قسمت اول می‌برد تا با جوکر ملاقات کنید، در حوالی بیمارستان آرکهام پرسه بزنید و با مشت بر صورت دشمنان بکوبید.

مطابق انتظار، اثر از دوربین سوم شخص قسمت‌های اصلی استفاده نمی‌کند و این فرصت را دارید که جهانِ بازی را از چشمان بتمن ببینید. در بازی Batman: Arkham VR رازهای مخفی زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها پرده بردارید و در این مسیر، ابزارهای زیادی در اختیار خواهید داشت. پس اگر از طرفداران واقعیت مجازی هستید و یک هدست مناسب دارید، بتمن آرکهام را فراموش نکنید.

– بازی Gotham City Imposters

بهترین بازی های دی سی

کمتر در رابطه با بازی «گاتهام سیتی ایمپاسترز» صحبت شده است. این بازی در سال 2012 منتشر شد و هم‌اکنون می‌توانید آن را به صورت رایگان بر روی رایانه‌های شخصی (استیم) تجربه کنید. داستان بازی در دنیای بتمن اتفاق می‌افتد و می‌توانید در مسابقات 6 در برابر 6 شرکت کنید. بازیکنان در تیم بتمن یا جوکر بازی می‌کنند و انواع تجهیزات مختلف را برای شکست دادن تیم مقابل، در اختیار دارند.

علاوه بر این، بازی دارای مُدهای مختلفی هم هست، از دث مچ تا مُدهای ماموریت‌محور که برای پیروزی در آن‌ها، باید یک کار خاص را انجام دهید. برای مثال، باید یک باتری را پیدا کرده و به پایگاه خود بیاورید. سپس از پایگاه خود دفاع کنید تا باتری مذکور بتواند دستگاه شستشوی مغز (Brainwashing Machine) را فعال کند و بتوانید تیم حریف را شکست دهید. این بازی دارای بخش خرید درون برنامه‌ای است اما لزومی ندارد که برای اسکین‌ها هزینه کنید و می‌توانید از این بازی فری تو پلی، لذت ببرید.

– بازی Mortal Kombat VS DC Universe

بهترین بازی های دی سی

استودیوی ندررلم (NetherRealm) قبل از اینکه یک بازی کاملا مستقل برای دنیای دی سی تولید کند، «مورتال کمبت علیه دنیای دی سی» را عرضه کرد که با گذشت نزدیک به 13 سال، هنوز هم جذاب جلوه می‌کند. در این بازی مبارزه‌ای، ریدن (Raiden) و سوپرمن در دنیای خودشان، در حین مبارزه با دشمنان، به صورت ناخواسته و هم‌زمان، یک حمله برق آسا انجام می‌دهند که نتیجه‌اش، تلفیق دو شخصیت منفی بزرگ، یعنی شائو کان (Shao Kahn) و دارک ساید (Darkseid) است و قدرت تمامی شخصیت‌ها نیز دستخوش تغییر می‌شود.

مورتال کمبت علیه دنیای دی سی می‌تواند طرفداران مورتال و البته دی سی را راضی کند، اگرچه بعضی از شخصیت‌های محبوب در این نسخه حضور ندارند. بازی در مجموع دارای بیش از 20 شخصیت است که هر کدام‌شان از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره می‌برند. شاید تنها مشکل اثر این باشد که فاتالیتی‌های آن به اندازه کافی، خونین و جذاب نیست. متاسفانه این بازی فقط برای ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 در دسترس قرار دارد (البته می‌توانید نسخه 360 را بر روی ایکس باکس وان و سری ایکس اجرا کنید).

– بازی Justice League Heroes

بهترین بازی های دی سی

«قهرمانان جاستیس لیگ» در مقایسه با دیگر عناوین این فهرست، قدیمی‌تر است. این بازی در سال 2006 منتشر شد و یک اثر نقش آفرینی به حساب می‌آید که با الهام از سری کامیک‌های لیگ عدالت ساخته شده. قهرمانان جاستیس لیگ را می‌توان در واقع، نسخه دی سیِ بازی مارول التیمیت الاینس (Marvel Ultimate Alliance) توصیف کرد.

این بازی را می‌توان به صورت کو-آپ دو نفره انجام داد و اکثر شخصیت‌های مثبت و منفی دی سی در آن حضور دارند. البته این تعداد در ابتدا نسبتا محدود است و با پیشروی در داستان، می‌توانید کاراکترهای بیشتری را باز کنید. همچنین در بعضی از بخش‌ها، باید به اجبار، کنترل شخصیت‌های خاصی را برعهده بگیرید که این مسئله هم موافق و مخالف، زیاد دارد.

از آنجایی که عناوین نقش آفرینی کمی از مجموعه دی سی ساخته شده، بازی Justice League Heroes می‌تواند این جای خالی را کمی پر کند اما متاسفانه تنها برای پلی استیشن 2، نینتندو دی اس و ایکس باکس در دسترس قرار دارد (نسخه ایکس باکس را می‌توانید بر روی کنسول‌های جدید اجرا کنید).

– بازی DC Universe Online

بهترین بازی های دی سی

«دی سی یونیورس آنلاین» یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره گسترده (MMORPG) است که طرفداران این ژانر را می‌تواند راضی کند. شما قادر هستید تا قهرمان یا ضدقهرمان دلخواه خودتان را بسازید و در کنار صدها بازیکن دیگر، به انجام ماموریت‌های مختلف بپردازید. قابلیت‌های شخصی سازی زیادی نیز در اختیار دارید و علاوه بر انتخاب ظاهر شخصیت، می‌توانید انتخاب کنید چه مهارت‌هایی هم داشته باشد.

دی سی یونیورس آنلاین محتواهای زیادی دارد و بخش‌های اولیه آن رایگان است اما برای دسترسی به همه‌ی بخش‌ها، باید آن‌ها را خریداری کنید که این مسئله شاید کمی ناامید کننده باشد، خصوصا برای عنوانی که 10 سال قبل عرضه شده است. با این حال، بازی دارای بیش از 30 اپیزود است که هر کدام‌شان، داستان یک شخصیت یا گروه متفاوت را روایت می‌کنند. بنابر این، با قسمت‌هایی رو به رو می‌شوید که برای مثال پیرامون جوکر، لیگ عدالت یا آکوآمن جریان دارند. بازی DC Universe Online را می‌توانید به صورت رایگان از استیم دریافت کنید.

– بازی Batman The Telltale Series

بهترین بازی های دی سی

استودیوی تل تیل، قبل از اینکه تعطیل شود، بازی‌های قابل توجهی عرضه کرد، از جمله دو نسخه از شوالیه تاریکی. بتمنِ تل تیل، از ساختار مشابه‌ی دیگر ساخته‌های این شرکت بهره می‌برد و به صورت اپیزودیک ساخته شده است. تمرکز بازی بر روی روایت داستان قرار دارد و گیم پلی آن، به صورت مینیمال طراحی شده. اگر آثار دیگر این استودیو را تجربه کرده باشید، می‌دانید که این بازی هم چه ویژگی‌هایی دارد. برای مثال، باید تصمیمات سختی اتخاذ کنید که در داستان اصلی تاثیرگذار هستند. همچنین می‌توانید در محیط‌های نسبتا کوچک به گشت و گذار بپردازید، سرنخ جمع آوری کرده و با شخصیت‌های مختلف گفتگو داشته باشید. انجام این بازی را به طرفداران دی سی توصیه می‌کنیم (حتی می‌توانید آن را بر روی گوشی‌های هوشمند تجربه کنید).

پس از موفقیت‌های نسخه اصلی، قسمت دوم با نام دشمن درون (The Enemy Within)، در سال 2018 منتشر شد که از نظر گرافیکی، بهتر است و بر روی ظهور جکور تمرکز دارد. این بازی اگر چه توانست امتیازات خوبی دریافت کند اما فروش بسیار بدی داشت و یکی از آخرین آثاری بود که تل تیل عرضه کرد. این نسخه را هم علاوه بر اندروید و آی او اس، می‌توانید بر روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی پیدا کنید.

– بازی Lego Batman

بهترین بازی های دی سی

سری بازی‌های لگو پرطرفدار هستند، با این حال، بازی دوستان متعددی هم وجود دارند که از آن‌ها دوری می‌کنند و معمولا به سراغشان نمی‌روند اما «لگو بتمن» می‌تواند نظر شما را تغییر دهد. تاکنون چندین بازی ابرقهرمانی از مجموعه لگو منتشر شده و در این میان، نسخه بتمن احتمالا یکی از بهترین‌هاست.

اگر بازی‌های لگویی را تجربه کرده‌اید، احتمال با ساختار این نسخه هم پیشاپیش آشنا هستید. شما می‌توانید در نقش شوالیه تاریکی یا تعدادی از متحدان او همانند رابین بازی کنید و با دشمنان مختلف به مبارزه بپردازید. برای نبردها، تجهیزات مختلفی در اختیار خواهید داشت و البته باید پازل‌های متنوعی را هم حل کنید. بازی Lego Batman هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. اگر از آن رضایت داشتید، می‌توانید نسخه‌های دوم (Lego Batman 2: DC Super Heroes) و سوم (Lego Batman 3: Beyond Gotham) را نیز امتحان کنید.

– بازی The Wolf Among Us

بهترین بازی های دی سی

هنوز هم بعضی‌ها نمی‌دانند که «ولف امانگ آس» براساس کامیک‌های دی سی ساخته شده است. این اثر استودیوی تل تیل نیز از همان سبک گیم پلی آشنای آن‌ها بهره می‌برد اما جذابیت اصلی بازی در داستان آن است که مخاطب را تا انتها با خود همراه می‌کند. کسانی که با کامیک‌های ولف امانگ آس آشنایی دارند، می‌دانند که این بازی، پیش درآمدی بر اتفاقات آن است اما اگر احیانا با دنیای این عنوان آشنایی ندارید، ماجراهای آن در نیویورک رخ می‌دهد، جایی که موجودات افسانه‌ای و فولکور به دنیای واقعی آمده‌اند و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده‌اند. در این میان، یک افسر پلیس (که یک گرگ است!) تمام تلاش خود را به کار گرفته تا پرونده قتل یک زن را حل کند.

بازی The Wolf Among Us هم از ساختار اپیزودیک بهره می‌برد و در آن شخصیت‌های شناخته شده‌ای همچون سفید برفی، دیو و دلبر، پری دریایی، گرندل و غیره حضور دارند. با تعطیلی استودیوی تل تیل، به نظر می‌رسید که پرونده این بازی با همان یک فصل بسته شده است اما خوشبختانه با بازگشت این استویو، به زودی شاهد انتشار نسخه دوم خواهیم بود که آن هم بدون شک می‌تواند به یکی از بهترین بازی های دی سی تبدیل شود. فصل اول را می‌توانید بر روی پلی استیشن 4، اندروید، ایکس باکس و رایانه‌های شخصی تجربه کنید.

– سری بازی Batman Arkham

بهترین بازی های دی سی

«بتمن آرکهام» نه تنها یکی از برترین آثار اقتباسی از کامیک‌های دی سی است بلکه معمولا از آن به عنوان یکی از بهترین مجموعه بازی‌های تاریخ نام برده می‌شود. قسمت اول از زوایای مختلف، انقلابی بود و هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برای سال‌ها، طرفداران مارول و دی سی، شاهد انتشار عناوین ابرقهرمانی نسبتا قابل قبولی بودند اما هرگز یک اثر درجه یک و به اصطلاح تریپل ای (AAA) را به چشم ندیده بودند. این مسئله در نهایت با تیمارستان آرکهام (Arkham Asylum) تغییر پیدا کرد. این بازی نه تنها یک تجربه کامل از بتمن را به ارمغان آورد بلکه ژانر ابرقهرمانی را یک بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت و بازی‌های بزرگ زیادی با الهام از آن ساخته شدند، از جمله اسپایدرمن.

در قسمت اول، بتمن، جوکر را به تیمارستان آرکهام تحویل می‌دهد اما او فرار می‌کند و بتمن در ساختمان، زندانی می‌شود. حالا بتمن باید کنترل تیمارستان را از جوکر بگیرد و شرایط را به وضعیت عادی بازگرداند. بتمن همیشه جذابیت‌های زیادی داشته اما در این نسخه، فوق العاده است و با مهارت‌هایش، دشمنان را یکی پس از دیگری به چالش می‌کشد.

ساخت یک دنباله‌ی قابل دفاع برای این بازی سخت به نظر می‌رسید اما «آرکهام سیتی» آن را از هر نظر بهبود بخشید. این نسخه، دنیای قسمت نخست را به خوبی گسترش داد و توانست در حد و اندازه آن ظاهر شود. میانگین امتیاز 96 در سایت متاکریتیک، گویای ماجراست.

اما از قسمت سوم و پایانی هم نمی‌توان عبور کرد که شاید ضعیف‌ترین قسمت مجموعه باشد اما هر بازی دوستی باید حداقل یک بار آن را تجربه کند و یکی از بهترین بازی های دی سی به حساب می‌آید. داستان «آرکهام نایت»، در رابطه با رویایی بتمن با مترسک (Scarecrow) است، جایی که این شخصیت منفی با همکاری یک شخصیت ناشناس به نام شوالیه آرکهام، قصد یک حمله شیمیایی به شهر گاتهام را دارد. این نسخه دارای نقشه بزرگ‌تری نسبت به قسمت‌های قبلی بوده و مکانیک‌های تازه‌ای به گیم پلی آن اضافه شده است.

– سری بازی Injustice

بهترین بازی های دی سی

مورتال کمبت فوق العاده است اما «اینجاستیس» را هم نمی‌توان نادیده گرفت. این سری بازی نه تنها از نظر مکانیک‌های مبارزه عالی است، بلکه یک رویکرد متفاوت و تازه نسبت به بخش داستانیِ تک نفره‌ی عناوین مبارزه‌ای دارد. هر دو قسمت این مجموعه به شکلی طراحی شده‌اند که نه تنها برای طرفداران دی سی راضی کننده‌ هستند، بلکه می‌توانند هر نوع مخاطب و سلیقه‌ای را جذب کنند.

در قسمت اول، جوکر موفق می‌شود با فریب دادن سوپرمن، باعث شود تا او عشق‌اش، لوئیس لین را به قتل برساند. سوپرمن پس از این اتفاق، از روی خشم، تصمیم می‌گیرد که دنیا را به شکل متفاوتی اداره کند و یک نظام دیکتاتوری تشکیل می‌دهد. در قسمت دوم، بتمن تلاش می‌کند تا جامعه را به حالت عادی بازگرداند اما درگیر اتفاقات تازه‌ای می‌شود. هر دو نسخه را می‌توانید بر روی رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 تجربه کنید.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های دی سی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*