شلیک اشعه لیزر از زمین به سیاره زیبا و اسرار آمیز زحل

تصاویری که در این مطلب مشاهده خواهید کرد ، مربوط به شلیک اشعه لیزر Death Star به سیاره Alderaan در فیلم جنگ ستارگان نیست.بلکه عکس هایی واقعی از شلیک اشعه لیزر ۲۲ وات از زمین به سیاره زیبا و اسرار آمیز زحل است.

اما اشتباه نکنید ، این لیزر به منظور نابود کردن سیاره زحل به فضا پرتاپ نشده است بلکه به منظور کشف اسرار این سیاره از تلسکوپ UT4 رصد خانه جنوبی اروپا در شیلی ، به فضا شلیک شده است.این روش دانشمندان را قادر خواهد ساخت تا تصاویری واضح از اجسام دور اعماق آسمان به ثبت برسانند.

Laser (6)

رصدخانه جنوبی اروپا ( ESO ) روش کار این تلسکوپ لیزری را اینگونه شرح داده است :

فناوری اپتیک تطبیقی (AO) مجهز به سنسورهایی است که برای بهبود کارایی سیستم های نوری مورد استفاده قرار می گیرد.به دلیل وجود اغتشاشات جوی امکان رصد آسمان برای رصدگران بسیار دشوار می باشد. اما با استفاده از این فناوری، اشعه لیزری به آسمان شلیک می شود و انتهای مسیر در جو زمین به صورت یک ستاره دیده می شود.اختلالات جوی منجر به تغییراتی در شکل این ستاره مجازی شده که سیستم تنظیم فوکوس تصاویر را بهتر می کند و تصاویر دقیق تری از آسمان را در اختیار رصدگران قرار می دهد.

Laser (8)

رصدخانه جنوبی اروپا (به انگلیسی: European Southern Observatory) یا ESO سازمانی اروپایی برای پژوهش‌های اخترشناسی در نیمکرهٔ جنوبی است.در میان کشفیات این سازمان می‌توان به کشف ده‌ها سیاره خارج از منظومه شمسی اشاره نمود.رصد خانه جنوبی اروپا ( ESO ) قرار است تا سال ۲۰۱۶ تلسکوپ UT4 را به کامل ترین تلسکوپ مجهز به فناوری اپتیک تطبیقی تبدیل کند.

مبنع : Gizmodo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. رسیدن به سرعت نور فعلا یک رویاست فعلا که بعیده ولی شاید با یافته های جدید در سیاراتی که کاوش میشه یه ماده جدید بتونه کلید قفل این ماجرا باشه

  2. چه جالب!
    اگه یه زمانی بتونن بااین نور اجسام یا موجودات زنده رو انتقال بدن خیلی هیجان انگیز میشد،مگه نه!؟